rozrząd zafira a

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Kolo72

#76 Post autor: Kolo72 »

Generalnie, rozrząd w Oplu powinno wymieniać się co 60 tyś.
Ja założyłem Contitech, podobno stosowany na pierwszy montaż.

Zrobiłem ponad 20 tyś. Na razie nic złego się nie dzieje.

Skasowany użytkownik 8511

#77 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Ruville -tej pompy szczerze nie polecam-pierwszą wymieniłem po 35 tyś. a drugą po 15 tysiącach, takiego luzu dostała ,że tarła po obudowie.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#78 Post autor: Piasek »

pioneet pisze:Ruville
dziwne bo Ruville nie jest producentem tylko konfekcjonerem wszystkiego co sprzedaje. A kupują od najlepszych zatem... jeżeli na dodatek to druga pod rząd obstawiam nieprawidłowy montaż.

Skasowany użytkownik 8511

#79 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Masz rację, to pewnie nieprawidłowy montaż w fabryce,lub kiepską jakość materiałów.

vojti

#80 Post autor: vojti »

Nie każdy egzemplarz dobrej firmy jest :ok:
Ostatnio musiałem wymienić silnik po przejechaniu na rozrządzie ok 20 tys. km. Zdecydowałem się przenieść rozrząd do "nowego" silnika. Niestety pompa SKF już ciekła :evil2: i musiałem kupić nową.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#81 Post autor: gRZENIU »

Panowie jak ostatnio zakładałem pompe krafta w Vectra B 2.0 16V i zrobiłem jakieś 25 tyś i nic ... Dalej nie wiem bo auto sprzedane ... :lol:

vojti

#82 Post autor: vojti »

Generalnie to można podsumować tak: markowe może się popsuć, niemarkowe popsuje się na pewno.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#83 Post autor: gRZENIU »

vojti, Co racja to racja ... Ale czasami trafi się dobra sztuka ... :lol:

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#84 Post autor: Koenig »

Witam
Robię pomału przymiarkę do kolejnej wymiany rozrządu. Ostatnio założyłem zestaw (INA 532003310, INA 531051830, INA 532047810, CONTITECH CT975, DOLZ O-160) i było ok.
Przeglądając sieć w poszukiwaniu podobnego kompletu trafiłem na zestaw oznaczony, jako "Contitech CT975K3" składający się z paska CT975, pompy O-160 i rolek: V55327, V55312, V55373.
Z tego, co "wypluł" internet oznaczenia rolek są Contitecha, ale jakoś nie znalazłem żadnych opinii na ich temat. I tu mam pytanie - czy ktoś miał już do czynienia z rolkami tego producenta, czy warto ryzykować ich montaż?

Pzdr.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#85 Post autor: tomzam »

idz do sklepu w okolicy i zobacz na żywo taki zestaw - jest typowy to lepsze sklepy powinny mieć go na miejscu
najprawdopodobniej będą w nim rolki te same co u większości pakowaczy (ina ruville, febi itd.) czyli napinacz items i rolki ina a że każdy stosuje inną numerację to nie ma znaczenia, bo nie sądzę żeby conti robił własne rolki

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#86 Post autor: Koenig »

W mojej okolicy sklepy mają :)
a) głównie niszowy asortyment
b) mogę zamówić zestaw z wyższej półki, pod warunkiem, że hurtownia, z którą współpracują ma je na stanie, ale po wyższej cenie niż w sieci, i raczej wiązałoby sie to z nabyciem zamawianej części
c) ponadto z rozrządem mam do czynienia, co, 60kkm, czyli wtedy, gdy muszę zamówić kolejny zestaw na wymianę i niestety, przy zakupie w sklepie bazuję na info. zebranych na forum, czyli jakie marki są polecane a jakich unikać, i tu moja wiedza się kończy.

Zastanawiam się w ostateczności czy mniejszym "złem" nie będzie zakup zestawu INA (rolki + pasek) niż Contitech (rolki + pasek)? Zestawy INA mają od dłuższego czasu dobrą opinię,, natomiast wygląda na to że rolki Contitech są co najmniej noname.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#87 Post autor: tomzam »

zadzwon do inter carsu niech ktoś ci poczyta co pisze na rolkach, mają te zestawy w każdej filii

seba1824
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 15 kwie 2015, 19:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Poznań
Auto: Opel Zafira A 1.6 16v 2003r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: x16xe
Gender:

#88 Post autor: seba1824 »

Witam , planuje wymiane rozrzadu w Zafirce A 1.6 16v . Co sadzicie o takim zestawie ?

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-opel-za ... 66813.html

ewentualnie ten :

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-opel-as ... 78286.html

Jest tam pasek bosch niby stosowany na pierwszy montaz ,jakies opinie?

Z gory dziekuje za wszystkie opinie ,napewno mi pomoga w zakupie
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2016, 21:01 przez seba1824, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#89 Post autor: janekW67 »

witek88 pisze:Witam! Moja świeżo zakupiona Zafcia ma przejechane 153tys km i czas złożyć wizytę u mechanika. Z racji przebiegu muszę pomyśleć o rozrządzie i tu nasuwa się pytanie - czy wymienić należy całość plus pompę wody, czy tylko pasek i napinacze? Dodam, że pod względem mechaniki kompletny ze mnie laik, ale chciałbym żeby autko długo i w dobrym stanie mi posłużyło. Oczywiście olej i wszystkie filtry będą wymienione.
Obowiązkowo z pompą wodną.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2016, 20:37 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!

witek88

#90 Post autor: witek88 »

Dziękuję za odpowiedź, wymiana całości wydawała mi się oczywista, tylko zmylił mnie znajomy mechanik mówiąc, że w tych silnikach może wystarczyć właśnie pasek i napinacz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”