Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
Witam wszystkich moja Zafirka została podłączona pod kompa i pokazało 2 błędy
---P0105 (MAP) Czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym /(BARO) -Czujnik ciśnienia barometrycznego - wadliwe działanie obwodu (NIEOBECNY)
---P1105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure (NIEOBECNY)
Wiem że tematów o tym jest setki ale może ktoś coś
Autko jeździ ok moc chyba też jest ( nie wiem jak powinna jeździć ponieważ przesiadłem się z E46)
nie obcina mocy , nie dymi itp ,ale chciałbym się pozbyć tych błędów bo lubię mieć w aucie wszystko ok .
Jeszcze jedna prośba bo jeszcze się nie ogarnąłem z forum , może jest jakiś forumowicz ze świętokrzyskiego z op-comem ponieważ chciałbym posprawdzać wszystko w autku pod kontem elektroniki ( oczywiście nie za free )
pozdrawiam
---P0105 (MAP) Czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym /(BARO) -Czujnik ciśnienia barometrycznego - wadliwe działanie obwodu (NIEOBECNY)
---P1105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure (NIEOBECNY)
Wiem że tematów o tym jest setki ale może ktoś coś
Autko jeździ ok moc chyba też jest ( nie wiem jak powinna jeździć ponieważ przesiadłem się z E46)
nie obcina mocy , nie dymi itp ,ale chciałbym się pozbyć tych błędów bo lubię mieć w aucie wszystko ok .
Jeszcze jedna prośba bo jeszcze się nie ogarnąłem z forum , może jest jakiś forumowicz ze świętokrzyskiego z op-comem ponieważ chciałbym posprawdzać wszystko w autku pod kontem elektroniki ( oczywiście nie za free )
pozdrawiam
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam! chciałem sie z wami podzielic w\w tematem; co u mnie było nie tak
ogólnie podczas jazdy na autostradzie przy 170-180 spadek mocy
górka i tylko 120 i nic wiecej czym wyższa górka tym wolniej, pedał do spodu i nic więcej
żadnych błędów i innych objawów poza tym.że chodził opel jak sportowe auto
2-3 razy myslałem ,że to powodował deszcz lub snieg -zatykał wlot powietrza
do tego czasu ,gdy na sucho tez sie zaczeło i juz coraz czesciej 5-7 razy na 1000 km
czasami pomagało wyłączenie silnika i ponownie włączenie ,ale tylko z początku dostawał mocy po czym ją tracił
podjechałem do serwisu Boscha w Bolesławcu tylko dlatego ,że jak byłem u psełdomechaników to najchetniej by mi wymienili pół auta, a diagnozy i tak by nie było
w serwisie okazało się ,że przewód turbosprężarki był pękniety i dostawało sie lewe powietrze fachowo przewód sterowania podcisnienia i dodatkowo mówił serwisant aby wymienic nastepny wąż podcisnieniowy
za pierwszym razem mi to połatali zrobiłem Szwajcaria pl w obie strony i zamulił tylko raz przynajmniej jazda w miarę
w tym tygodniu wymienię oba węże w owym serwisie, zrobie trase bo i tak czesto jeżdżę i napisze czy teraz jest 100% ok pozd!!!!!
ogólnie podczas jazdy na autostradzie przy 170-180 spadek mocy
górka i tylko 120 i nic wiecej czym wyższa górka tym wolniej, pedał do spodu i nic więcej
żadnych błędów i innych objawów poza tym.że chodził opel jak sportowe auto
2-3 razy myslałem ,że to powodował deszcz lub snieg -zatykał wlot powietrza
do tego czasu ,gdy na sucho tez sie zaczeło i juz coraz czesciej 5-7 razy na 1000 km
czasami pomagało wyłączenie silnika i ponownie włączenie ,ale tylko z początku dostawał mocy po czym ją tracił
podjechałem do serwisu Boscha w Bolesławcu tylko dlatego ,że jak byłem u psełdomechaników to najchetniej by mi wymienili pół auta, a diagnozy i tak by nie było
w serwisie okazało się ,że przewód turbosprężarki był pękniety i dostawało sie lewe powietrze fachowo przewód sterowania podcisnienia i dodatkowo mówił serwisant aby wymienic nastepny wąż podcisnieniowy
za pierwszym razem mi to połatali zrobiłem Szwajcaria pl w obie strony i zamulił tylko raz przynajmniej jazda w miarę
w tym tygodniu wymienię oba węże w owym serwisie, zrobie trase bo i tak czesto jeżdżę i napisze czy teraz jest 100% ok pozd!!!!!
Witajcie po dłuższej przerwie,
ostatnio jest bardzo kiepsko z czasem, więc nie miałem okazji zająć się autem rodziców aż do dziś kiedy przyszło mi sprawdzić stan oleju, który choć nie ubywa znacząco - przejechane 10 tys od wymiany i ubyło 1/4 na bagnecie - to zmartwił mnie widok pod maską taki (poniżej zdjęcia):
Jak widać na załączonych obrazkach, czy to jest wyciekający olej? Przy 1,2,3 widać, że jest mokro, coś tu się poci ostro ostatnio i pytanie do was. Czy to koniec turbiny...?
Oczywiście piszę w tym temacie, bo objawy nie zmieniły się od ostatniego posta. Mam zakupione do podmiany trzy zawory elektromagnetyczne i myślałem, że jak się zrobi cieplej to podmienię i sprawdzę czy efekt turbodziury i braku mocy w niskich obrotach są spowodowane niesprawnością zaworu przy turbinie lub przy akumulatorze, no ale jeżeli dzisiaj zauważyłem taki problem, to stwierdziłem, że nie ma chyba co czekać do wiosny i was spytać o radę.
ostatnio jest bardzo kiepsko z czasem, więc nie miałem okazji zająć się autem rodziców aż do dziś kiedy przyszło mi sprawdzić stan oleju, który choć nie ubywa znacząco - przejechane 10 tys od wymiany i ubyło 1/4 na bagnecie - to zmartwił mnie widok pod maską taki (poniżej zdjęcia):
Jak widać na załączonych obrazkach, czy to jest wyciekający olej? Przy 1,2,3 widać, że jest mokro, coś tu się poci ostro ostatnio i pytanie do was. Czy to koniec turbiny...?
Oczywiście piszę w tym temacie, bo objawy nie zmieniły się od ostatniego posta. Mam zakupione do podmiany trzy zawory elektromagnetyczne i myślałem, że jak się zrobi cieplej to podmienię i sprawdzę czy efekt turbodziury i braku mocy w niskich obrotach są spowodowane niesprawnością zaworu przy turbinie lub przy akumulatorze, no ale jeżeli dzisiaj zauważyłem taki problem, to stwierdziłem, że nie ma chyba co czekać do wiosny i was spytać o radę.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 20:53 przez Haczynski, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
To standart tym się nie przejmuj w tym gumowym czyli 2,3 to wszyscy tak mamy można się tym pobawić i uszczelnić ten olej to z przedmuchu pokrywy zaworów wiadomo najechane jest nie oszukujmy się.Haczynski pisze: to zmartwił mnie widok pod maską taki
Co do tej rury 1 na tym złączu jest uszczelka oring weź go wymień i po kłopocie będzie sucho.
Na tym oringu jest nie szczelność i ciśnienie ci ucieka zamiast do silnika to na bok i może ci troche kopcić oraz słabszy może być.
Po uszczelnieniu i umyciu sucho.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 21:21 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 4 razy.
- airbus
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
- Imię: WojTEK
- Lokalizacja: Brzostek
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
Witajcie 2 tygodnie temu oddałem Zafirkę do mechanika trudniacego sie wyprogramowaniem EGR, oraz klap zawirowań a to dlatego ze mam taką sprawe. Silnik chodzi ok ale powyżej 2tys obrotów jak próbuje na wszystkich biegach pociągnąc troche wyżej na obrotach to za każdym razem pojawia mi sie taki objaw ze raz auto idzie a za chwile jak by brakowało mu mocy. dzieje sie to w ułamkach sekund ale jest dość mocno odczuwalne . Auto po prostu jak by chciało isc ale nie może. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok. Dodatkowo EGR chlapał olejem. Firma dość znana na podkarpaciu a moze i dalej, więc sądzilem ze coś pomoga. Owszem wyprogramowali EGR, oraz klapy zawirowań, niestety nic to nie pomoglo, auto nadal nie przyspiesza równomiernie. Po odebraniu pare dni temu dokładnie w sobotę po przegoniłem auto po autostradzie ale pojawił się kolejny problem. Powyżej prędkości 120-130 km/h pojawia się auto z kluczykiem i samochód łapie totalnego muła.
Dzis dzięki pomocy kolegi z forum Crazy (dziękuję za pomoc ) odczytaliśmy błędy i wyszło tak:
P0105 - (C) Wadliwe działanie układu krytycznego 2, oraz
P1100 - (C) Wadliwe działanie układu krytycznego 1
Z tego co przeleciałem wątki po forum to przeczyścić lub zakupic nowy czujnik ciśnienia doładowania, a błąd P1100 ?? Przepływomierz?? Bo szczelonosc ukladu raczej sprawdzali wylaczajac EGRa.
Podpowiedzcie koledzy od czego zaczać poszukiwania?
Dzis dzięki pomocy kolegi z forum Crazy (dziękuję za pomoc ) odczytaliśmy błędy i wyszło tak:
P0105 - (C) Wadliwe działanie układu krytycznego 2, oraz
P1100 - (C) Wadliwe działanie układu krytycznego 1
Z tego co przeleciałem wątki po forum to przeczyścić lub zakupic nowy czujnik ciśnienia doładowania, a błąd P1100 ?? Przepływomierz?? Bo szczelonosc ukladu raczej sprawdzali wylaczajac EGRa.
Podpowiedzcie koledzy od czego zaczać poszukiwania?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 22:31 przez airbus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam,wracając do moich poprzednich postów związanych z brakiem mocy jest Tak,,po zalataniu przez serwis tych przewodów ciśnieniowych jest lepiej jak nie pomykam więcej jak 160-170 kmh mocy nie traci ,,,,narazie nie wymieniam Tych przewodów bo mechanik nie daje gwarancji ze to na pewno to ,,,,mówi że można jezdzic,,,,,przedtem traciła moc podczas jazdy a teraz jak postoi dzień dwa po uruchomieniu w ogóle nie ma mocy ,,,muszę gasić i jeszcze raz zapalić motor,,,,,czasami mam takie milisekundowe urywki gazu,,,,,będę testował i w końcu może znajdę usterkę to napiszę pozd
- airbus
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
- Imię: WojTEK
- Lokalizacja: Brzostek
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
Czujnik doładowania ze szrotu okazał się pomocnyPowyżej prędkości 120-130 km/h pojawia się auto z kluczykiem i samochód łapie totalnego muła.
Dzis dzięki pomocy kolegi z forum Crazy (dziękuję za pomoc ) odczytaliśmy błędy i wyszło tak:
P0105 - (C) Wadliwe działanie układu krytycznego 2, oraz
P1100 - (C) Wadliwe działanie układu krytycznego 1
Z tego co przeleciałem wątki po forum to przeczyścić lub zakupic nowy czujnik ciśnienia doładowania, a błąd P1100 ?? Przepływomierz?? Bo szczelonosc ukladu raczej sprawdzali wylaczajac EGRa.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Podłącz pod komputer musi być błąd i go podaj chyba że jesteś zwolennikiem wróżenia z fusów.ggrreeggoorr pisze: traci moc w czasie jazdy
Jak włączysz na 4 bieg nawiewu podaj jaka klimatyzacja manual czy climatronik.Masz działające wszystkie 4 biegi?.Jaki nawiew Behr czy Delphi?.
To jakiś zbieg okoliczności bo wentylacja nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym silnika.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2017, 15:27 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
"jakiś" ??.ggrreeggoorr pisze:A na kompie pokazuje jakiś błąd ciśnienia na kolektorze ssoncym.
0235 Czujnik ciśnienia doładowania „A"
0236 Czujnik ciśnienia doładowania „A"
0237 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do masy
0238 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do plusa
0239 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - usterka sporadyczna
0240 Czujnik ciśnienia doładowania „B"
0241 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do masy
0242 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do plusa
0243 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - usterka sporadyczna
W dieslu nie ma kolektora ssącego tylko kolektor dolotowy i tam jest tłoczone przez turbine powietrze.
Jest w nim czujnik ciśnienia doładowania i może on ma problemy,jak załączysz 4 bieg wentylatora i podnoszą się obroty silnika to i doładowanie jest większe więc czujnik widzie dobre ciśnienie w dolocie i brak błędu.Wyczyść czujnik może zawalony.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2017, 19:22 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.