[ZA] Z18XE - Wymiana termostatu i czujnika temperatury
Moderator: Sebu$
[quote="Hawk44"]tak ale wpisuje te nr to niestety na allegro nic nie wychodzi
a nie chce oryginalnego tylko zamiennik
a ja wpisałem i wyszło. Proszę
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... ng=6338004
a nie chce oryginalnego tylko zamiennik
a ja wpisałem i wyszło. Proszę
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... ng=6338004
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Co prawda to mój diesel.
No ja dziś wymieniłem VERNETA na WAHLERA bo ten pierwszy przepuszczał wodę jak nalałem prosto z kranu. Zalałem wahlera i nie przepuszcza. Różnica taka że ten pierwszy 115zł a drugi 188zł i nie przepuszcza. Mam nadzieje że wszystko się sprawdzi w użytkowaniu bo dwa razy nie chciało mi się spuszczać płynu.
No ja dziś wymieniłem VERNETA na WAHLERA bo ten pierwszy przepuszczał wodę jak nalałem prosto z kranu. Zalałem wahlera i nie przepuszcza. Różnica taka że ten pierwszy 115zł a drugi 188zł i nie przepuszcza. Mam nadzieje że wszystko się sprawdzi w użytkowaniu bo dwa razy nie chciało mi się spuszczać płynu.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2012, 20:55 przez chabretti, łącznie zmieniany 1 raz.
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ja zamontowałem wkład termostatu STAHLTER wyprodukowany przez polską firmę Termot nr T014.92 zaciekawiony INFO na stronie producenta. Zgadzam się jak na razie z odpowiednim kształem zaworu jak i zastosowanymi sprężynami stożkowymi.
Oczywiście termostat sprawdziłem po zamontowaniu wkładu - zero przecieków.
Jak na razie wskazówecka podnosi sie do ok. 90C a następnie stoi nieruchomo.
Oczywiście termostat sprawdziłem po zamontowaniu wkładu - zero przecieków.
Jak na razie wskazówecka podnosi sie do ok. 90C a następnie stoi nieruchomo.
witam
w mojej zafirce temperatura wstaje po ok 5 km i najpierw dochodzi do ok 85stopni pozniej spada do 80, 82 i tak trzyma niezaleznie czy nawiew jest wlaczony czy nie, ma byc czy termostat do wymiany
w mojej zafirce temperatura wstaje po ok 5 km i najpierw dochodzi do ok 85stopni pozniej spada do 80, 82 i tak trzyma niezaleznie czy nawiew jest wlaczony czy nie, ma byc czy termostat do wymiany
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Tak - wymień wkład temostatu - u mnie podobnie chorowała Zośkalukkuz pisze:witam
w mojej zafirce temperatura wstaje po ok 5 km i najpierw dochodzi do ok 85stopni pozniej spada do 80, 82 i tak trzyma niezaleznie czy nawiew jest wlaczony czy nie, ma byc czy termostat do wymiany
Panowie, jeśli po nagrzaniu silnika , temperaturę wam trzyma to znaczy ,że macie dobry termostat. Inaczej byłoby gdyby po nagrzaniu temperatura podeszła do 90st a np. na światłach zaczęła wam spadać poniżej 80 st, albo po włączeniu ogrzewania. Ale skoro mimo różnych warunków jazdy (galop na trasie , postój na światłach, w korku ) temperatura nadal utrzymuje się w górnej granicy zakresu to wynika z tego ,że sam termostat jest ok , budzić jedynie wątpliwości może temp jego otwierania i zamykania. U mnie jest podobna sytuacja, najpierw mi się nagrzewa na małym obiegu do prawie 90 st a potem jak puszcza termostat to lekko spada i utrzymuje się pomiędzy 80 a 90 st. . Wcześniej miałem tak ,że nagrzewała mi sie Zośka do 90st a potem jak termostat puścił duży obieg to mi temperatura spadał w granice tej lewej niebieskiej chyba kreski oznaczającej zimny silnik. Wymieniłem sam wkład i nie mam już tego problemu.
napisałam w forum dotyczącym zafiry b a mam rocznik 2004 czyli zafira a . Przestało działać ogrzewanie, termostat trzyma temperature, rurki od ogrzewania ciepłe, a w srodku zimno, auto ma zamontowany lpg, jakis mechanik mówił ze ogrzewanie wtedy gorzej działa bo musi tez ogrzewać ten gaz???? nie bardzo rozumiem jak i po co ale moze macie pomysł co jest zepsute, on chce wymieniac jakies rurki od nagrzewnicy ze moze zapchane? magda
Dopisz w Swoim Profilu symbol autka - będzie OK - Bodek
Dopisz w Swoim Profilu symbol autka - będzie OK - Bodek
Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 14:46 przez magda0, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam wszystkich użytkowników Zosiek. Przeczytałem temat i mam zagadkę do rozwiązania związaną z ogrzewaniem.
Dzisiejsza temperatura zewnętrzna około -4. Zośka nie grzeje, z nawiewu letni strumień powietrza po ustawieniu temperatury na max (powyżej 28C). Na zimnym silniku po odpaleniu na postoju po około 20 minutach temperatura nie chce skoczyć wyżej niż ~83C. Wąż chłodnicy po lewej stronie (stojąc przodem do komory silnika, ten po stronie termostatu) po nagrzaniu gorący. Wąż po drugiej stronie zimy (czyli termostat chyba działa) Węże doprowadzające do nagrzewnicy: górny gorący dolny zimny - tak jakby nagrzewnica nie przepuszczała płynu.
Według mechanika przy takiej temperaturze węży grubych chłodnicy walnięty jest zawór w nagrzewnicy który przez jakiś czas montowany fabrycznie był plastikowy a nie metalowy (na placu stała meriva z taką przypadłością). Koszt wymiany tego zaworu ze względu na konieczność rozbebeszenia deski rozdzielczej ~400 PLN.
Pytanie. Czy próbować wymieniać termostat z czujnikiem czy od razu ładować kasę w naprawę zaworu nagrzewnicy?
Proszę poradźcie. Idą mrozy i nie chcę zamarznąć wraz z dzieciakami i żoną w Zośce.
Z góry dzięki
Dzisiejsza temperatura zewnętrzna około -4. Zośka nie grzeje, z nawiewu letni strumień powietrza po ustawieniu temperatury na max (powyżej 28C). Na zimnym silniku po odpaleniu na postoju po około 20 minutach temperatura nie chce skoczyć wyżej niż ~83C. Wąż chłodnicy po lewej stronie (stojąc przodem do komory silnika, ten po stronie termostatu) po nagrzaniu gorący. Wąż po drugiej stronie zimy (czyli termostat chyba działa) Węże doprowadzające do nagrzewnicy: górny gorący dolny zimny - tak jakby nagrzewnica nie przepuszczała płynu.
Według mechanika przy takiej temperaturze węży grubych chłodnicy walnięty jest zawór w nagrzewnicy który przez jakiś czas montowany fabrycznie był plastikowy a nie metalowy (na placu stała meriva z taką przypadłością). Koszt wymiany tego zaworu ze względu na konieczność rozbebeszenia deski rozdzielczej ~400 PLN.
Pytanie. Czy próbować wymieniać termostat z czujnikiem czy od razu ładować kasę w naprawę zaworu nagrzewnicy?
Proszę poradźcie. Idą mrozy i nie chcę zamarznąć wraz z dzieciakami i żoną w Zośce.
Z góry dzięki
Czy ktoś ma pomysł co z tym ogrzewaniem?
Byłam wczoraj u mechanika, powiedział ze zrobi, po 17 tej przyszłam po auto a to rozbebeszone, nie zdążył zrobić coś mu się nie chciało odkręcić, mówił ze trzeba dużo rozmontować (tyle to ja wiem choćby przy wymianie filtra tez trzeba się pomęczyć). Rezultat taki ze coraz zimnie ogrzewanie nadal nie działa i dziś bede jeżdzić zrozbebeszonym w środku samochodem, bo oddając nie poskładał ....Pozdrawiam, Magda
Byłam wczoraj u mechanika, powiedział ze zrobi, po 17 tej przyszłam po auto a to rozbebeszone, nie zdążył zrobić coś mu się nie chciało odkręcić, mówił ze trzeba dużo rozmontować (tyle to ja wiem choćby przy wymianie filtra tez trzeba się pomęczyć). Rezultat taki ze coraz zimnie ogrzewanie nadal nie działa i dziś bede jeżdzić zrozbebeszonym w środku samochodem, bo oddając nie poskładał ....Pozdrawiam, Magda
Witam ponownie
dzisiaj po nocnym postoju odpalam samochod temperatura -1 c na dworze wskazówka podnosi sie dopiero po przejechaniu ok 5km do 90 dochodzi po ok 10km i tak trzyma +/- 5 stopni ( wzaleznosci jak mocno ustawioy jest nadmuch) po wymianie wkladu termostatu czy tak ma byc czy szybciej powinien sie nagrzewać ?
prosze o porady
dzisiaj po nocnym postoju odpalam samochod temperatura -1 c na dworze wskazówka podnosi sie dopiero po przejechaniu ok 5km do 90 dochodzi po ok 10km i tak trzyma +/- 5 stopni ( wzaleznosci jak mocno ustawioy jest nadmuch) po wymianie wkladu termostatu czy tak ma byc czy szybciej powinien sie nagrzewać ?
prosze o porady