Też jestem ciekaw, nie trafiłem na taką opcjękaliope pisze:gdzie w słynnym interfejsie sprawdza sie poziom baterii w pilocie?
Woytas, myślę że to zwyczajny zbieg okoliczności, transpondery używane w układach immobilizera maja "w sobie" zaprogramowany kod który rozpoznaje czytnik(pętla) tego układu który jest zamontowany przy stacyjce a czasem w liczniku auta i to on jest zasilany. Transponder(układ elektroniczny wielkości małej pastylki) nie wymaga zasilania, sygnał jest przez niego emitowany przez użycie skanera(czytnik-pętla) który pobudza go wytwarzanym polem magnetycznym. Czas transmisji mierzony jest w ms.
Dla przykładu, metki z "chipem" na towarach w sklepach też nie wymagają zasilania a bramki dzwonią jeśli ich nie deaktywujesz, podobna zasada działania
Powodem zaburzeń w pracy immobilizera może być na przykład pozostawienie kluczyka na dłuższy czas w polu działania silnego pola magnetycznego, kod zapisany w transponderze ulega "zniekształceniu" i może być nieczytelny lub gorzej rozpoznawalny dla skanera w aucie. Zdarza się też że kilkukrotne upuszczenie kluczyków także uszkadza transponder...