Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#466 Post autor: Harry200 »

Ja też mam ELM,porównywałem nieraz odczyty błędów z O-C i ELM pokazywał inny numer błędu.Jakim programem na ELM to sprawdzałeś...

nowy76

#467 Post autor: nowy76 »

Witam !
u mnie również pojawia się kontrolka z kluczykiem byłem na kompie pokazuje błąd
1590 -coś z systemem podciśnienia
0070 - czujnik temperatury zewnętrznej
0105 i 1105 po skasowaniu zostają 1590 i 0070

może ktoś w łódzkim zająłby się moimi przypadłościami ...
-pozdrawiam !

azizi
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 19 lut 2012, 21:42
Lokalizacja: PL
Model:

#468 Post autor: azizi »

Witam, zafira 2.2 DTI z 2003r. Auto z dnia na dzień straciło moc, tzn wczoraj od rana tak jest. EGR mam wymieniony, przepływkę dziś zmieniałem na inną i nic to nie dało. Wizualnie przewody od podciśnienia są ok. Wakupompa tez była podmieniana. Błędy jakie pokazuje komp to 1590 (mam go od dawna i nigdy nie było problemu z jazdą gdy występował) oraz 1612 (nowy błąd). Na budziku nie ma żadnych świecących kontrolek jak check engine itp. Poza tym auto nie ma innych kłopotów, nie dymi itd tylko jedzie jak bez turbo.

Być może ktoś spotkał się z takim problemem?

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#469 Post autor: Maciek »

Odnośnie P1590:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 590#120557

Tu poczytaj, masz problem z zaworem sterownia turbiny dlatego silnik nie ma mocy. Sprawdź czy check się zapala przy odpalaniu i gaśnie. Wydaje mi się, że przy tym błędzie powinien się świecić, może masz kontrolkę odłączoną.

azizi
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 19 lut 2012, 21:42
Lokalizacja: PL
Model:

#470 Post autor: azizi »

Maciek pisze:Odnośnie P1590:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 590#120557

Tu poczytaj, masz problem z zaworem sterownia turbiny dlatego silnik nie ma mocy. Sprawdź czy check się zapala przy odpalaniu i gaśnie. Wydaje mi się, że przy tym błędzie powinien się świecić, może masz kontrolkę odłączoną.
Chack Engine się zapala po przekręceniu zapłonu i po odpaleniu gaśnie, także kontrolka jest ok. Wcześniej jak miałem EGR wadliwy to się palił i objawy były podobne tyle że chyba do 3000tyś się motor kręcił. Teraz obroty są ok, nic się nie świeci tyle że jazda odczuwalna jest jak by bez turbo. Jutro zobaczę ten elektrozawór od turbo, on jest chyba na lewym kielichu zamocowany. W sumie jak z niego wypnę kostkę i się przejadę to już wstępnie będzie coś wiadomo jak auto tak samo źle będzie jechać.



Temat ogarnięty. Uszkodzony był elektrozawór od turbo, czyli ten na lewym kielichu. Mimo że go rozebrałem na tyle ile się da i poczyściłem to i tak jego korpusu nie da rady rozebrać w całości więc naprawa się nie udała. Przepuszczał z dołu do góry tj zatykając go od dołu funkcjonował ok, ale na dłuższą metę membrana by się uszkodziła i tak by padł. Wymieniłem go więc na inny używany, bo akurat w okolicy ktoś miał i auto wróciło do normalnej pracy.

Jak by ktoś miał podobny problem to najlepiej sprawdzić to odpalając auto i patrząc czy dźwignia od turbo (widoczna gołym okiem przy turbinie) zmienia swoje położenie po odpaleniu auta. Jak się nie rusza to trzeba zdjąć przewód idący z wyżej omawianego elektrozaworu do turbiny i zassać powietrze patrząc czy dźwignia się rusza. Jak tak to turbo jest ok i o ile do elektrozaworu dochodzi ok podciśnienie to mamy go wtedy właśnie uszkodzonego.

alek

#471 Post autor: alek »

Witam !!!
Mam problem z moją Zafirką Jadąc z prędkością ok 60 km/h bez ostrzeżenia zapaliły się wszystkie kontrolki silnik się wyłączył. Chcąc go powtórnie zapalić po przekręceniu kluczyka jest tylko "tyk". Czy ktoś może się spotkał z taką przypadłością Zafira 2.0 DTI 2002r.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#472 Post autor: Jaymzarf »

alek, sprawdź mocowanie przewodów: akumulator, alternator, rozrusznik.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

alek

#473 Post autor: alek »

To jest podłączone,sprawdzone. mechanik sugeruje pęknięty wał !!! ale tylko na zasadzie domniemania bo jeszcze nie wstawił auta na kanał. W ogóle nie kreci - może rozrusznik ? Silnik jest cały olej nie kapie. Nie mam pojęcia co to ... :mysli:

Jacek70

#474 Post autor: Jacek70 »

Witam, chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami odnośnie moich błędów jakie pokazały się po podłączeniu komputera. Moja Zosia 2.2 DTI jeździła zawsze w miarę poprawnie, w zależności od warunków pogodowych silnik pracował raz lepiej raz gorzej. Tydzień temu wyjechałem na trasę spiesząc się do pracy i w pewnym momencie silnik stopniowo zaczął zwalniać prawie do zera. Wcześniej zdarzało się, że włączała się magiczna kontrolka z kluczykiem, ale od momentu jak zacząłem regularnie smarować EGR problemu nie było. Efekt był taki, że musiałem zjechać na pobocze i odczekać chwilę do uspokojenia się obrotów i powrotu mocy. Za drugim razem udało mi się zaobserwować, że rura idąca od intercoolera do kolektora jest płaska jak d... węża. Po podłączeniu do kompa pokazały się takie błędy:
Ciśnienie turbo P0105 - sygnał niekompatybilny, P1590 - pusty obwód elektrozaworu, P1105 - czujnik ciśnienia barometrycznego, Recyrkulacja spalin P0400 - strumień nadmierny, temperatura powietrza zew. Czy spłaszczenie rury może być spowodowane niedrożnością intercoolera i stąd te błędy? Proszę o pomoc

[ Dodano: Sro Maj 30, 2012 15:10 ]
I jeszcze jedno pytanie, ciągle mam komunikat o temperaturze zewnętrznej, nie pamiętam teraz numeru błędu. Wyczytałem na forum, że podobno w przepływce powinien być taki drucik (element), który odpowiada za mierzenie temp. Zdjąłem przepływkę i przez siteczko zobaczyłem, że drucika nie ma, a są te wypustki pod drucik
Obrazek
Czy możliwe, że ktoś kiedyś grzebał przy przepływce lub ten drucik spadł?

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#475 Post autor: Dek »

Wszystko wskazuje, że masz gdzieś przytkany układ dolotowy.
Błędy P0105 i P1105 jak występują razem to wskazuje na różnicę pomiarów ciśnienia między czujnikiem barometrycznym znajdującym się po prawej stronie aku, a czujnikiem w kolektorze dolotowym. Do tego ten błąd EGR-a (0400).

Wg mnie do sprawdzenia w kolejności:
- rura dolotowa do filtra powietrza - czy nie zatkana czymś,
- filtr powietrza - czy nie ma już 100 lat,
- turbina - czy nie zaciera się - ma się lekko kręcić palcami,
- no i został sam intercooler - dmuchnij w jedną z rur (druga zdemontuj) i jak lekko będzie szło to jest on niewinny.
(Ja bym wyciągną intercooler i go przepłukał - może jakiś spory paproch się pałęta w środku i tylko czasami zatyka intercooler )

Koniec pomysłów.

A czujnika temperatury nie szukaj przy przepływce bo go tam nie ma.
W naszym silniku (Y22DTR) ten czujnik jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia doładowania znajdującym się w kolektorze dolotowym.

Czujnik ten jest od pomiaru temperatury powietrza dolotowego.
A od temperatury zewnętrznej jest czujnik znajdujący się między chłodnicą, a zderzakiem - widać go od góry.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 cze 2012, 22:20 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

Jacek70

#476 Post autor: Jacek70 »

Dzięki za radę, zacząłem powoli sprawdzać wszystko zaczynając od zaworków po stronie aku, w weckend zdejmę intercooler i go przepłuczę. Dolot do filtra jest ok, sam filtr może i trochę zabrudzony (na jesień zmieniany) na wszelki wypadek zmienię. Zauważyłem, że rozerwana jest od dołu gumowa rura łącząca turbo z intercoolerem.

[ Dodano: Sro Cze 06, 2012 10:56 ]
Rura wymieniona, cena nowej w ASO 307 zł udało mi się kupić zamiennik za 170 zł w sklepie motoryzacyjnym (są też na Allegro http://moto.allegro.pl/waz-do-turbo-ope ... 03808.html)
Obrazek
Pasuje od modelu 2.0 rocznik do 2002, Zaoszczędzone pieniążki przeznaczę na zakup filtra :-)
Dmuchałem w intercooler, powietrze przepływa bez problemu tzn swobodnie, więc chyba nie trzeba będzie go płukać. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz mianowicie na podszybiu za filtrem jest zawór i takie coś co jest na zdjęciu zaślepione wkręconą śrubą - tak powinno być?
Obrazek

[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 08:41 ]
Witajcie, wczoraj w przerwie meczu Polska Rosja podpiąłem kompa i sczytałem błędy. Dodam, że w weckend wyczyściłem wszystkie zaworki i przeczyściłem styki, założyłem nowy filtr pow. i wymieniłem rurę od IC bo była rozdarta. Jest poprawa ale nie do końca bo z błędów jakie były czyli: P0105 ciśnienie turbo, P1590 pusty obwód elektrozaworu, P1105 czujnik ciśnienia barometrycznego i P0400 recyrkulacja spalin został tylko P1590 - pusty obwód elektrozaworu (napięcie za wysokie). Pojawił się też nowy(stary bo chyba był wcześniej) P0070 temperatura powietrza zewnętrznego - sygnał niski.
Czy można jednoznacznie wskazać który to nygus odpowiada za błąd P1590 i czy możliwe, że jak czyściłem i psikałem kontaktem to któremuś zaszkodziłem? :mysli:

[ Dodano: Wto Cze 19, 2012 11:52 ]
Chciałbym odświeżyć temat usterek i błędów, mianowicie dalej pojawia mi się błąd P1590 pusty obwód elektrozaworu - napięcie za wysokie. Czy przyczyną może być uszkodzony ten czujnik u mnie zaśrubowany na jednym króćcu?
Obrazek

Co tam powinno być podłączone?
Pytanie mam też do innych użytkowników Zosiek 2.2DTI, czy podczas gwałtownego przyśpieszania jadąc np. na 4 czy 5 biegu słychać u Was syczenie, jakby powietrze schodziło, ale tylko do momentu wyrównania obrotów, a może to jest normalny odgłos pracującej turbiny?
Nigdy nie miałem możliwości sprawdzenia tego na innym 2.2 DTI więc nie mam bladego pojęcia. :mysli:

ślepak

#477 Post autor: ślepak »

Jacek70, poszło PW co do węża:)

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#478 Post autor: Jaymzarf »

Jacek70, wydaje się to być zawór od dźwigni turbo. Powinien być z jednej strony podpięty pod pompę podciśnienia, a z drugiej do siłownika przy turbinie. Ja u siebie mam tylko ten, który widać poniżej (obok daty).
I ten błąd 1590 dotyczy właśnie sterowania turbo.

Syczenie o którym piszesz może być spowodowane przeładowaniem turbiny, która nie ma sterowania właśnie z tego elektrozaworu.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Jacek70

#479 Post autor: Jacek70 »

Dzisiaj go wymienię bo iskierki robił gdy chciałem go podpiąć pod Aku więc pewnie zwarcie na cewce. Muszę jeszcze przejrzeć jak te wężyki lecą, bo do pompy turbo leci wężyk od tego niżej :) a z tego właśnie co jest zaśrubowany gdzieś wyczytałem, że jeden wężyk powinien iść w błotnik do puszki która kumuluje podciśnienie czy jakoś tam podobnie i występuje tylko w 2.2DTI, a drugi właśnie podpięty jest do tego niżej. Puszki tej pewnie nie mam bo nic pod zakolem nie widzę i stąd ta śruba w zaworze. Został mi tylko ten błąd P1590, dam znać po wymianie zaworka jak się sytuacja przedstawia. Zniknie czy nie - o to jest pytanie :mysli: A odnośnie błędu którego nie mogłem wykasować czyli P0070 to wymieniłem przekaźnik (numr GM: 13 104 109) - taki maly, czarny pod maską w skrzynce i błąd znikł na amen..

[ Dodano: Sro Cze 27, 2012 15:09 ]
Ślepak poszło na PW jak chciałeś ze zdjęciem. :driver: już niedługo urlop :lol:

[ Dodano: Sro Lip 11, 2012 20:39 ]
Witajcie znad Bełdan :D nie było czasu wcześniej napisać, tak więc wymieniłem ten zaworek i błąd P1590 zniknął raz na zawsze - brak innych błędów. Samochód ładnie się zbiera, wreszcie odzyskał moc. Minęło kilka wakacyjnych dni i .......i nie mogłem odpalić Zofii. Po kilku próbach udało się, podjechałem do Rucianego do warsztatu i okazało się, że wyskoczył błąd dotyczący położenia wału korbowego. To chyba poważny błąd i trzeba będzie go tu na miejscu naprawić. Lepiej nie ryzykować bo powrót z wakacji już niedługo.

ewamirek

#480 Post autor: ewamirek »

Koledzy,proszę o pomoc w doszukaniu się numeru oplowskiego GMXXXXXXX dla przewodu ciśnieniowego pomiędzy intercooler'em i kolektorem ssącym dla Zośki 2,2DTH rok prod 2003.
Gruby przewód, z jednej strony (od kolektora) średnica około 53mm, z drugiej (od IC) około 42mm, długie na 30kilka cm.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaki to jest numer ? Czy są do tego zamienniki czy już jestem skazany na oryginał za 3 setki polskie :(
Jakieś zamienniki znalazłem na znanym portalu aukcyjnym ale kształtem nie przypominają tego co moja Zocha ma pod maską.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”