[B]Problemy związane z klapami wirowymi - nastawnikiem
-
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 24 kwie 2016, 23:15
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Częstochowa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Okazalo sie ze kolektor byl juz regenerowany (auto mam pol roku) i klapki byly juz metalowe i na lozyskach, zadna z klapek nie wpadla do silnika ale tak jak napisalem klapki sa lozyskowane i jak jedna z klapek wyszla do gory to lozysko co jest pod nia takie malutkie wypadlo, gdzie? Prawdopodobnie do silnika.
Zaspawalem kolektor (jest bez klapek) i kazalem mechaniorowi to zlozyc. Auto odpala bez problemu nic nie stuka ale slychac syk wprost proporcjonalny do ruchow tloka czyli taki przerywany, podejrzeniem jest cos z jednym z zaworow pewnie go przyblokowalo to lozysko. W nastepnym tygodniu zaprowadzam do mechaniora i sciaga glowice.
Jezeli chodzi o turbo to dziala normalnie, auto przy spokojnej jezdzie jezdzi normalnie ale juz przy dynamiczniejszej jezdzie to juz nie to samo co przed ta sytulacja, nie ma takiej mocy. Wogole to boje sie go wkrecac.
Zaspawalem kolektor (jest bez klapek) i kazalem mechaniorowi to zlozyc. Auto odpala bez problemu nic nie stuka ale slychac syk wprost proporcjonalny do ruchow tloka czyli taki przerywany, podejrzeniem jest cos z jednym z zaworow pewnie go przyblokowalo to lozysko. W nastepnym tygodniu zaprowadzam do mechaniora i sciaga glowice.
Jezeli chodzi o turbo to dziala normalnie, auto przy spokojnej jezdzie jezdzi normalnie ale juz przy dynamiczniejszej jezdzie to juz nie to samo co przed ta sytulacja, nie ma takiej mocy. Wogole to boje sie go wkrecac.
-
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 24 kwie 2016, 23:15
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Częstochowa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Efekt naprawianego kolektora (metalowe klapki, lozyska itp.)
Klapke podnipslo do gory i lozysko wpadlo do silnika.
http://m.fotosik.pl/zdjecie/4a328039dcb84649
http://m.fotosik.pl/zdjecie/347e61bf9027dea3
Klapke podnipslo do gory i lozysko wpadlo do silnika.
http://m.fotosik.pl/zdjecie/4a328039dcb84649
http://m.fotosik.pl/zdjecie/347e61bf9027dea3
Ostatnio zmieniony 07 lut 2017, 11:12 przez Barman999, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 24 kwie 2016, 23:15
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Częstochowa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Mam pytanie do osob ktore maja zaslepiony kolektor.
Czy po zmianie kolektora z klapkami na kolektor zaslepiony zauwazyliscie jakies dziwne odglosy z turbiny takie jak swist w pewnym zakresie obrotow jakby "drzenie" turbiny -ciezko mi to opisac.
Mechanik mowil ze to prawdopodobnie przez usuniecie klap, ale ja podejzewam ze turbo tez zostalo uszkodzone podczas mojej ostatniej awarii.
Czy po zmianie kolektora z klapkami na kolektor zaslepiony zauwazyliscie jakies dziwne odglosy z turbiny takie jak swist w pewnym zakresie obrotow jakby "drzenie" turbiny -ciezko mi to opisac.
Mechanik mowil ze to prawdopodobnie przez usuniecie klap, ale ja podejzewam ze turbo tez zostalo uszkodzone podczas mojej ostatniej awarii.
-
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Elbląg
- Auto: Zafira C 2012 Innovation
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
- Gender:
A co powiecie na taki zestaw
http://allegro.pl/zestaw-naprawcz-klap- ... 3c0ecdcba5
Ja od razu po zakupie samochodu wymieniłem kolektor na nowy Pierburga i po problemie na parę lat
http://allegro.pl/zestaw-naprawcz-klap- ... 3c0ecdcba5
Ja od razu po zakupie samochodu wymieniłem kolektor na nowy Pierburga i po problemie na parę lat
Ostatnio zmieniony 19 lut 2017, 22:32 przez rolex24, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 24 kwie 2016, 23:15
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Częstochowa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Rolex, nie wiadomo czy na pare lat.
Moje auto bylo sprowadzone z Belgii 2,5 roku temu i obstawiam ze wtedy poprzedni wlasciciel zmienił kolektor na regenerowany i wytrzymał wlasnie troche ponad dwa lata i narobil bardzo duzo szkod w moim silniku.
Oczywiscie wszystko naprawione jest bardzo dobrze -chce tym autem troche pojezdzic ale naprawa kosztowala okolo 3500zl
I nie zauwazylem zadnej roznicy miedzy kolektorem z klapami a kolektorem bez klap. Takze lepiej dmuchac na zimne i usunac klapy -oczywiscie to moje zdanie.
Moje auto bylo sprowadzone z Belgii 2,5 roku temu i obstawiam ze wtedy poprzedni wlasciciel zmienił kolektor na regenerowany i wytrzymał wlasnie troche ponad dwa lata i narobil bardzo duzo szkod w moim silniku.
Oczywiscie wszystko naprawione jest bardzo dobrze -chce tym autem troche pojezdzic ale naprawa kosztowala okolo 3500zl
I nie zauwazylem zadnej roznicy miedzy kolektorem z klapami a kolektorem bez klap. Takze lepiej dmuchac na zimne i usunac klapy -oczywiscie to moje zdanie.
Witam ! Mam problem z klapami wirowymi spada listwa sterująca , co zrobić proszę o pomoc czy zaślepić kolektor i wywalić te klapy , czy może wymienić na nowy kolektor z klapami wirowymi ?