Problem z tylną wycieraczką i nie tylko

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#61 Post autor: twardypt91 »

Pół biedy, że wycierana jest akurat ta połówka, którą widać w lusterku z pozycji kierowcy.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#62 Post autor: MieHor »

Dopasuj i zmień sprężynę na mocniejszą i po sprawie - tak właśnie zrobiłem swego czasu w VB

DaRek7

#63 Post autor: DaRek7 »

Jednym z problemów które opisujecie jest, jak pisze MieHor, zbyt słaba sprężyna...
Jednak bardzo często też zdarza się tak że na przegubie wycieraczki, tym od strony mocowania do silnika, robią się zadziory lub kąt spasowania tych części jest niewłaściwy(być może GM kupuje jakieś kiepskie podróbki ;) )
Należy odkręcić ramię rozłączyć obie części, są tylko szczepione ze sobą a wszystko trzyma sprężyna, i sprawdzić te powierzchnie, ewentualnie dopiłować po prostu pilnikiem. Najlepiej przetestować bez sprężyny tz. nałożyć całość na oś i poruszać w zakresie pracy wycieraczki.
Jeśli powierzchnie tych dwóch elementów są wykonane pod złym kątem nie pomaga nawet mocniejsza sprężyna, nie radzę też wyginać ramiona na ciepło bo to często też nie pomaga.
Zakładam oczywiście że ramię nie jest pęknięte i mocowanie mechanizmu jest OK.

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#64 Post autor: radziko »

ja znalazłem coś takiego i chyba się zdecyduję. U mnie ramię padło całkowicie.ramię wycieraczki tył

rozmownik
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:39
Imię: Raf
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Zafira A 1.8 2000 edition
Model: ZA
Oznaczenie silnika: E18er

#65 Post autor: rozmownik »

Mam pytanie odnośnie silniczka tylniej wycieraczki. Czy jest jakis zamiennik pasujący np: opla astry II. Jesli tak to o jakich symbolach są te silniczki?
Z góry dziękuje za informacje.

lukasz kolata

#66 Post autor: lukasz kolata »

a ja zamowiłem ramie +pióro wycieraczki i ma przyjsc jutro ,zobaczymy czy za niewielkie pieniadze mozna dostac cos godnego uwagi i polecenia.



http://www.ve-ga.pl/product-pol-3644-Op ... pioro.html


pozdrawiam i :piwo:

[ Dodano: Pią Lis 18, 2011 22:21 ]
no wiec ramie dotarło i z czystym sumieniem stwierdzam ze nawet za niewielka kase mozna trafic dobry zamiennik.ramie i wycieraczka pasuja super,jakosc wykonania i plastyk w porzadku.załozyłem i wyciera jak ta lala.pasuja jak ulał.tylko 31 zł a tak wiele radości :lol: :lol: :lol:

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#67 Post autor: radziko »

No to super, ja wstawiłem tę metalową i również wszystko ok

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#68 Post autor: jacek76 »

lukasz kolata pisze: no wiec ramie dotarło i z czystym sumieniem stwierdzam ze nawet za niewielka kase mozna trafic dobry zamiennik.ramie i wycieraczka pasuja super,jakosc wykonania i plastyk w porzadku.załozyłem i wyciera jak ta lala.pasuja jak ulał.tylko 31 zł a tak wiele radości :lol: :lol: :lol:
Ja kupiłem jakiś czas temu chiński zamiennik i gra muzyka.
Ale dlaczego wymieniałem i o co chodzi?...

Oryginalne ramię ( nie mówię o wycieraczce) ma aluminiową wkładkę , zatopioną w plastiku. Ta wkładka , to jest element , który styka się z osią silnika wycieraczki.
Po jakimś czasie ( latach) ta wkładka zaczyna się utleniać i puchnąć przez co pęka plastikowe ramię. Dlatego trzeba to wymieniać , tak było w moim przypadku.
Chiński zmienik ma wkładkę zrobioną z mosiądzu.
Mosiądz nie zardzewieje , nie spuchnie i nigdy nie trzeba będzie tego wymieniać.

Oplu , czy nie można było tego od razu z robić z mosiądzu?
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

lukasz kolata

#69 Post autor: lukasz kolata »

no w tej mojej za 31 zł to ta zatopiona w plastyku tuleja tez jest mosiezna i to bardzo dobre rozwiązanie.a te aluminiowe tulejki to chyba napedzanie własnej koniongtury.pozdro i :piwo:

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#70 Post autor: Jaymzarf »

lukasz kolata, no nie zgodzę się do końca z takim stwierdzeniem. Sam w poprzednich autach miałem takie same rozwiązania z alu tulejką i wszystko było ok.
Mosiądz jest bardziej kruchy od alu i w pewnych sytuacjach może pęknąć, a alu pięknie się podda. Tulejka jest nałożona na stożkowy wieloklin, dodatkowo pracuje w funkcji temperatury i teoretycznie, alu powinno wytrzymać wieki. A to że plastik pęka, to nie zasługa puchnącego metalu tylko plastik z biegiem czasu się utlenia, UV również robi swoje i traci na elastyczności. Dlatego jak alu się rozszerzy z powodu temperatury to plastik pęknie (a dokładniej pisząc to, w dzień od słońca całość się pięknie rozszerza, że plastik jest na zewnątrz, szybciej się chłodzi wieczorem niż alu ze stalową ośką co powoduje naprężenia. Wypracowany plastik z powodu starzenia się kiedyś ulega pęknięciu...)
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

lukasz kolata

#71 Post autor: lukasz kolata »

Jaymzarf na wieloklinie wycieraczki nie wystepuja naprezenia ktore spowodowałyby pekniecie tuleji mosięznej wiec to nie ma nic do rzeczy,wachania temperatur tez nie sa takie drastyczne zeby mogły spowodowac pekanie tulei(czy alu czy mosiadz) ale co do zjawiska starzenia sie plastyku to w pełni sie zgodze.

darkp1

#72 Post autor: darkp1 »

twardypt91, BB = BajBus ;)
sQcha, lub BajBus możecie rozwinąć temat sprężyny?
Chciałbym wycieraczki przednie jak i tylne doprowadzić do porządku przed świątecznym wyjazdem bo pogoda jaka jest każdy widzi.

sQcha

#73 Post autor: sQcha »

Jak masz w sprężynie ten haczyk, to skrócić część prostego drutu idącego od sprężyny do haczyka poprzez zagięcie wcześniej niż jest teraz.

Postaram się to zrobić lada dzień, zrobię fotki i opiszę czy przyniosło zakładany efekt.

Oryginalne ramię miałem złamane i kupiłem takie samo, ale Hans Pries. Chciałem uniknąć zakładania tego metalowego, bo przypomina mi ono przednią wycieraczkę z malucha :lol:

darkp1

#74 Post autor: darkp1 »

Ja robiłem podobnie z tą sprężyną i nic to u mnie nie dało, no cóż, może, jak to mówią, u do it wrong :lol:

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#75 Post autor: twardypt91 »

No to czekamy na instruktaż sQcha :piwo:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”