Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darkp1

#61 Post autor: darkp1 »

Jako ciekawostkę tylko dodam, że układ dolotowy się moczył u mechanika 3 dni zanim zdołał odkręcić zawór :mrgreen:

sylmar

#62 Post autor: sylmar »

darkp1 pisze:Jako ciekawostkę tylko dodam, że układ dolotowy się moczył u mechanika 3 dni zanim zdołał odkręcić zawór :mrgreen:
a w czym on go moczył??

Bo wiem, że u mnie jest zapieczony - w zasadzie mogę stary zniszczyć, ale szkoda byłoby kolektor uszkodzić przez przypadek.

sylmar

#63 Post autor: sylmar »

MieHor pisze:sylmar, nie było moim zamiarem Ciebie osądzać ani tym bardziej krytykować. Sądzę, że stres wynikający z zachowania się tego proekologicznego dziadostwa, jaki był udziałem nas obu oraz doświadczenia, jakie obaj przy tym zdobyliśmy oszczędzą nerwów może innym użytkownikom
W żadnym wypadku tego tak nie odebrałem, chciałem być tylko dobrze zrozumiany.

I dlatego sądzę, że powinien powstać poradnik - Wszystko o EGR
coś takiego jak istniej o akumulatorze.

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#64 Post autor: piokraz »

Witam
1. Właśnie jak się zabrać za demontaż EGR-a ?
2. Czy trzeba cały kolektor dolotowy wymontować ? Bo u mnie przy odkręceniu dwóch
śrub ani drgne. Może go przez tydzień podlewać czymś ?
:evil:

sylmar

#65 Post autor: sylmar »

1. W zasadzie powinien wyjść po odkręceniu 2 śrub i wysunięciu go w kierunku chłodnicy.
2. Najczęściej nie trzeba, jest to zresztą trudne, bo o ile przepustnica zejdzie, to żeby wyjąć kolektor musisz odłączyć przewody do wtryskiwaczy (czy jakieś takie).

U mnie też EGR jest zapieczony, jego próba wyjęcia do czyszczenia zakończyła się uszkodzeniem jednego z uszek na śrubę. EGR kupiłem nowy, więc stary mogę teraz nawet zniszczyć.
Niestety zapieczony EGR w kolektorze to dość częsta sprawa. W którymś temacie, ktoś napisał, że zanim puściło, to moczył kolektor z EGRem przez 3 dni w jakimś specyfiku.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#66 Post autor: MieHor »

U mnie w pierwszej chwili też nie chciał wyjść po wykręceniu tych śrub i odłączeniu wtyczki i przewodów z układu chłodzenia. Zrobiłem sobie więcej miejsca przez zdemontowanie rury dolotu powietrza i delikatnie tylko rękoma ruszając lewo-prawo zaczął się poruszać i udało się go wyciągnąć. Bałem się tylko trochę o uszczelkę, która jest na końcu tej części która siedzi w kolektorze, i tym razem się udało ją ponownie wykorzystać.

sylmar

#67 Post autor: sylmar »

Chodzi Ci o tę uszczelkę, którą widać na pierwszym zdjęciu na tej aukcji?
http://www.allegro.pl/item1068418935_zawor_recyrkulacji_egr_opel_zafira_vectra_signum.html


Czy może jest coś jeszcze o czym nie wiem?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#68 Post autor: MieHor »

Tak - dokładnie o tę uszczelkę, ona jest taka okrągła, chyba typu oring, ja nie miałem jej wraz z nowym EGR, dlatego musiałem zadbać o nią. O jej umieszczeniu na końcu tego króćca pisałem z pamięci (niestety zawodnej), ona rzeczywiście jest chyba w tym miejscu, jak ta pokazana na zdjęciu z aukcji.

sylmar

#69 Post autor: sylmar »

uff... o 14 zaczynam zabawę w wymianę i myślałem że jeszcze czego będzie trzeba.

Napędziłeś mi stracha kolego MieHor ;)

Dzięki za szybką odpowiedź.

darkp1

#70 Post autor: darkp1 »

sylmar pisze:
a w czym on go moczył??
Nie mam pojęcia ;)

sylmar

#71 Post autor: sylmar »

Ja też nie mam pojęcia.

Wiem natomiast, że nie mając 3 dni na moczenie postanowiłem użyć "ciężkiego argumentu". Na moje nieszczęście :cry: zakończyło się to uszkodzeniem kolektora. Naprawa tak czy siak będzie trwała 3 dni bo muszę teraz jeszcze poczekać na kolektor :(

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#72 Post autor: piokraz »

No to pechuś. :evil:
Ten kolektor można jakoś naprawić? Czy trzeba nowy ( używany kupić) ?
Jaki to koszt jest? :!:
Jak już uzbieram na nowy EGR to chciałbym być przygotowany finansowo na wszelkie możliwości. :mysli:

sylmar

#73 Post autor: sylmar »

No pechuś - szlag mnie trafił.
W moim przypadku znaczna część obudowy odłamała się całkowicie razem z zaworem EGR. Powstały też małe odłamki. Sądzę, że naprawa jest nieopłacalna. Zwłaszcza, że używany kolektor kupiłem na Allegro za 150pln. Nie jest to żaden ruchomy element tylko kawał obudowy z aluminium więc sądzę, że zakup nowego nie ma sensu.

Wcześniej czytałem o zaworze EGR i jego wymontowaniu. Z tego co wiem zapieczenie się tego EGRu w kolektorze to dość typowe. Miałem nawet plan kupić kolektor na wszelki wypadek. Kolega jednak namówił mnie aby się wstrzymać bo jak nic się z kolektorem nie stanie to bez potrzeby wydam kasę. No niby racja.
Ale czas pokazał, że trzeba było kupić ten kolektor. Bo jakbym go miał to auto jeździłoby już, a teraz muszę czekać na kolektor, który przyjedzie pewnie w poniedziałek.

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#74 Post autor: piokraz »

No to rzeczywiście można się .................... :evil:
Ale może nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło będziesz miał wyczyszczony kolektor i nowy EGR. :lol:
Możesz podesłać link z Allegro. Bo jak ja oglądałem to do silników 2.2 DTI to posucha. :shock:

sylmar

#75 Post autor: sylmar »

są takie same jak do 2.0, co wynika zresztą z opisu, ja kupiłem na tej aukcji:

http://www.allegro.pl/item1047551042_op ... ssacy.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”