[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
oscar000

#61 Post autor: oscar000 »

Pytanko. Po czym poznać,że koło dwumasowa zaczyna szwankować??
Od wczoraj przy lekkim wciśnieciu sprzęgła coś rzęźi :D pod maska. Przy wciśnięciu pedału sprzęgłą do końca szum ustaje i wszystko jest ok, biegi wchodzą bez problemu. Wyczytałem,że to możde być objaw konajacej juz dwumasy a kolejny etap to drgania na pedale sprzegła. Wiecie coś może o tym|??

Anony Mous

#62 Post autor: Anony Mous »

Mam to samo, od ponad 2 tys.km. Pedał jeszcze nie drga, czekam na hałas przy gaszeniu silnika :)

przemag

#63 Post autor: przemag »

Muszę was zmartwić że to raczej na pewno koło dwumasowe., miałem podobne objawy.
Można z tym jakis czas jeździć. Wymiana trochę dała po kieszeni

Anony Mous

#64 Post autor: Anony Mous »

przemag pisze:Można z tym jakis czas jeździć.
Ile to trwało u Ciebie - tzn.między hałasem przy wciskaniu/wyciskaniu sprzęgła a wymianą dwumasy?
Wymieniłeś profilaktycznie czy jak już całkiem się rozsypała?
przemag pisze:Wymiana trochę dała po kieszeni
W 3,5 kPLN się zmieściłeś za komplet dwumasa+sprzęgło+wysprzęglik?

giant19s

#65 Post autor: giant19s »

Polecam zgłosić się do kolegi Belfer bo po dzisiejszych rozmowach wiem że będzie w temacie ;)

przemag

#66 Post autor: przemag »

U mnie było to tak że kupiłem auto w Belgii już z padniętą dwumasą,jęździłem w Polsce ok. miesiąc i postanowiłem wymienić bo nie wiedziałem jak długo poprzedni właściciel jeździł z tą usterką zresztą metaliczny dźwięk spod maski,szczególnie na biegu jałowym (to drugi obiaw tej usterki) ,był denerwujący.Podobno ludzie z tym jeżdżą aż się nie rozsypie,ale nie wiem jakie sąt ego konsekwencje.
Wymiana =3,5 kPln w tym robocizna

oscar000

#67 Post autor: oscar000 »

No powoli oswajam się z myślą wymiany dwumasy:D:D Mialem cicha nadzieje,ze moze cos mi przymarzlo na mrozie ale po nocy w garazu z grzejnikiem objawy nie zniknely. Ponadto przy zimnym silniku po odpaleniu pojawia sie dzwiek jakby tarl stary beben w pralce. Po chwili jednak to mija. W nieautoryzowanym serwisie opla na śląsku zapiewali za komplet dwumasy ze sprzeglem z robocizną 3800zł przy czym zaznaczył, ze dziwne dźwieki przy wciskaniu sprzegla moga występowac nadal:D

bart1234

#68 Post autor: bart1234 »

oscar000 pisze:No powoli oswajam się z myślą wymiany dwumasy:D:D Mialem cicha nadzieje,ze moze cos mi przymarzlo na mrozie ale po nocy w garazu z grzejnikiem objawy nie zniknely. Ponadto przy zimnym silniku po odpaleniu pojawia sie dzwiek jakby tarl stary beben w pralce. Po chwili jednak to mija. W nieautoryzowanym serwisie opla na śląsku zapiewali za komplet dwumasy ze sprzeglem z robocizną 3800zł przy czym zaznaczył, ze dziwne dźwieki przy wciskaniu sprzegla moga występowac nadal:D
A w ktorym to serwisie?

Ja byłem ostatnio (i ostani raz) w ASO na przeglądzie i mówili, że niedługo też dwumasa będzie do wymiany ale nie słyszę, żadnych objawów więc pewnie chcieli mnie naciągnąć.

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#69 Post autor: Ramirez »

oscar000 pisze:przy czym zaznaczył, ze dziwne dźwieki przy wciskaniu sprzegla moga występowac nadal:D
. Nie wiem czy to tak samo jest ZA jak w ZB. Bo też wymieniałem dwumasę w swojej zośce, słychać było już ten klekot, biegi ciężko wchodziły. I gdy odebrałem zośkę z warsztatu lekkie stukanie było słychać, nie tak jak przez naprawą, ale słychać. Więc odwiedziłem mechanika jeszcze raz... I powiedział mi że to będzie nadal słychać, że "Ten typ tak ma". Ale chyba wie co mówi bo pracował 11 lat w ASO, . Ale jak się silnik rozgrzeje, nie słychać tego klekotania, i już się przyzwyczaiłem do tego... ;)

oscar000

#70 Post autor: oscar000 »

Świętochłowice ul.3 Maja, opel max:D

przemag

#71 Post autor: przemag »

Trochę dziwne to co mówicie z tym stukaniem po wymianie dwumasy na nowe.U mnie
jak ręką odjął,nic nie stuka,słychać tylko piękny Zafirowski dzwięk 1,9 CDTI.A jeżdżę z nową dwumasą już ponad 1,5 miesiąca.

DUKS4

#72 Post autor: DUKS4 »

Witam Wszystkich !!!!nie wiem czy mogę podjąć temat ,ale to co opisujecie panowie o sprzęgle to takie objawy są przy padniętym łożysku oporowym (drgający pedał sprzę.,słyszalny szum,piszczenie przy lekko wciśniętym pedle,kiedy auto jedzie pod obciążenie w tedy też odzywa się łożysko i nie raz na wolnych obrotach za raz po odpaleniu)przynajmniej u mnie takie były a dwumasa została przełożona i skręcona z nowym sprzęgłem nie wiem czy w ZB jest tak samo myślę że jest podobnie .

oscar000

#73 Post autor: oscar000 »

Tu się muszę zgodzić. U mnie sprzęgło i dwumasa mają się dobrze, tylko łożysko powoli choruje,choruje na niską temperature:D:D Narazie mam tak jeździć a zobaczymy co będzie się działo przy temperaturach dodatnich. A tak na margiesie podobno VALEO wydało zamienniki nieszczesnej dwumasy:D:D Komplet sprzęgło,koło i łożysko kosztuje 1800zl (cena warsztatowa).Mozliwe ze da sie kupic taniej.

Anony Mous

#74 Post autor: Anony Mous »

Po ilu przejechanych kilometrach padła Wam ta dwumasa?

darek_SSS
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2010, 20:00
Lokalizacja: Tarnawa Dolna
Model:

#75 Post autor: darek_SSS »

witam.zakupiłem właśnie nowe koło dwu masowe (luk) za 1300 zł.sprzęgło,łożysko i docisk są w wyśmienitej kondycji więc nie ruszam.dziwi mnie tylko że nowe koło też ma lekki luz.czy to normalne????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”