[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
norbert_p

#526 Post autor: norbert_p »

Michalek1911 pisze:Powiem szczerze, że od maja kiedy auto zostalo zakupione nie zauważyłem ani jednego wypalania. Może to dziwne ale obserwuje spalanie w BC i jak dotychczas ani jednej oznaki.
Może po prostu nie masz tego nieszczęsnego filtra. Powinieneś się cieszyć :)

kicaj

#527 Post autor: kicaj »

Michalek1911, a jakie trasy robisz? no i jaka wartosc masz w kwadracie na slupku pasazera?

Michalek1911

#528 Post autor: Michalek1911 »

Różnie najczęściej po 35km w jedna strone czyli 70km dziennie, ostatnio kilka razy trasa pdo Siedlec 60km w jena strone.
kicaj pisze:Michalek1911,jaka wartosc masz w kwadracie na slupku pasazera?
Nie rozumiem tego pytnia

kicaj

#529 Post autor: kicaj »

idz do auta, po stronie pasazera na slupku jest tabliczka, m.in. z kodem lakieru
w kwadracie, w rogu tabliczki/naklejki znajdziesz liczbe - podaj jej wartosc ;)

Michalek1911

#530 Post autor: Michalek1911 »

Według VIN jest DPF, być może poprzedni właściciel się pozbył tego wynalazku. W kwadracie jest liczba 0.50 nie wiem czy to o to chodzi.

kicaj

#531 Post autor: kicaj »

dokladnie... wiec albo na razie nie masz problemu z dpfem albo go juz nie masz ;)

grabarz11

#532 Post autor: grabarz11 »

O co chodzi z tą kontrolką?? Najpierw włączały mi się inne kontrolki (abs itd.) a teraz migają świece. Byłem u mechanika, sprawdził wszystko komputerem i nic nie wykazało. Sprawdził tez świece pod maską i nic tam nie znalazł. Co to moze być :( POMOCY!!!


//temat można napisać normalnie, nie trzeba tylu gwiazdek i najlepiej w odpowiednim dziale//BajBus
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, 20:06 przez grabarz11, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#533 Post autor: MieHor »

Poczytaj w dziale ZB - Elektryka wszystko na tema DPF a stanie się jasność.

A na marginesie - ciekawe czym Twój mechanik diagnozował samochód skoro w takiej sytuacji nie znalazł żadnego błędu?

Poza tym co ma wspólnego Twój temat z Podwoziem?

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#534 Post autor: stapaw »

grabarz11 pisze:O co chodzi z tą kontrolką?? Najpierw włączały mi się inne kontrolki (abs itd.) a teraz migają świece. Byłem u mechanika, sprawdził wszystko komputerem i nic nie wykazało. Sprawdził tez świece pod maską i nic tam nie znalazł. Co to moze być :( POMOCY!!!
Poczytaj to .Pozdrawiam

mkobo

#535 Post autor: mkobo »

Koledzy wczoraj zapaliła mi się kontrolka pomarańczowa auta z kluczem auto straciło na chwilę moc po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy ale niestety kontrolka nie zgasła. Sprawdziłem kod błędu i wyszło 042A52 czyli błąd czujnika temperaturu DPF Dzisiaj pojechałem do mechanika Po podłączeniu do kompa stwierdził że nie ma żadnego błędu ! Pokazalem mu swiecącą kontrolkę i kod błędu metodą hamulec gaz w podłogę i na wyświetlaczu kilometrów pokazał sie błąd 042A52
Mechanik stwierdził że to DPF nie może sie wypalić i trzeba auto przegonić przy obrotach 3500. Sprawdził w kompie kod błędu i stwierdził że to faktycznie bląd czujnika temperaury DPF ale on ma 4 znaczenia i pewnie filtr jest zapchany i stąd róznica temperatur i błąd bo czujnik jakby był uszkodzony to po podpięciu do kompa by mu coś wyszło.
Więc przegoniłem auto ze 40 km przy prędkości 100-160 km/h i nic kontrolka jak się paliła tak się pali i dalej na wyświetlaczu ten sam błąd!
Odłączyłem klemę na pare minu i nic oczywiście nie pomogło!
Czytałem że jak filtr jest zapchany to się zapala kontrolka świec z nie ta z kluczykiem czy możliwe że filtr jest nasycony i zapaliła mi ie kontrolka z kluczem?
Prosze POMOCY bo nie wiem co z tym szjsem robić!

chris

#536 Post autor: chris »

może wężyki elastyczne przy dpf??
dlatego masz błąd, przez np. nieszczelny albo spadnięty wężyk,
poszukaj było o tym na forum..

kandi

#537 Post autor: kandi »

mkobo pisze:Koledzy wczoraj zapaliła mi się kontrolka pomarańczowa auta z kluczem auto straciło na chwilę moc po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy ale niestety kontrolka nie zgasła. Sprawdziłem kod błędu i wyszło 042A52 czyli błąd czujnika temperaturu DPF Dzisiaj pojechałem do mechanika Po podłączeniu do kompa stwierdził że nie ma żadnego błędu ! Pokazalem mu swiecącą kontrolkę i kod błędu metodą hamulec gaz w podłogę i na wyświetlaczu kilometrów pokazał sie błąd 042A52
Mechanik stwierdził że to DPF nie może sie wypalić i trzeba auto przegonić przy obrotach 3500. Sprawdził w kompie kod błędu i stwierdził że to faktycznie bląd czujnika temperaury DPF ale on ma 4 znaczenia i pewnie filtr jest zapchany i stąd róznica temperatur i błąd bo czujnik jakby był uszkodzony to po podpięciu do kompa by mu coś wyszło.
Więc przegoniłem auto ze 40 km przy prędkości 100-160 km/h i nic kontrolka jak się paliła tak się pali i dalej na wyświetlaczu ten sam błąd!
Odłączyłem klemę na pare minu i nic oczywiście nie pomogło!
Czytałem że jak filtr jest zapchany to się zapala kontrolka świec z nie ta z kluczykiem czy możliwe że filtr jest nasycony i zapaliła mi ie kontrolka z kluczem?
Prosze POMOCY bo nie wiem co z tym szjsem robić!

miałem ten sam problem i pojechałem do serwisu i okazało się, że oprócz dpf zapchany miałem jeszcze zawór egr... ;)

mkobo

#538 Post autor: mkobo »

kandi-p pisze:miałem ten sam problem i pojechałem do serwisu i okazało się, że oprócz dpf zapchany miałem jeszcze zawór egr...
Czy kolego wymieniałeś ten czujnik temperatury spalin ? Czy okazało się że wyczyszczenie egr -a i dpf-a wystarczyło?

kandi

#539 Post autor: kandi »

..mi tylko wyczyścili egr i dpf i wszystko ok jest ;)

norbert_p

#540 Post autor: norbert_p »

Mam pytanie: czy ten przebieg do wymiany (INSP) jest wiarygodny? Można wymieniać olej patrząc się na niego? Czy przy DPF-ie lepiej robić to częściej. Podobno ten INSP zmienia się w zależności od właściwości oleju i to 30000 km może zmaleć bardzo szybko. A może po prostu go zlekceważyć i wymieniać olej co np 12-15 tyś km?

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”