Wskazania temperatury w TestMode

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
aewo
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 27 sty 2011, 07:20
Lokalizacja: Łódź
Model:

#76 Post autor: aewo »

Wentylator włącza się u mnie przy 96 st.
_________________
Pozdrawiam aewo.

smaru

#77 Post autor: smaru »

a ja dzis sprawdzalem specjalnie i u mnie w korku wlaczyl sie przy 108st pierwszy raz a pozniej przy 103 st...

rebel

#78 Post autor: rebel »

smaru pisze:a ja dzis sprawdzalem specjalnie i u mnie w korku wlaczyl sie przy 108st pierwszy raz a pozniej przy 103 st...
Niezły rozjazd, 96 a 108.... może to jeszcze od czegoś zależy, nie tylko od temperatury??? Tym bardziej że w jednym modelu uruchamiał się przy różnych temperaturach.
A na jakim wyświetlaczu sprawdzaliście? Może to ma znaczenie?

Będę badał dalej, ale brak błędów i to co napisał smaru mnie trochę uspokaja :)

smaru

#79 Post autor: smaru »

z tego co pamietam z posta shell'a to termostat tez ma jakiestam elektryczne sterowanie i on tez odpowiada za uruchamianie wentylatora - tzn. chyba czujnik na termostacie w zaleznosci od obciazenia silnika, takze mysle ze nie mamy sie czym martwic (przynajmniej narazie) :lol:

shell'a

#80 Post autor: shell'a »

Aby sprawdzić poprawność działania termostatu wystarczy :

1) rozgrzany silnik
2) kawałek prostej :D
3) włączony Test Mode

Jadąc normalnym, spokojnym tempem (przepisowo do 90 :lol: ) obserwujemy temperaturę - będzie się wahać niemrawo między 89 a 105 ( może być kilka stopni miej lub więcej ), ale jak zredukujemy bieg i "pogonimy kucyki po wybiegu " raptownie temperatura powinna zacząć spadać do 80 stopni ( zadziała grzałka w termostacie i maksymalnie go otworzy )
A korki? - dopóki nie ma błędów - nie ma czym się przejmować - Test Mode - zawyża ( przykład Vectry z tym samym silnikiem ) wskaźnik sobie , TM sobie ( może jest możliwość kalibracji ? jak spalania ? )

aewo
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 27 sty 2011, 07:20
Lokalizacja: Łódź
Model:

#81 Post autor: aewo »

rebel pisze:A na jakim wyświetlaczu sprawdzaliście? Może to ma znaczenie?
Ja mam wyświetlacz GID, ale to chyba nie ma większego znaczenia.
W weekend majowy wybieram się w góry z przyczepą-wtedy zobaczę co pokaże.
_________________
Pozdrawiam aewo.

Anony Mous

#82 Post autor: Anony Mous »

witam,
Jesteście pewni, że włącza się Wam wentylator? u mnie przy spokojnej jeździe temperatura (wg TM) dochodzi do 102 stopni i spada do 96-98 stopni (i tak w zasadzie "w kółko"), ale nigdy nie słyszałem aby włączał się wentylator (chyba że I bieg wentylatora i go nie słyszę). A wentylator mam sprawny, ponieważ kiedyś (po wymianie termostatu) robiłem próbę, dogrzałem na postoju autko (silnik był już rozgrzany, gazowałem tak na 2,5-3 tys. obrotów a i tak trochę to trwało) i włączył się przy 106 stopniach.
Tak więc nie zawsze spadek temperatury w TM jest spowodowany załączaniem się wentylatora. Tak jak już zostało napisane nasze silniczki (Z18XER) mają trochę "zbajerzony" termostat (co znajduje odzwierciedlenie w cenie a niestety często "siada" :evil: ), który otwiera się w zależności od "okoliczności przyrody" (tj. temperatura oraz obciążenie silnika). Wg danych technicznych pełne otwarcie przy 107 stopniach.


pozdro

spiotrowski

#83 Post autor: spiotrowski »

u mnie w TM wentylator włączył się w zimie przy temperaturze 105 st C więc widać że chyba w Z18XER to norma, w sezonie letnim już tego nie sprawdzałem

Awatar użytkownika
map69
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 12 lip 2011, 14:53
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#84 Post autor: map69 »

Dziś trochę się zaniepokoiłem temperaturą silnika Z18XER w Test Mode.
W korku bieg jałowy na zewnątrz +22 stopnie - temperatura dochodziła do 108 stopni, wtedy włączał się wiatrak na 10-15 sekund, temperatura spadała do 104 stopni i tak w kółko.
Podczas normalnej jazdy temperatura utrzymuje się w granicach 85-95 stopni.
Błędów brak.

Po przeczytaniu Waszych postów wydaje mi się, że chyba jest OK.

Czy ktoś uważa, że jest w tym coś niepokojącego?

shaqal
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 02 wrz 2011, 00:01
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk
Model:

#85 Post autor: shaqal »

Temperatura może dojść nawet do 120-130 stopni. Jeśli masz płyn chłodniczy o dobrych właściwościach to nie będzie problemu. Przy około 110 stopniach otwiera się termostat i załącza wyższy bieg wentylatora.
!!! Diagnostyka: Opel, Saab, Audi, VW, Seat, Skoda, Citroen, Peugeot, Renault, BMW - 692 226 016 !!!

tomi1108

#86 Post autor: tomi1108 »

Witam dziś na trasie 20km przy prędkości 85k/h na tempomacie przy 20stopniach na zewnątrz pokazywało mi 81-85stopni a w mieście od 93stopni do 97 stopni i to był max czy to jest normalne czy termostat do wymiany prosze o pomoc przed zimą

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#87 Post autor: franki »

Temp ok.
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

M@rk
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 26 kwie 2014, 18:02
Lokalizacja: śląsk
Model:

#88 Post autor: M@rk »

Witam.

Mam pytanie związane z temperaturą podczas jazdy (silnik z18xer). Czytałem różne opisy i dalej nie mogę dojść do jednoznacznych wniosków. Podczas jazdy w testmode temperatura rośnie do 105 stopni, później spada do 102 i utrzymuje się na tym poziomie. Mechanik z serwisu Opla powiedział, że to zdecydowanie za dużo, gdyż termostat ma sterowanie elektryczne i mechaniczne i powinien utrzymywać niższą temperaturę. Przy 105 otwiera się całkowicie termostat, ale powinno się to dziać przy staniu w korkach, a nie podczas normalnej jazdy. Jak jest u Was? Czy Ktoś obserwował temperaturę podczas jazdy? A może uszkodzony jest termostat lub czujnik temperatury? Błędów związanych z termostatem nie ma.
M@rk

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#89 Post autor: drahe »

Zmień mechanika :lol: .Wszystko u Ciebie jest w porządku.Termostat w tych silnikach otwiera się przy 105 stopniach.W przypadku jak silnik jest mocno obciążony (przy ostrym butowaniu) otwiera się szybciej przez włączenie elektrycznej grzałki w termostacie.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

Darispl

#90 Post autor: Darispl »

Witam. Mechanik wymienił w mojej ZB 1.8 termostat (koszt 360 zł + robocizna) teraz w trasie na testmode pokazuje mi 100 stopn! Powiedzcie mi czy to normalne czy coś jest nie tak. Czy po wymianie powinno się zresetować kompa? Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”