Wentylator
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Zafira B 1.8 2009r
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
No i samochód odebrałem.
Wymiana regulatora napięcia.
Ładowanie teraz BC pokazuje przy pełnym obciążeniu na poziomie 13,5V (więc jest poprawa).
No ale na błąd P0482 nie pomogło.
Ledwo wyjechałem z warsztatu i po 5 minutach powrót.
Podłaczyli kompa, kilka minut testów i rozkładanie rąk...
W czwartek znów mam podstawić.
Tym razem sprawdzą styki pod skrzynką z przekaźnikami w komorze.
Ma ktoś jeszcze pomysł co może być przyczyną?
Bo z tego co się dowiedziałem to jak tam nic nie znajdą to winowajca będzie ECU....
Wymiana regulatora napięcia.
Ładowanie teraz BC pokazuje przy pełnym obciążeniu na poziomie 13,5V (więc jest poprawa).
No ale na błąd P0482 nie pomogło.
Ledwo wyjechałem z warsztatu i po 5 minutach powrót.
Podłaczyli kompa, kilka minut testów i rozkładanie rąk...
W czwartek znów mam podstawić.
Tym razem sprawdzą styki pod skrzynką z przekaźnikami w komorze.
Ma ktoś jeszcze pomysł co może być przyczyną?
Bo z tego co się dowiedziałem to jak tam nic nie znajdą to winowajca będzie ECU....
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
To jest błąd od przekaźnika wentylatora chłodnicy poziom 3.
Sprawdź dokładnie w skrzynce bezpieczników pod maską przekaźniki K11, K12 i K13. przetestować przekaźniki lub uszkodzona jest opornica zintegrowana z wentylatorem
Sprawdź dokładnie w skrzynce bezpieczników pod maską przekaźniki K11, K12 i K13. przetestować przekaźniki lub uszkodzona jest opornica zintegrowana z wentylatorem
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Zafira B 1.8 2009r
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
przekaźniki sprawdzane (na początku pierwsze co zrobiłem)
nawet wymienione (dziś się dowiedziałem że elektromechanik wstawił nowe)
Wentylatory już dwa były wsadzane (stary, który okazało się był trupem zamieniony na NRF, teraz wsadzony Nissens)
Nic to nie dało.
Wiązkę podobno tez przejrzeli i nie widać przetarć
nawet wymienione (dziś się dowiedziałem że elektromechanik wstawił nowe)
Wentylatory już dwa były wsadzane (stary, który okazało się był trupem zamieniony na NRF, teraz wsadzony Nissens)
Nic to nie dało.
Wiązkę podobno tez przejrzeli i nie widać przetarć
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tyle się doczytałem ,,uwalony przewód w wiązce miedzy kostką komputera a przekaźnikiem" no i jeszcze wtyczki i instalację do czujników tem. silnika i temp. chłodnicy
,,okazało się że winna była korozja w instalacji elektrycznej"
,,okazało się że winna była korozja w instalacji elektrycznej"
Ostatnio zmieniony 29 cze 2021, 22:00 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Zafira B 1.8 2009r
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Auto odebrałem od elektryka...
Dołożona dodatkowa masa
Wyczyszczone styki pod skrzynką bezpieczników w komorze
Sprawdzona wiązka między przekaźnikami a ECU - wygląda OK
Wtyk od czujnika temp silnika tez mówi, że jest OK
A błąd jak się pojawiał tak nadal występuje.
To co mi pokazali to jak po ODB uruchomi się wentylator chłodnicy na najwyższym biegu (silnik wyłączony) to kręci jak szalony. Chodził pół godziny i zero błędów.
Ale jak silnik się uruchomi to od razu po kilku sekundach w trakcie testu wywala błąd zbyt niskiego napięcia.
Tak jakby nie radził sobie z wyliczeniami przy podniesionym napięciu ładowania.
Elektryk obstawia problem z ECU.
Ktoś ma może inną sugestię?
Dołożona dodatkowa masa
Wyczyszczone styki pod skrzynką bezpieczników w komorze
Sprawdzona wiązka między przekaźnikami a ECU - wygląda OK
Wtyk od czujnika temp silnika tez mówi, że jest OK
A błąd jak się pojawiał tak nadal występuje.
To co mi pokazali to jak po ODB uruchomi się wentylator chłodnicy na najwyższym biegu (silnik wyłączony) to kręci jak szalony. Chodził pół godziny i zero błędów.
Ale jak silnik się uruchomi to od razu po kilku sekundach w trakcie testu wywala błąd zbyt niskiego napięcia.
Tak jakby nie radził sobie z wyliczeniami przy podniesionym napięciu ładowania.
Elektryk obstawia problem z ECU.
Ktoś ma może inną sugestię?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 lip 2021, 11:34
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Augustów
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Kolego ANDROX ja również borykam się z tym samym problemem odnośnie 3 biegu wentylatora i tak samo elektromechanicy wskazują ECU.Lecz sam tez sprawdziłem co można było i wychodzi na to że wiązki kabli, sam wentylator i przekazniki z bezpiecznikami są ok.tylko jedna rzecz mnie zastanawia mianowicie jeśli wyjmuję przekaznik odpowiedzialny za 3 bieg wentylatora i podłączam w skrzynce kabelkiem na krótko to jest cisza nic się nie dzieje a kiedy robię to samo z 1 i 2 biegiem to wentylator się załącza bez problemu, mało tego jeśli podłączam sam wentylator do aku to tez wszystkie 2 biegi chodzą.bujam się z tym od roku i jak na razie dalej wywala mi błąd szczególne w gorące dni.moje pytanie do Pana, czy próbował Pan podłączyć na krótko w skrzynce bezpieczników ten 3 bieg wentylatora?
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Zafira B 1.8 2009r
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Nie , nie próbowałem
Na Elektrodzie podpowiedzieli bym sam wyciągną wiązkę pomiędzy UEC do ECU, rozplątał szmaciankę i dokładnie przejrzał przewód po przewodzie
Na Elektrodzie podpowiedzieli bym sam wyciągną wiązkę pomiędzy UEC do ECU, rozplątał szmaciankę i dokładnie przejrzał przewód po przewodzie
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Zafira B 1.8 2009r
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
UEC i ECU to krótki odcinek
trzeba tylko zdjąć akumulator i jego podstawę wykręcić.
ECU masz nad silnikiem
Mi wentylator kręci na każdym biegu (mogę to wysterować komputerem).
I do czasu gdy nie mam włączonego silnika nie sypie błędem.
Jazda się zaczyna po uruchomieniu silnika
trzeba tylko zdjąć akumulator i jego podstawę wykręcić.
ECU masz nad silnikiem
Mi wentylator kręci na każdym biegu (mogę to wysterować komputerem).
I do czasu gdy nie mam włączonego silnika nie sypie błędem.
Jazda się zaczyna po uruchomieniu silnika
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Zafira B 1.8 2009r
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Kolejne podejście i kolejna klapa
wiązki są całe
Elektromechanik sugeruje wymianę UEC (BSI czyli skrzynka przekaźników w komorze silnika)
Ktoś ma jakieś sprawdzone źródło?
Ktoś wie na co zwracać uwagę?
oznaczenia jakie są na obecnym to 5DK 008 668-48
wiązki są całe
Elektromechanik sugeruje wymianę UEC (BSI czyli skrzynka przekaźników w komorze silnika)
Ktoś ma jakieś sprawdzone źródło?
Ktoś wie na co zwracać uwagę?
oznaczenia jakie są na obecnym to 5DK 008 668-48
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ważne by był wylogowany lub pin inaczej dodatkowe koszty 100-200zł
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Szukaj takie same oznaczenia choć ja mam do diesla z benzyniaka i chodzi zmieniałem bo poprzedniej nie dało się przelogować by były przeciwmgielne
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253