Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
martenzz

#736 Post autor: martenzz »

Witam,

odczytajcie mi proszę kody błędów 'wymrugane przez kontrolkę'.

Dzięki.

Załączam link do filmu nagranego komórką.

http://marpik.com/20130320056.mp4

Pozdrawiam martenzz

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#737 Post autor: Rybka »

Moje oko wyczytało: :lol:
0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata
1405 Uszkodzenie zaworu EGR

Ale mogę się mylić. Niech ktoś potwierdzi. :roll:

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#738 Post autor: Samer »

Podczas szybkiego nożnego sprawdzenia błędów pojawiło się kilka pozycji (ZB 1.8):

020202 --> 0202 ---> Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
60130 ---> 0601 ---> Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - zła suma kontrolna
161300 --> 1613 ---> Loss of DIM Serial Data lub Brak lub nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-05
065070 --> 0650 ---> Uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL
161450 --> 1614 ---> ?
000000

Pomożecie mi to rozszyfrować?

MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

#739 Post autor: MIRKO8 »

Witam Wszystkich. Nie mogę znaleźć opisu błędu P2075-05 autko dymi oraz spadek mocy. Wykasowanie op-comem nic nie daje, błąd natychmiast wraca. Czy to wina EGR ??? Pytam by nie demontować na darmo
MIRKO8

tofo

#740 Post autor: tofo »

czesc,
pomoze mi ktos rozszyfrowac kod bledu 101110?

Dzieki za pomoc.

Proszę nie pisac takich samych postów w różnych tematach - następnym razem wywalę - Bodek

:czerwona:
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 07:51 przez tofo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#741 Post autor: GOTI »

MIRKO8 pisze:Witam Wszystkich. Nie mogę znaleźć opisu błędu P2075-05 autko dymi oraz spadek mocy. Wykasowanie op-comem nic nie daje, błąd natychmiast wraca. Czy to wina EGR ??? Pytam by nie demontować na darmo
Znalazłem coś takiego:
P2075 Intake Manifold Tuning (IMT) Valve Position Sensor/Switch Circuit
+ Intake manifold air control actuator position sensor/switch -circuit malfunction

"...cokolwiek miałoby to znaczyć - nie wiem jakiś obwód czujnika powietrza dolotowego (przepływomierz?) Niech się ktoś z emigracji może wypowie..."

oraz wiadomości z forum:
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Voltage Range/Performance B-024
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Frequency Range/Performance C-018
P2075 Swirl Level Sensor Malfunction C-018
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Open or High Voltage C-018
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Low Voltage B-024
P2075 Swirl Level Sensor Circuit Range/Performance C-018
P2075 Swirl Level Control Solenoid Valve Stuck B-033
P2075 Swirl Level Control Solenoid Valve Frequency Range/Performance C-018
P2075 Swirl Level Control Solenoid Powerstage High Temperature C-018

tofo pisze:czesc,
pomoze mi ktos rozszyfrowac kod bledu 101110?

Dzieki za pomoc.
P1011 - wtryskiwacz 1cylindra, zwarcie do masy
Obrazek

Warski

#742 Post autor: Warski »

Cześć,

Taki błąd pojawił mi się po check engine i trybie serwisowym, gdy przegoniłem swoje auto po A1, wcześniej stałem w korkach koło Torunia i zdarzyło mi się to co powyżej. Od tego czasu jakaś zamulona ta moja ZB(automat). Gubi, się trochę w zmianie biegów, jakby za wcześnie przełącza, lekko szarpie na zimnym. Bez dramatu, ale zmiana jest. Zrozumiałe jest dla mnie, że jeśli nie ma prawidłowego ciśnienia w turbo to i automat może się gubić.

Wcześniej tego nie było - zużycie w tak szybkim tempie?

Poprzedni właściciel regenerował EGR rok temu więc nie zakładam padaki w tym elemencie. Serwisy, płyny eksploatacyjne o czasie wymieniane.

Użytkuję auto jak należy. Ostatnio wymieniłem rozrząd z pompą c.ch. i chłodnicę klimy.

Rozumiem, że to problem z układem ciśnienia w turbo
Zakładam, że pod obciążeniem coś się rozszczelniło, zużyło - normalna rzecz.
Wiadomo - nie chcę popłynąć z kasą.

Teraz konkretne pytania - prośba Koledzy o namiar w Warszawie do:
a) członka klubu zk.pl, który jest w stanie i ma warunki ogarnąć temat tego błędu - oczywiście nie za uśmiech :D
b) warsztat, który zrobi diagnostykę i nie zabije mnie rachunkiem. Znajdzie przyczynę, a nie wymieni pół auta.

Bardzo dziękuję z góry za przychylne podejście.

Może ktoś miał takie przygody z Z19DTH w automacie?

msx
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 01 paź 2011, 18:23
Lokalizacja: bolton
Model:

#743 Post autor: msx »

panowie coto jest za blad
po wcisnieciu hamulca i gazu do podlogi przekrecony kluczyk na II pozycje wybija mi taki blad
245258
nie widze nigdzie w tych tabelkach takiego bledu jest 0245 i 0258 cczyli co mam dwa bledy?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#744 Post autor: Bodek »

msx pisze:panowie coto jest za blad
po wcisnieciu hamulca i gazu do podlogi przekrecony kluczyk na II pozycje wybija mi taki blad
245258
nie widze nigdzie w tych tabelkach takiego bledu jest 0245 i 0258 cczyli co mam dwa bledy?
245258: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#745 Post autor: MARCEL! »

Hej!Może ktoś mi pomoże rozszyfrować mignięcia lampki kontrolnej (tej pomarańczowej-autko z kluczykiem). Metoda gaz-hamulec do oporu, lampka błyska w następujący sposób : 1 błysk, 5 błysków, 5 błysków, 5 błysków, 1 błysk... i już ciągle świeci.
Jadę co prawda do mechanika-elektronika w następnym miesiącu na czyszczenie przepustnicy, przepływomierza itp, to mi odczyta błędy, ale może tak się uda gdzieś je znaleźć??

Skasowany użytkownik 8511

#746 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Dobrze odczytałeś błąd?

senator11111

#747 Post autor: senator11111 »

Witam ja mam problem z moją zośką 2.0DTL mianowicie wywala błąd P0110 czyli "Czujnik temperatury powietrza zasysanego"
Po nagrzaniu do +/- 80stC wywala błąd P0725 oraz P1335 wyskakują 2 kontrolki awarii silniczek i taka chlodniczka z trybkiem (wentylatorem) obrotomierz wskazuje wtedy wartość 0 wolne obroty skaczą (nie chodzi równo )

Wg mojego typu padł czujnik położenia wału ?
Miał ktoś podobny problem ? proszę o porady

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#748 Post autor: Harry200 »

Obrotomierz na 0 to jest typowy objaw uszkodzonego czujnika wału tak jak napisałeś..Potwierdza to kod P1335..

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#749 Post autor: MARCEL! »

Błąd raczej dobrze odczytałem... Hmmm... będę mieć możliwość nagram filmik i wrzucę :)

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#750 Post autor: GOTI »

Dzisiaj podczas odczytywania błędów oprócz standardowego z EGRa wywaliło również:
P1613 - Immobiliser Control Module no/incorrect signal
P1614 - Immobiliser control Module incorrect signal

Wg. google translator coś z nieprawidłowym sygnałem z modułu sterującego imo :>
I teraz nie wiem czy mam sie bać czy nie :lol:
Dodam, że auto odpalało i odpala bez problemów ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”