[A] Przepływomierz - diagnostyka, czyszczenie, wymiana, jaki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#46 Post autor: Kacperuch »

Wydaje mi się, że obroty będą niższe i na wolnych obrotach będą falować. przynajmniej ja tak miałem, póki nie wymieniłem przepływki

tofo

#47 Post autor: tofo »

odłaczylem przeplywke i nie widzialem zadnej roznicy pomiedzy tym jak byla podlaczona czy odlaczona.

czy samochod nie powinien przejsc w tryb awaryjny i podnies obroty powyzej 1000 rpm?

bylo by tak chyba sensownie, aczkolwiek moge sie mylic?

wisniaq

#48 Post autor: wisniaq »

Podłączę się ponieważ również walczę z przepływką.
Udało mi się wczoraj dostać na chwilową podmiankę inny przepływomierz (również Siemensa) i po wymianie brak reakcji jakiejkolwiek. W moim przypadku po odpięciu przepływomierza nie ma żadnej reakcji. Obroty jak było tak są.
ALE.... wczoraj zauważyłem (potwierdzone podczas przeglądu faktur napraw), że ASO robiło "naprawę instalacji elektrycznej przepływomierza". Czyli u mnie widać na wtyczce sporo taśmy izolacyjnej, ale też widoczne są druciki jednego z przewodów. Teraz poszukuję nowej wtyczki, jak podmienię to zobaczę co i jak...

szon23

#49 Post autor: szon23 »

ja też walczę z przepływką. Na zimnym silniku mam falowanie obrotów, nierówna praca jakby nie na wszystkich garach pracował silnik. Wywalało mi błąd P0170. Czyszczenie przepustnicy nie pomogło, no może było troszkę lepiej. Sytuacja rozwijała się dynamicznie więc po pewnym czasie wyskoczył błąd P0100 czyli błąd przepływki. Postanowiłem odłączyć ją i zobaczyć jak będzie. Po odłączeniu Zocha jak nowa, bez problemu odpala i jest też żywsza. Więc chyba winny przepływomierz. Mam oryginał Hella, o cenie nie wspomnę bo włos się jeży na głowie.
Poczytałem na forach, że to może być jeszcze problem z masą na przepływomierzu. Pojadę chyba do jakiegoś elektronika żeby sprawdził jak to wygląda.
A jak będzie ok, to wymiana przepływki. Wezmę chyba oryginał Siemensa VDO 606Z

[ Dodano: Sro Sie 28, 2013 10:02 ]
u mnie problem się rozwiązał, wymiana przepływki na Siemensa VDO załatwiła sprawę. Wszystkie problemy znikły

Biszkopt83

#50 Post autor: Biszkopt83 »

Witam również dołączę się do tematu gdyż od miesiąca walczę z przepływomierzem. Czy któryś z kolegów mógł by mi sprawdzić czy na stałe jest podpięta masa do przepływomierza i ewentualnie na którym pinie (lub kolor przewodu), Z moich obserwacji pin 4 to +12V, pin 3 i 2 to sygnał z przepływomierza, a na pinie 1 powinna być masa ale tego nie jestem pewien.

przepływomierz - siemens 5WK9606

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#51 Post autor: mariusz_technik »

Też miałem problem z przepływką, nieraz po odpaleniu auta i ruszeniu nie chciał reagować na gaz - mulił, dopiero mocne wciśnięcie gazu powodowało że jakoś jechał. Sytuacja po 300 metrach się stabilizowała i auto jechało już normalnie. Działo się to najczęściej z rana, ale czasem też w dzień po dłuższym postoju. Wymiana przepływomierza na oryginał Siemens rozwiązała problem - zapomniałem co to ranne mulenie, auto się pięknie zbiera. Udało mi się dorwać nówkę w pudełku za 325zł z wysyłką (od prywatnego gościa z allegro - szczęśliwy traf). Tak normalnie kosztuje około 450-500zł. Symbol na pudełku 5WK9606Z , nie wiem co to z na końcu znaczy, może jakaś drobna zmiana konstrukcyjna - na samej przepływce już jest bez z czyli 5WK9606 :P

dolarus

#52 Post autor: dolarus »

Dzień dobry panowie. Prosił bym o radę. Muszę wymienić przepływomierz i na allegro znalazłem dwa.

Jeden kosztuje 389zł
http://allegro.pl/oryg-przeplywomierz-o ... 96842.html

A drugi kosztuje 450zł
http://allegro.pl/przeplywomierz-opel-v ... 57226.html

Który wybrać?? prosił bym o radę :)
Niby oba orginalne Siemensa. Wolał bym ten tańszy, nie ukrywam :)

Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#53 Post autor: mariusz_technik »

To są te same przepływki, ja bym wziął chyba tańszą...różnica w cenie może być spowodowana wieloma czynnikami, np mają mniejszą marżę, taniej ją w hurcie kupili, chcą się pozbyć tego... Z tej droższej firmy kolmot kupowałem sondę NGK, i było ok...akurat u nich było najtaniej jeśli chodzi o sondę :P

dolarus

#54 Post autor: dolarus »

Zamówiłem tą tańszą przepływkę. Zobaczymy :)

Ostry
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:04
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira A 1.8 125 KM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#55 Post autor: Ostry »

Cześć,

potrzebuję wymienić przepływomierz. Z tego co czytałem często są problemy z zamiennikami, a oryginały strasznie drogie.

Czy ktoś miał do czynienia z przepływomierzami takich firm jak HUCO oraz SKV Germany?
Poniżej linki do stron producentów:
http://www.hueco.com/
http://skv-aftermarket.de/en/

Ceny zdecydowanie niższe bo ok. 150-250 zł

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#56 Post autor: mariusz_technik »

E tam strasznie drogie... Wiesz ile kosztuja naprawy np nowoczesnych dizli? W każdym razie teoretycznie przepływomierz - zamiennik dobrej firmy powinien działać bez problemu, można spróbować...tyle że jak będą dalej jakieś problemy z pracą silnika, to będziesz się zastanawiał, czy to nie wina tej nieoryginalnej przelywki :P

emjot

#57 Post autor: emjot »

Mam dziwny problem po remoncie góry silnika (opisany w innym wątku).
Przy gazie w podłogę po chwili wywala mi check i wypadają zapłony - zawsze na 3cim cylindrze. Zarówno na PB, jak i na LPG.
Problem nie występuje, gdy jadę z ODŁĄCZONĄ przepływką. Mogę cisnąć do dechy i jest git.

Co ciekawsze, z zebranych logów wynika, że parametry przepływki chyba w normie (oczywiście gdy jest podłączona). Zapłony wypadają gdy przepływka ma ponad 200kg/h (na wolnych 14-16kg/h). Czy to przepływka do wymiany, czy coś innego?

manieksurf
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2013, 14:56
Lokalizacja: Konin
Model:

#58 Post autor: manieksurf »

Witam. U mnie problem jest tego typu że miałem przpławkę wymienioną przd zakupem. Pożyła z miesiąc i padła. Kupiłem używany oryginał ale ten przetrwał ok. pół roku. Wywaliło "ubogi wydech", auto na zimno szarpało, po odłączeniu objawy minęły. Kupiłem kolejną przepławkę (używany oryginał) , szarpanie minęło, ale po miesiącu znowu wyrzuciło błąd. Wydaje mi się że coś powoduje że przepławki ulegają uszkodzeniu skoro już 3 się posypały.
A może jest jakiś inny powód - jakieśpomysły?
Życie to surfing, więc nie bój się fal.

Leny v40

#59 Post autor: Leny v40 »

sprawdź czy nie jakiś skoków napięcia na aucie .... drugi powód to zły przepływ powietrza... filtr czysty ect. .... przepala się jak jak powietrze nie schłodzi tego drucika w przepływomierzu .... a tak w ogóle to co 50-60tyś powinno się dawać nową niezależnie od auta tak mi kiedyś powiedział taki macher z pro-firmy zajmującej się strojeniem aut ...

manieksurf
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2013, 14:56
Lokalizacja: Konin
Model:

#60 Post autor: manieksurf »

Filtr powietrza wymieniony w zeszłe wakacje (przejechane nieco ponad 10kkm), niedawno go sprawdzałem i nie jest zbyt zabrudzony.
Co do skoków napięcia to już bardziej skłaniam się do tej możliwości. Zauważyłem że przy ruszaniu z wolnych obrotów światłą przygasają. Na mierniku wykazuje że skoki napięcia są, ale nie są zbyt wysokie.
Czytałem gdzieś żeby sprawdzić połączenia masy ale nie wiem w którym(ch) miejscu(ach) to jest - może ktoś mi doradzi gdzie zajrzeć?
Zacząłbym od tego zanim dobiorę się do alternatora. A może to jeszcze inna przyczyna?
Życie to surfing, więc nie bój się fal.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”