Nieznane przyczyny pojawienia się P0400 2.0 DTI

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
thor_
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
Imię: Artur
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:

#76 Post autor: thor_ »

W skrócie najprościej na początek EGR do czyszczenia ;) Jak to nie pomoże szukasz dalej ;)

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#77 Post autor: Rybka »

Pompa vac nie wyrabia, i wywala błąd podciśnień.
Odpal auto i wciskaj szybko kilka razy hamulec - jak wywali błąd to kiepskie już vacum.
:czyta: :arrow: viewtopic.php?t=6542
:czyta: :arrow: viewtopic.php?f=31&t=14523

Ten błąd 0380 to o świecy żarowej
:czyta: :arrow: viewtopic.php?f=29&t=9932
Ostatnio zmieniony 11 gru 2018, 22:42 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.

seba2910
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2016, 15:07
Imię: sebastian
Lokalizacja: polska
Auto: opel
Model: za
Oznaczenie silnika: y20dth
Gender:

#78 Post autor: seba2910 »

witam. wyskakuje mi bład P0400-(5) Wadliwe działąnie ukadu krytycznego 2
moje pytanie co moze byc przyczyna błedu zapala sie lampka auto z kluczem i po chwili gasnie, klapy wirowe i egr był czyszczony 2 tygodnie temu. Prosze o pomoc

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#79 Post autor: Dziadek13 »

Wiem tylko tyle że przynajmniej diesel i tylko tyle, może coś więcej jaki silnik?.

seba2910
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 17 wrz 2016, 15:07
Imię: sebastian
Lokalizacja: polska
Auto: opel
Model: za
Oznaczenie silnika: y20dth
Gender:

#80 Post autor: seba2910 »

zafira a 2.0dti 16v 101km silnik y20dth

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#81 Post autor: ekmir »

Mam podobny problem - twardy pedał hamulca i pojawiający się przy hamowaniu "samochodzik z kluczykiem".
Zrobiłem taki test: odpaliłem auto i wciskałem szybko kilka razy hamulec - błąd się nie pojawił.
Jak jadę jednostajną prędkością to też błąd się nie pojawia.
Natomiast jak zwolnię (nawet bez hamowania) to pojawia się błąd. Najczęściej jest tak, że pierwsze pojawienie się "samochodu z kluczykiem" po dodaniu gazu znika i jest wszystko OK.
Ponowne zwolnienie to trwałe pojawienie się błędu.
Co moze być przyczyną takiego zachowania auta ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#82 Post autor: Dziadek13 »

ekmir pisze: 20 paź 2019, 11:43 Jak jadę jednostajną prędkością to też błąd się nie pojawia.
Natomiast jak zwolnię (nawet bez hamowania) to pojawia się błąd.
Najczęściej jest tak, że pierwsze pojawienie się "samochodu z kluczykiem" po dodaniu gazu znika i jest wszystko OK.
Ponowne zwolnienie to trwałe pojawienie się błędu.
Co moze być przyczyną takiego zachowania auta ?
Słaba wydajność pisze wydajność!! pompy wakum jak silnik kręci z jakąś szybkością to te wypracowane podciśnienie np 0,5bar wystarcza ale jak silnik zejdzie z obrotów to już pompa wakum nie wydala i jest np 0,3bar co już powoduje nie działanie np egr, turbiny a wtedy lecą błędy i silnik wchodzi w tryb awaryjny.
A żeby ta pompa pracowała bez błędu to silnik musiałby cały czas kręcić np 1800 obr.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#83 Post autor: ekmir »

Mam taką pompę używaną z innego auta.
Czy przed wymiana należy ją jakoś przeczyścić ? Wymienić uszczelkę (https://allegro.pl/listing?string=90528 ... 02&order=p) ?

a mechanik stwierdził, że to serwo.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#84 Post autor: Dziadek13 »

Uszczelkę polecam nową.
Troche o działaniu pompki wakum.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I właśnie te zaworki zwrotne polecam przeczyścić wcisnąć troche benzynki w te zaworki i sprężonym powietrzem przedmuchać tak kilka razy, potem sprawdzić czy trzymają kierunek przepływu powietrza.
Pompka wakum powinna wydusić z siebie około 0,9bar ale!!!!! w ciągu 1 sek a nie w dwie minuty bo to świadczy o stanie pompy. Nie kiedy pompa dobra a przepuszczają te zaworki w pompie wakum są podbite, czyścimy oba.

Wpisując podciśnienie Dziadek13 otrzymasz to.
https://www.google.com/search?sxsrf=ACY ... 736#imgrc=_
Ostatnio zmieniony 20 paź 2019, 20:53 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#85 Post autor: ekmir »

Mam myjkę ultradźwiękową - może wykorzystać ją do czyszczenia pompy ?

Braen
Posty: 1
Rejestracja: 19 cze 2020, 21:12
Imię: Robert
Lokalizacja: Bonndorf
Auto: Zafira 2.0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20Dt

#86 Post autor: Braen »

ekmir pisze: 20 paź 2019, 11:43 Mam podobny problem - twardy pedał hamulca i pojawiający się przy hamowaniu "samochodzik z kluczykiem".
Zrobiłem taki test: odpaliłem auto i wciskałem szybko kilka razy hamulec - błąd się nie pojawił.
Jak jadę jednostajną prędkością to też błąd się nie pojawia.
Natomiast jak zwolnię (nawet bez hamowania) to pojawia się błąd. Najczęściej jest tak, że pierwsze pojawienie się "samochodu z kluczykiem" po dodaniu gazu znika i jest wszystko OK.
Ponowne zwolnienie to trwałe pojawienie się błędu.
Co moze być przyczyną takiego zachowania auta ?
Dodam że twardy pedał hamulca i cała reszta objawów pojawia się również przy uszkodzonym serwo lub pękniętym wężyku do serwa od pompy vac. Pompa nie będzie wyrabiać po powietrze ucieka. Pozdrawiam serdecznie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”