Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jaymzarf pisze:zafirka00, przepraszam, że Cię uraziłem, ale to wina mojego złego doświadczenia z różnymi mechanikami a nie to, że jesteś kobietą .
Niestety, to jak napisałaś poprzedniego posta zabrzmiało tak a nie inaczej. Nieważne.
Jeśli Twój mechanik ma dojście do komputera i interfejsu do Opli, niech sprawdzi wartości żądane i rzeczywiste kąta wtrysku na zgaszonym silniku przy włączonym zapłonie oraz w trakcie chwilowej próby odpalenia. Jeśli będzie różnica w wartościach większa niż +/-0,4 przy zgaszonym silniku lub +/-0,6 w trakcie próby rozruchu, świadczyć to będzie silnie na niekorzyść pompy a dokładniej nastawnik kąta wtrysku - rzecz najczęściej padającą w tych pompach. To są dane, które zapamiętałem w trakcie diagnozy mojej pompy.
Powód częstego zapowietrzania to też uszkodzony zaworek zwrotny pompy w połączeniu z "puszczającym" uszczelnieniem wałka pompy od strony rozrządu.
PS: Jeśli możesz to napisz w którym miejscu została podłączona pompka ręczna przy odpowietrzaniu układu. Są dwie szkoły, ale tylko jedna jest skuteczna na 100% i odpowietrza całość układu.
Tak więc chwilę mnie na forum nie było i dlatego musiałam zacytować wypowiedź Jaymzarf'a. Moja zafcia została podłączona do kompa i jak się okazało wyskoczyło kilka błędów. M.in. okazało się, że czujnik położenia wału jest uszkodzony. Mój mechanik to naprawił, odpowietrzył auto i zapaliła. Chodziła 5 dni i znowu du** - pełno powietrza w wężyku. Zanim ją odebrałam od mechanika to mi wspomniał, że nie podoba mu się obudowa filtra paliwa, bo jak w nią lekko pukał to jakby powietrze ciągnęło (ale powiedział, że mam ją przetestować a nóż będzie dobrze) - no i stało się, że tego szóstego dnia powietrze było w wężyku. Zadzwoniłam do niego i jego pierwsze pytanie: było powietrze w wężyku? - a ja mu na to że tak - no to mówi, że mam mu ją przywieźć i musi zbadać obudowę filtra. Teraz czekam na info od niego. Co wy o tym myślicie?
tiaa
moja się dzisiaj też zbuntowała
rano zapaliła pochodził silnik 4-5 sekund i zgasł
kolejne kręcenia - zachowywała się tak jakby paliwa nie dostawała
po 40tu minutach spróbowałem ponownie - i po ok 10 - 20s załapała i nic jej nie dolega
mam nadzieję, że rano też bedzie dobrze
Obudowy filtra paliwa często się odkształcają jak przy wymianie dekielek jest za mocno dociągnięty,zapowietrzać się także może przez uszkodzoną uszczelkę..
zafirka00, no tak, na obudowę filtra nie wpadłem... Mea culpa...
Niemniej, cieszę się, że udało się zdiagnozować niedomaganie i oby to było to.
Czy możesz mi potwierdzić moje myślenie, że wężyk przezroczysty był wpięty pomiędzy filtr i pompę?
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
No i wszystko jasne
Kabel od plusa się nie grzał.
Masy sprawdzone przeczyszczone.
Pomiary zrobione ładownie piękne 14.38.
Kable zdrowe.
Ale problem został
Więc aku na widełki i jest sprawca zamieszania,zaledwie ok 5 pokazuje ale po postoju i nie chciał palić po dłuższej jeździe palił jak nowy
Tylko został jeden problem,a więc cofających się wskazówek podczas odpalania.Spośród trzech elektryków i mechaników nikt nie wie o co chodzi.Jedyne stwierdzenie to że może one tak mają
artb pisze:Tylko został jeden problem,a więc cofających się wskazówek podczas odpalania.Spośród trzech elektryków i mechaników nikt nie wie o co chodzi.Jedyne stwierdzenie to że może one tak mają
Cofające się wskazówki to właśnie słaby aku. Czy przy nowym aku też się cofają ??
artb pisze:
Więc aku na widełki i jest sprawca zamieszania,zaledwie ok 5 pokazuje ale po postoju i nie chciał palić po dłuższej jeździe palił jak nowy
Możesz jaśniej ?? Bo jakoś ciężko to zrozumieć. Jakie 5 ?? Czego ??
Witam, zbliża się zima - moja pierwsza z samochodem napędzanym olejem napędowym :-\ stojącym na parkingu osiedlowym pod chmurką.
Mam w związku z tym pytanka, niektóre pewnie dla Was wydają się śmieszne ale dla mnie są dosyć ważne;
1. na jakich stacjach najlepiej zimą tankować, macie jakieś sprawdzone ?
- ja najczęściej tankuję w NESTE.
2. czy stosować jakieś dodatki do oleju napędowego na zimę, jeśli tak to jakie polecacie.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i wyrozumiałość :-)
Jako despersator do ON polecam SKYYD'a. Stosowany w poporzedniej firmie do 3 Fiatów Doblo (2 x 1.9D i jeden 1.9 MultiJet). Auta nigdy nie miały problemów z mrozem a nie zawsze ropka była "firmowa". Innym to samo paliwo zakrzepło przy -16 a nasze autka paliły jak w lato.
Aczkolwiek, w ubiegłą zimę niczego do Zosi nie stosowałem i było ok, lecz tankowane było pół na pół BP Ultimate i zwykły ON z BP (w zbiorniku zawsze minimum 3/4 paliwa na noc zostawało)
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Koledzy, mam padnięty rozrusznik. (Z19DT - 120KM). Szukam w necie jakiegoś nowego lub regenerowanego. Niestety dość słabo mi to idzie. Znalazłem tylko taki:
Jest to regenenerowany z półroczną gwarancją. Czy ktoś miał do czynienia z rozrusznikami regenerowanymi (niekoniecznie z tej firmy). Warto kupić taki za 400zł? Nówka to wydatek 1000zł z np foty, a 2300zł z GM...
Możecie podać jakieś linki z inymi? Numer wg GM to 6202074.
Proszę o przeniesienie do stosownego działu w ZB (nie przypatrzyłem się dobrze, że to temat o ZA)...