LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Ten jak to się wyraziłeś "profesjonalny montaż" był wykonany przez GM i dali na to gwarancję. Jak widać po 7 latach wszystko trzymało się dobrze (śruba na oko M16) i gdyby nie to że nowa butla nie była przystosowana do takiego montażu to dalej by to tak było zrobione. Po co na siłę komplikować swoje życie skoro patent GM sprawdza się od lat w iluś tam tysiącach samochodów ?firek pisze:cns80, czyli zbiornik zamontowany był tylko na jednej srubie a reszta trzymał sie na koszu....-nie ma to jak profesjonalny montaż
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
cns80, to skoro to był fabryczny montaz to nie rozumiem dlaczego nie wystapiłes do GM o dokumenty na butle...
W przypadku aut CNG podczas akcji serwisowej dokumenty na butle GM łatwiło na swój koszt..i nie były one na jednej śrubce zamontowane..
Podejrzewam ze był to montaz serwisowy a nie fabryczny a wtedy montuja juz jak chcą i co chcą...
W przypadku aut CNG podczas akcji serwisowej dokumenty na butle GM łatwiło na swój koszt..i nie były one na jednej śrubce zamontowane..
Podejrzewam ze był to montaz serwisowy a nie fabryczny a wtedy montuja juz jak chcą i co chcą...
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Bo było zamontowane BRC z butlą STAKO i jako że szła na rynek niemiecki to nie miało TDT. A butlę wymieniałem dlatego że padł wielozawór, a śruby urwały się w kołnierzu butli (skorodowały od przodu samochodu) i nie szło ich wykręcić.firek pisze:cns80, to skoro to był fabryczny montaz to nie rozumiem dlaczego nie wystapiłes do GM o dokumenty na butle...
Może przy CNG tak. Jak napisałem to LPG i wymieniałem z powodu usterki, a nie dlatego że papiery się skończyły.firek pisze:W przypadku aut CNG podczas akcji serwisowej dokumenty na butle GM łatwiło na swój koszt.
Jakoś nie wyobrażam sobie zamontowania na jednej śrubie butli CNG, gdzie jedna sztuka jest na pusto chyba 2,5 raza cięższa od butli LPG a montują zwykle 3-4 sztuki.firek pisze:i nie były one na jednej śrubce zamontowane..
Ja nie podejrzewam I nie podejrzewam żeby montowali jak chcą, bo gwarantem był GM a nie dealerfirek pisze:Podejrzewam ze był to montaz serwisowy a nie fabryczny a wtedy montuja juz jak chcą i co chcą...
- rafi7404
- Mieszkaniec
- Posty: 269
- Rejestracja: 18 sie 2013, 21:42
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Ja montowałem na Czerwonego Krzyża. Auto Gaz Centrum. Mam zainstalowaną instalację Zenit Pro z OBD. Użytkuję ją od września (przejechałem ok. 4000km) i jak na razie wszystko ok. Dodam, że długo szukałem i dowiadywałem się o IG. Ta jest polecana przez nie jednego gazownika. W Bydgoszczy jest jeszcze instalator na Glinkach który zakładał gaz do Zosiek na rynek Niemiecki. Też podobno zna się na rzeczy. Ale wybrać musisz sam.Tramals pisze:Witam, chcę zamontować gaz do Zafirki, czy możecie mi polecić dobrego gazownika w Bydgoszczy lub okolicy?
Gaz zamontowany. Instalacja Zenit Pro z OBD. Zakładałem w warsztacie przy Grunwaldzkiej 117. Koszt 2500zł. Zakład poleciło mi kilka osób z pracy.
Przejechałem ok 1000 km na gazie i miałem problemy, gdyż auto szarpało na niskich obrotach, a podczas przyspieszania zachowywało się jak turbo diesel. Ponadto, paliła mi się kontrolka od emisji spalin. Częściową winę ponosił niesprawny termostat. Niedawno wróciłem z regulacji i mam nadzieję, że od tej chwili będzie wszystko ok.
---
Edit:
Niestety, po przejechaniu 30km znowu zapaliła mi się kontrolka dot. emisji spalin
Z gazownikiem jestem umówiony na czwartek, a w między czasie, czy ktoś z Was miał podobny problem? Co może być powodem?
Przejechałem ok 1000 km na gazie i miałem problemy, gdyż auto szarpało na niskich obrotach, a podczas przyspieszania zachowywało się jak turbo diesel. Ponadto, paliła mi się kontrolka od emisji spalin. Częściową winę ponosił niesprawny termostat. Niedawno wróciłem z regulacji i mam nadzieję, że od tej chwili będzie wszystko ok.
---
Edit:
Niestety, po przejechaniu 30km znowu zapaliła mi się kontrolka dot. emisji spalin
Z gazownikiem jestem umówiony na czwartek, a w między czasie, czy ktoś z Was miał podobny problem? Co może być powodem?
- rafi7404
- Mieszkaniec
- Posty: 269
- Rejestracja: 18 sie 2013, 21:42
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Ramzes czy przed zamontowaniem instalacji IG Zosia pracowała poprawnie? Moja pracowała poprawnie i po zainstalowaniu IG nic się nie zmieniło. Przejechałem już 8kkm na gazie (byłem na feriach w górach) i nie było żadnych problemów. Wszystko działa rewelacyjnie. Jestem ciekawy co jest przyczyną twoich kłopotów.
Ja też posiadam tą instalacje, pięknie śmiga warto zainwestować pieniądze w tą instalacje gazową. Zwrot kosztów gwarantowany w jak najszybszym czasie. Silnik mimo, że zagazowany działa bardzo dobrze nie ma z nim problemów obroty silnika są równe i co tu więcej dodać. PolecamPatryk Pusiak pisze:witam
też zainwestowałem 2600 zł w instalacje LPG BRC-Sequent-24 i nie żałuje. Inwestycja się szybko zwraca i na wiele więcej można sobie pozwolić.
Tak, nie szarpała, ładnie przyspieszała.rafi7404 pisze:Ramzes czy przed zamontowaniem instalacji IG Zosia pracowała poprawnie?
Poczytałem na forum i popytałem znajomych - przyczyną może być sonda lambda lub złej jakości gaz.
Wczoraj zrobiłem jeszcze trochę km na gazie i kontrolka mi zgasła. Wcześniej miałem zatankowany gaz z Lukoil, a obecnie gaz jest z Orlenu... Na czwartek jestem umówiony do gazownika i zobaczymy co on powie. Bo poza tą kontrolką, obecnie nie mam zarzutów.