Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ESP to w rozwinięciu Electronic Stability Program, czyli elektroniczny program stabilizacyjny pojazdu (stabilizację podczas poślizgu bocznego). Gdy którekolwiek z kół podczas jazdy znajdzie się w poślizgu, działa część składowa ESP, czyli kontrola trakcji – system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych.
Coś takiego jako poglądowo.
Bo to nie jest czujnik tylko układ elektroniczny w komputerze i on wykrywa słabe napięcia i inne błędy związane układem napędowym i pokazuje ci kontrolke że masz coś nie tak i dlatego nie znalazłeś w podanym przeze mnie poście miejsca zabudowania wyimaginowanego czujnika ESP.I teraz pytanie czy możesz załączyć blokade mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów jeśli nie to masz odpowiedź że tym wszystkim nie reguluje jakiś czujnik a na wszystko składa się układ napędowy i czujniki abs gdzie następuje zliczanie impulsów z wszystkich kół które idą do komputera który stabilizuje tor jazdy podczas hamowania czy podczas poślizgu ot taki oszukany ESP, bo w moim nowym autku mogę zblokować mechanizm różnicowy ale i tak zliczanie impulsów odbywa się w komputerze..
i mamy doktorat Dr Dziadka ....
jest już
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
zafirapawel pisze: ↑17 wrz 2018, 20:59
W zafirze a czujnik esp(boczny, przyspieszenia bocznego) masz pod wykladzina podlogi kierowcy. To tak na przyszłość jakbyś szukal
No niestety w mojej zafirze nie ma tego czujnika tam gdzie opisałeś, ale okazało się że sterownik silnika jest uszkodzony.
Wiecie może gdzie szukać takiego sterownika i ewentualnie ile może to kosztować?
Witam.
ZAFIRA NJOY 1.8 125km 92 kw prod 10/2003
Nie wiem czy w dobrym dziale wstawiłem problem. Jeżeli nie to proszę admina o przeniesienie
Ostatnio w mojej Zafirce pojawił się dość dziwna sprawa.
Po nocy lub dłuższym postoju i podczas uruchamiania samochodu zapalają mi się kontrolki ABS I Trakcji i nie gasną. Po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu ok 5 sek i ponownym rozruchu kontrolki się już nie świecą( tzn zapalają się kontrolnie i gasną).
Zrobilem zbieznosc w aucie w stacji diagnostycznej-o 3 stopnie zle byly kola ustawione.Dzisiaj miałem mozliwosc pojechac troche szybciej i zauwazylem ze trakcja zaczyna mrygac powyzej 60km/h.Silnik ma obroty ale auto nie przyspiesza przy czym jak przytrzymam gaz to auto nabiera obrotow i po chwili zaczyna przyspieszac.Co moze byc przyczyna? Jadac po nierownej drodze kierownica delikatnie drga na lewo i prawo....
Koledzy dopadło i mnie palący się ABS i Auto w poślizgu. Trochę dziwna sprawa bo raz się pali raz się nie pali ( ostatnio coraz częściej się pali ). Problem jest jeszcze taki że kiedy przekręcam kluczyk trzymając nogę na hamulcu czuć pod nogą takie jak by stuknięcie tak jak by na chwilę załączył się ABS. Oczywiscie padło na sterownik ABS kupiłem o takich samych nr ale na nim kontrolki palą się cały czas. Dodam jeszcze że na starym sterowniku kiedy palą się kontrolki słychać pompę od ABS-u jak się jakoś tak dziwnie uruchamia kiedy jest ok i kontrolki gasną pompa uruchamia się jakoś ciszej. Na tym nowym sterowniku pompa uruchamia się cicho i nie czuć stikniecia w pedał hamulca ale niestety kontrolki się palą. Czy ten sterownik drugi trzeba jakoś zakodować ? Najciekawsze jest to że nie ma żadnych błędów. Byłem też na opcomie i nic nie wyszlo. Ludzie pomocy bo mnie już to drażni. Prędkościomierz działa normalnie kontrolki nigdy nie zapalają się podczas jazdy tylko po ponownym odpaleniu.
Skrzynka z przekaźnikami trzyma się na zaczepach delikatnie podwadzisz śrubokrętem z lewej strony i ci zejdzie. Najpierw musisz odkręcić osłonę pod szybą trzyma się na 4 śrubach później wysuń skrzynkę z przekaźnikami i ja sobie odchyl na bok. Musisz też odkręcić trzy nakrętki mocujące uchwyt do skrzynki przekaźnikowej dwie po bokach pompy 8 jedna jest z tego co pamiętam przy kielichu od amora. Jak to zrobisz to zostają ci tylko rurki przy pompie . Acha musisz wyjąć akumulator najpierw i odkręcić spod akumulatora ta półkę jest na chyba 4 śrubach będziesz widzial. Nie zapomnij też wypiąć wtyczki od sterownika pompy jest z tyłu za pompą taki czarny plastik z kabelkami, trzeba wysunąć w bok fioletowe zabezpieczenie inaczej nie wyjdzie.b
muraww pisze: ↑05 sie 2019, 19:22
Koledzy dopadło i mnie palący się ABS i Auto w poślizgu. Trochę dziwna sprawa bo raz się pali raz się nie pali ( ostatnio coraz częściej się pali ). Problem jest jeszcze taki że kiedy przekręcam kluczyk trzymając nogę na hamulcu czuć pod nogą takie jak by stuknięcie tak jak by na chwilę załączył się ABS. Oczywiscie padło na sterownik ABS kupiłem o takich samych nr ale na nim kontrolki palą się cały czas. Dodam jeszcze że na starym sterowniku kiedy palą się kontrolki słychać pompę od ABS-u jak się jakoś tak dziwnie uruchamia kiedy jest ok i kontrolki gasną pompa uruchamia się jakoś ciszej. Na tym nowym sterowniku pompa uruchamia się cicho i nie czuć stikniecia w pedał hamulca ale niestety kontrolki się palą. Czy ten sterownik drugi trzeba jakoś zakodować ? Najciekawsze jest to że nie ma żadnych błędów. Byłem też na opcomie i nic nie wyszlo. Ludzie pomocy bo mnie już to drażni. Prędkościomierz działa normalnie kontrolki nigdy nie zapalają się podczas jazdy tylko po ponownym odpaleniu.
Witam
Zafira A 1,8 115 KM 2000 r
Jakiś czas temu miałem problem z ABS/TC a dokładniej nie miałem prędkości pojazdu , po dłuższych bojach wymianach i sprawdzaniach okazało się, że niestety jest awaria sterownika pompy ABS. Oddałem pompę do firmy zajmującej się naprawami tych pomp. Wszystko było by OK gdyby po założeniu naprawionej pompy wszystko działało. Fakt prędkość jest. Ale... Firma nie odbiera ode mnie telefonu na maile nie odpowiada.
Kontrolka ABS /TC na dla się świeci a błędy są takie :
1. C0085 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego tylnego lewego wlotowego zaworu elektromagnetycznego.
2. C0075 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego prawego przedniego wlotowego zaworu elektromagnetycznego.
Dziś zdemontowałem elektronikę pompy, została sprawdzona na przejście i jak na razie jest niestety wszystko dobrze. Powiedzcie mi jak sprawdzić zawory elektromagnetyczne.
Witam.
Problem z kontrolkami ( ABS i Trakcja)
Opel Zafira A 1.8 125km 92kw prod 10.2003 benzyna bez LPG
Witam. Mam problem.
Od około tygodnia zaczęły mi się pojawiać kontrolki ABS i Trakcji. Nie pojawiają się ciągle. Czasami po przekręceniu kluczyka na pozycji "1"od razu się świecą. Wystarczy przekręcić kluczyk na pozycji "0" i ponownym przekręceniu na "1" wszystkie kontrolki od razu się wyłączają. Podczas jazdy auto może przejechać 30 km jak i 3 km o wtedy podczas jazdy się włączają i nie gasną póki nie zgasi się kluczykiem....
Pojawienie się kontrolek nie ma związku z drogą, zakrętami, nierównościami...
Czasami przy minimalnej prędkości ( parkowaniu) nawet na asfalcie i skręcaniu nagle zaczyna migać trakcja.... Ale zaraz się wyłącza).
Co może być tego powodem?
Ps. W marcu ( ok 10.3) były wymieniane tarcze i klocki. Po zmianie nic się nie pojawiało ( a przejechałem ok 600-800km)
Ps. Rozładowany Akumulator wyłączyłem.. ostatnio odpiąłem i się ładował...
Ps po podłączeniu pod program diagnostyczny pokazują się różne błędy ( jeden związany z sondą lambda p0420) a dwa niezidentyfikowane...
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Rafał
Załączniki
Ostatnio zmieniony 04 maja 2024, 13:39 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:Poprawiłem literówki