kontrolka z samochodem i kluczem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
muraww
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
Imię: Rafał
Lokalizacja: Płock
Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#616 Post autor: muraww »

Tazz pisze: 21 lut 2019, 13:19 U2108 to brak komunikacji can bus z abs/esp czyli że sterownikiem pompy, może wystarczy wtyczkę na pompie wyczyścić albo jakiś kabelek się przetarl
No coś się dzieje z ABS bo wczoraj podczas jazdy dodatkowo zapaliła się kontrolka ABS i od razu trzymał wyższe obroty podłączyłem interfejs diagnostyczny i pojawił się poza błędem U2108 błąd P500. To coś z prędkościomierzem chyba? Błąd P500 wykasowałem i kontrolka od ABS zgasła. Dodam tylko że prędkościomierz działał . Do tego dzisiaj jak odpalałem zafirynda trzymałem nogę na hamulcu i poczułem pod nogą takie łupcięcie !! Czyżby pompa padała ?????

Awatar użytkownika
muraww
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
Imię: Rafał
Lokalizacja: Płock
Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#617 Post autor: muraww »

dzisiaj zabrałem się za oględziny sterownika ABS.Ciężko się tam dostać ale - da się. Wypiąłem wtyczkę ( dla tych którzy chcieli by się za to zagrać - pamiętajcie o zabezpieczeniu które trzeba wysunąć w bok ) wypiąłem, poruszałem kablami, popsikałem wtyczkę jakimś ustrojstwem które przyniósł mi sąsiad i złożyłem. No i o dziwo kontrolki pogasły :) :D :lol: Ciekawe na jak długo ? :f1:

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#618 Post autor: Tazz »

Czyli tak jak mówiłem :) zasniedziale styki
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
muraww
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
Imię: Rafał
Lokalizacja: Płock
Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#619 Post autor: muraww »

No i problem nadal tylko że teraz pali się kontrola trakcji z ABS, auto normalnie pracuje i brak błędów . Czy to sterownik pompy ? Mam drugi i chyba wezmę się za wymianę . Tylko moje pytanie czy wymienić sam sterownik czy całość razem z pompą ?

Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#620 Post autor: Forest12 »

Witam. Jestem posiadaczem Zafiryndy 2.0 DTI z 2002r.
Od pewnego dnia zaczęła się pojawiać kontrolka żółtego samochodzika z kluczykiem. Kontrolka najczęściej się pojawia jadąc na luzie gdy spadną obroty silnika. Dopiero dodatnie gazu do 2000 powoduję gaśnięcie tej kontrolki. Byłem na kompie, komp pokazał błąd EGR, który wymieniłem na próbę lecz bez zmian. Proszę o pomoc za co mógłbym się dalej zabrać.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2020, 16:02 przez Forest12, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#621 Post autor: Dziadek13 »

Układ wytwarzania podciśnienia nie wydala.Krótko mówiąc pompa wakum do wymiany po prostu na wolnych obrotach nie wytwarza podciśnienia.Mogę polecić jeżeli byś nie kupował nowej to kup używke z vectry C z motoru 2.0 DTI po prostu nowsza od zafir.
Co do egr polecam ten temat będzież pan zadowolony koszt około 20zł.
viewtopic.php?f=31&t=21562
Ostatnio zmieniony 06 maja 2020, 16:25 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#622 Post autor: Forest12 »

Dzięki za odpowiedź, jutro postaram się wykręcić i zamówić.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#623 Post autor: Dziadek13 »

Na wyjściu z pompy na wolnych obrotach powinno być co najmniej -0.7 bar to jest minimum powinno być -0.9 bar no może jak trafisz na dobrą to będzie -1.0 bar.
viewtopic.php?t=593&start=735
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 maja 2020, 18:32 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#624 Post autor: Forest12 »

Przypomniało mi się o jeszcze jednej uciążliwej usterce. Jak odpalam rano samochód to strasznie długo kręci. Jak już odpali to przez jakiś czas nie reaguje na gaz. W okresie letnim to jeszcze pół biedy, ale podczas zimy boję się, że moja Zośka nie odpali.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#625 Post autor: Dziadek13 »

Zacznijmy od jakości pompy (ciśnienie) swoje lata już ma, druga sprawa to rozrusznik słabo kręci znaczy wolno należało by sprawdzić to samo z akumulatorem.Ty pewnie masz pompe pgs16 z dwoma wtykami należało by sprawdzić sterownik w sprawie pedału gazu,sam pedał jest elektryczny można go podmienić może wytarty potencjometr ale wątpie bo potem normalnie jeździ.
Dobrze uszczelnij pompe wakum co by ci olej spodniej nie leciał.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2020, 18:41 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#626 Post autor: firek »

Dziadku pytanie w sprawie pomiarów podciśnienia; Czy takie cacko jak w linku wystarczy do amatorskiego sprawdzenia podciśnień??
https://allegro.pl/oferta/tester-mierni ... 8887689658

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#627 Post autor: Dziadek13 »

Skala tego wakumetra jest o ile się nie myle w psi, wtedy musisz przeliczać na bary.
Polecam zwykły plus kawałek wężyka i plastykowy lub metalowy trójnik.
https://allegro.pl/oferta/wakuometr-pod ... 6271264940
Plus
https://allegro.pl/oferta/zlaczka-gw-1- ... 6450324981
Plus
https://allegro.pl/oferta/trojnik-rozdz ... 5559700602
Potem wężyki dopasujesz i masz prosty wakumetr wszystko u jednego sprzedawcy.
Możesz też kupić ten twój zestaw i dokupić tylko ten wskazany przezemnie manometr i będzie też git.

Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#628 Post autor: Forest12 »

Wymieniłem 2 razy pompę vacum niestety, żadna zmiana nie usunęła usterki. Co można wykonać w następnych krokach ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#629 Post autor: Dziadek13 »

Możliwe że dziórawe serwo ale mało spotykane.

Obrazek

A ty jakie masz wartości.

Obrazek

Podaj pomiary bo tak możemy tylko gdybać.Pompe wymieniłeś a pomiary zrobiłeś? pomiary rób na wolnych obrotach.

Forest12
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20DTI

#630 Post autor: Forest12 »

Problem rozwiązany. Przyczyną pojawiania się kontrolki było dziurawe serwo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”