Nie jak już mam tego chwasta to niech zostanie mi nie przeszkadza przynajmniej co jakiś czas mogę przegonić zochebaranxd13 pisze:@Fredas a miałeś może wycinany dpf ?
[B] Problem z odpaleniem Zafira B
- bjackr
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 lip 2014, 18:57
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Mielec
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: D20DTH
- Gender:
Tak jak już pisałem, świece wymieniłem - bez poprawy, a pozostałe przyczyny wyklucza fakt, że na mrozie zimny silnik pali jak złoto, dopiero gdy się delikatnie rozgrzeje ma kłopoty z odpalaniem. Gdy jest dobrze rozgrzany też pali dobrze.Mawerix pisze:..... słabe aku, rozrusznik do regeneracji, lejące wtryski, moduł świec żarowych.
...
Witam
Wczoraj w mojej Zafci działy się dziwne rzeczy. Odpaliłem silnik bez problemu, ruszyłem w droge nagle wyłączyło się radio i inne elementy elektryczne. Silnik nadal pracował ale zablokowala sie skrzynia, dodam że jest to automatyczna wersja skrzyni zaś silnik 1,9DTI. Zatrzymałem się i zgasilem silnik. Niestety nie mogłem jej odpalic, po przekreceniu kluczyka nie było reakcji a skrzynia cały czas zablokowana. Po którejś próbie wreszcie samochód zareagował, odpalił i rozblokowala sie skrzynia i udało się wrócić do domu. Jednak całą drogę świeciło się światełko nad lusterkiem i paliła się kontrolna poduszek. Wszystko inne działało bez problemu.
Dziś podpisałem pod kompa i pojawiły się błędy:
0650700
P0606
P1614
P1616
Czy ktoś wie co tomoże być? To auto żony więc będzie zaradzić jaj jej tego nie ogarnę
Wczoraj w mojej Zafci działy się dziwne rzeczy. Odpaliłem silnik bez problemu, ruszyłem w droge nagle wyłączyło się radio i inne elementy elektryczne. Silnik nadal pracował ale zablokowala sie skrzynia, dodam że jest to automatyczna wersja skrzyni zaś silnik 1,9DTI. Zatrzymałem się i zgasilem silnik. Niestety nie mogłem jej odpalic, po przekreceniu kluczyka nie było reakcji a skrzynia cały czas zablokowana. Po którejś próbie wreszcie samochód zareagował, odpalił i rozblokowala sie skrzynia i udało się wrócić do domu. Jednak całą drogę świeciło się światełko nad lusterkiem i paliła się kontrolna poduszek. Wszystko inne działało bez problemu.
Dziś podpisałem pod kompa i pojawiły się błędy:
0650700
P0606
P1614
P1616
Czy ktoś wie co tomoże być? To auto żony więc będzie zaradzić jaj jej tego nie ogarnę
Ostatnio zmieniony 27 gru 2016, 19:53 przez Jarecki13, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam panowie. Potrzebuję waszej opini podpowiedzi pomocy bo od tygodnia zafira ma swoje złości. .. Normalnie odpala z rana i po robocie na wieczór tak samo z pierwszego.... a podjadę pod sklep po 30 km drogi i postoju 15 minutowym nie chce odpalić aż do zdechu akumulatora po godzinie jak załatwiłem kable dopiero udało się odpalić. . Oraz potrafi sobie zgasnąć na wolnych obrotach bo próbowałem nie gasic auta pod sklepem to sam sobie zgasl .. komputer nic nie pokazuje żadnego błędu... Co może być nie tak.
Koledzy rozgryzlem dlaczego auto gaśnie na wolnych obrotach ... przykładowo na czerwonym swietle ... i dlaczego nie chce odpalić po 15 minutowej przerwie w jeździe. .. przykładowo postu pod sklepem .... Historia usterki wygląda tak że auto potrafiło zgasnac w czasie jazdy na czerwonym świetle i co najmniej przez godzinę nie chciało odpalić trzeba było spychac auto na pobocze ... i tak samo zachowywalo się po 15 minutowej przerwie gdy pojechałem po 30 kilometrach pod sklep gorący silnik wracam ze sklepu i zonk to samo przez godzinę nie dało rady odpalić. ... a odkąd jerzdze na odkreconym korku wlewu paliwa jest wszystko ok nie gaśnie na światłach odpala że strzala .nie ma najmniejszego problemu z autem.... co jest nie tak to chyba nie jest normalne żeby jeździć z praktycznie odkreconym korkiem wlewu paliwa .... .jest tam w baku jakiś czujnik par paliwa ktury by odcina zaplon .... jak to naprawić ? ??
Wynika z tego ,że w baku tworzy Ci sie podciśnienie , które uniemożliwia zasysanie paliwa . Tam jest odpowietrzenie , które najwidoczniej masz zatkane. Nie wiem czy nszae Zoski maja również te filtry par paliwa , które sa w przednim prawym błotniku. Jesli tak jest to byc może tu lezy przyczyna twoich dolegliwości.
Witam
Zafira 1,9 cdti 120km
Mój problem z opalanie wygląda następująco :
Auto po nocy nawet przy mrozach pali na strzala jak benzyna bez problemu.
Natomiast po przejechaniu np 1 km i zgaszeniu auta, muszę przy ponownym odpaleniu kręcić rozrusznikiem jak glupi. Nawet czasami po kilka razy włączając i wyłączając stacyjke. Gdy auto się nagrzeje na max odpala również jak benzyna. Problem jest tylko po środku gdy auto się rozgrzewa. Ostatnio wykrytym że mam na 1 wtrysku przednich i to dość spory, uszczelniacz do wymiany. Może to być przyczyną? Ogólnie strasznie na postoju w kabinie spalinami śmierdzi. Miał ktoś tali przypadek?
Zafira 1,9 cdti 120km
Mój problem z opalanie wygląda następująco :
Auto po nocy nawet przy mrozach pali na strzala jak benzyna bez problemu.
Natomiast po przejechaniu np 1 km i zgaszeniu auta, muszę przy ponownym odpaleniu kręcić rozrusznikiem jak glupi. Nawet czasami po kilka razy włączając i wyłączając stacyjke. Gdy auto się nagrzeje na max odpala również jak benzyna. Problem jest tylko po środku gdy auto się rozgrzewa. Ostatnio wykrytym że mam na 1 wtrysku przednich i to dość spory, uszczelniacz do wymiany. Może to być przyczyną? Ogólnie strasznie na postoju w kabinie spalinami śmierdzi. Miał ktoś tali przypadek?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdź błędydaniel2471 pisze:Witam
Dzisiaj rano jadąc po pracy do domu autko mi zgasło .
Wcześniej zaczęły szaleć wskaźniki prędkościomierza i obrotów oraz zapaliły się kontrolki esp , abs serwis i akumulator .Nie ma też wskazań na komputerze czyli średniego spalania dystansu jaki można przejechać jest literka F .Ktoś miał taki problem . Proszę o Pomoc
Zobacz to: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Alternator jest OK
Ostatnio zmieniony 12 lut 2017, 09:11 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
No niestety witam ponownie 😨 miałem problem z zafira że potrafiła sobie zgasnąć na światłach i nie chciała odpalić przez gruba godzinę . .. Odkryłem to że tworzyło się podcisnienia w baku i jeździłem z odkreconym korkiem wlewu paliwa i przez dwa tygodnie było dobrze nie gaś na światłach normalnie po 15 minutowym postoju zaczął odpalić. I teraz znowu głupiej mimo że korek wlewu paliwa jest otwarty a nawet dodam że przewiercilem go na wylot to znowu zaczyna sobie gaśnac na światłach. Co może być tego przyczyną czyżby zapchany smok pompki paliwa.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 386
- Rejestracja: 13 lut 2017, 15:12
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Witam
Jestem tu nowy. Obecnie jestem posiadaczem Corolli E12 2.0 D4D 116KM w wersji HB.
Przymierzam się do zakupu auta bardziej przestrzennego i rodzinnego tj. Opla Zafiry 1.9CDTI 150KM (mam już upatrzony konkretną sztukę).
Czy to auto posiada tak bardzo awaryjny silnik jak ilość podstron w tym temacie? Tak mnie to zastanawia statystycznie. Jestem stałym bywalcem forumowego Corolli Clubu i tam nie ma tak długich wątków np. o problemach z odpaleniem silnika. Ilość wątków tutaj na forum dotyczących problemów silnikowych trochę mnie przeraża. Czy to wynika z tego, że Zafira posiada tak awaryjne jednostki napędowe?
Jestem tu nowy. Obecnie jestem posiadaczem Corolli E12 2.0 D4D 116KM w wersji HB.
Przymierzam się do zakupu auta bardziej przestrzennego i rodzinnego tj. Opla Zafiry 1.9CDTI 150KM (mam już upatrzony konkretną sztukę).
Czy to auto posiada tak bardzo awaryjny silnik jak ilość podstron w tym temacie? Tak mnie to zastanawia statystycznie. Jestem stałym bywalcem forumowego Corolli Clubu i tam nie ma tak długich wątków np. o problemach z odpaleniem silnika. Ilość wątków tutaj na forum dotyczących problemów silnikowych trochę mnie przeraża. Czy to wynika z tego, że Zafira posiada tak awaryjne jednostki napędowe?
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 15:19 przez Umpero, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
A może wynika z ilości posiadanych egzemplarzyumpero pisze: że Zafira posiada tak awaryjne jednostki napędowe?
Silnik Diesla w Zafirze czy tez fiacie czy AlfaRomeo jest dość uczulony na ogonie dobra kondycję, z informacji jakie posiadam konstruktorzy umieścili czujnik Halla w felernym miejscu przy rozruszniku gdzie jest narażony na zakłócenie podczas pracy rozrusznika.