Problemy związane z użytkowaniem akumulatorów

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Nidhogg

#76 Post autor: Nidhogg »

Opel w ogóle ostatnio pozmieniał wszystko w ofercie jeżeli chodzi o akumulatory ze względu na jazdę na światłach przez cały czas. EPC dlatego pokazuje 72 AH bo Opel innych podobnych już nie robi. Kiedyś najmniejsza byłą np. 36 potem 44 a teraz najmniejsza to 50-tka.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#77 Post autor: MieHor »

To zróżnicowanie mocy akumulatorów podawane w Ah zależy wyłącznie od ich producentów. Dobierając właściwy akumulator należy wybierać najbliższy mocą, jaki był na tzw. pierwszym wyposażeniu samochodu, a wynika to z prostej przyczyny - właściwego dostosowania do zastosowanego alternatora.

Anony Mous

#78 Post autor: Anony Mous »

MieHor czy ten aku co proponujesz można zastosować w ZA 1.8 16V 115 KM?!

[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 15:30 ]
OKi już znalazłem na forum jakie są polecane aku do tego silnika, Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#79 Post autor: MieHor »

Ten co ja proponowałem ma głównie zastosowanie do diesli, do 1,8 benz. to 55-60 Ah

Anony Mous

#80 Post autor: Anony Mous »

a ten z 66Ah?! To co do jakiegoś specjalnego zastosowania?!

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#81 Post autor: MieHor »

Też podejdzie pod warunkiem że zmieści się na podstawie, ale nie przesadzałbym ze wzrostem pojemności, bo altek może nie dać rady

Anony Mous

#82 Post autor: Anony Mous »

Dziękuję za informacje. Pytałem z czystej ciekawości. Pozdrawiam

lapm

#83 Post autor: lapm »

MieHor pisze:Polecam akumulator Centra Futura 72 Ah - ma jeden z najwyższych parametrów prądu rozruchowego - 720 A
Ja tez polecam Centry , w 2003 kupilem do diesla bezobslugowy i trzyma do dzisiaj odpala w najwieksze mrozy nawet przy problemie z paliwem, gdy meczylem go 20minut... 2 razy byl wyladowany, bo zostawilem na swiatlach po odpaleniu od kabli odzyl i dziala caly czas.

Dzieki tez za link do sklepu, bo w moim, ktory od paru lat byl najtanszy jest o 10% drozszy i tez w KRK.

Mam pytanie o akumulator, bo widze, ze z VIN wychodzi ze powinien byc:
TM7 AKUMULATOR, 60AH
a alternator:
K09 ALTERNATOR, 120A
K60 ALTERNATOR, 100A
ale obecnie jest akumulator 80AH wloski i wymieniony w 2008 zwykly (niebezobslugowy):/ ale jakos nie dokonca ladnie na nim pali, wydaje mi sie, ze jak by byl problem ze swieca/przymarznietym paliwem to po kilku probach by padl.
Jaki najlepiej kupic 60AH to raczej odpada, ale zastanawiam sie czy 72AH czy taki jak jest teraz 80AH?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#84 Post autor: MieHor »

Z doświadczeń z EPC wiem, że do ZB z silnikami DT, DTL i DTH fabrycznie są (były) montowane akumulatory w zależności od tego co było na pokładzie i tak:

aku 60 Ah - altek 100A w wersjach bez systemu szybkiego ogrzewania i ręczną skrzynią biegów
aku 60 Ah - altek 120 A z automatyczną skrzynią biegów
aku 70 Ah - altek 140 A z systemem szybkiego ogrzewania (z pakietem zimowym)

Nieco inaczej jest w ZB z silnikami benzynowymi, np.

w OPC 2,0T - aku 55 Ah - altek 120 A
w 1,6 i 1,6 CNG - aku 60 Ah - altek 100 A
w 1,6 po FL i 1,8 - aku 55 Ah - altek 100 A
w 1,8 z systemem szybkiego ogrzewania lub AT lub z nagrzewnicą postojową - aku 66 Ah - altek 120 A
w 2,0 z IDS+ - 55 Ah - altek 120 A
w 2,2 z ręczną i AT - aku 66 Ah - altek 100 A,
w 2,2 - z systemem szybkiego ogrzewania - aku 66 Ah - altek 120 A

były też różnice w stosunku do tego co napisane wyżej w zależności od kraju przeznaczenia, np. 1,8 dla Hiszpanii - aku 55 Ah - altek 120 A

dymonmarek

#85 Post autor: dymonmarek »

Witam.


Panowie głupia sprawa, dzisiaj rano akumulator pierwszy raz tej zimy powiedział rano dość i był problem z zapaleniem potem kontrolka Tc zapaliła sie i tak do momentu doładowania akumulatora.
Jak każdy normalny człowiek postanowiłem wjąć gada do ładowania i tu zonk śruba mocująca akumulator kręci się w kółko a uchwyt trzymający gada ani drgnie. Zapuściłem to draństwo wd 44 ale to chyba nic nie da i nie mam pojęcia jak wyciągnąć akumulator. Niby prosta sparwa a ta mała cholerna śrubka daje w kość i jutro rano moge przeprosić sie z autobusem bo chyba nie zapale.

Jak ma ktoś jakiś sposób na tą śrube lub maił podobny przypadek to dajcie odpowiedź jak to zrobić w miare bezinwazyjnie bez majzla i młota ;)

Pozdrawiam
Marek

dejna

#86 Post autor: dejna »

dymonmarek pisze: wd 44
a może WD 40? :P

generalnie miałem identyczną sytuację z Twoją... śruba "moczyła" się w WD 40 około 20 godzin i jakoś poszło...

ale u Ciebie w koło kręci się śruba czy śrubokręt w trzpieniu śruby... bo jeżeli cała śruba się kręci to chyba pozostanie Ci tylko inwazyjne podejście do tematu... a jeżeli tylko śrubokręt kręci się w trzpieniu to jakoś można spróbować to ustrojstwo wykręcić...

dymonmarek

#87 Post autor: dymonmarek »

Faktycznie literówka z tym WD44

A co do śruby to kręci się cała jak włoże paluchu pod spód to czuje że tylko ona się kręci ale nie idzie w górę. Tak czy siak jutro podejde do tematu jak wróce z pracy.


Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

P.S. Nie wiem ile ma ten akumulator wiosen bo auto kupiłem w październiku ale jak powyżej 4 to coś czuje że pojade do sklepu i kupie nowy z wymianą i niech fachmany się tym martwią jak wymienić akumulator :> (okropny jestem ale jak mawia mój szef lajf is brutal end full of zasadzkas)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#88 Post autor: Harry200 »

Skoro będziesz wymieniał akumulator to jest jakiś sposób na "odkręcenie" :lol: niechcianej śruby.Jak zobaczą że było pryskane WD 40 nie będą zadowoleni ale klient nasz pan..

dymonmarek

#89 Post autor: dymonmarek »

Wystarczy wytrzeć szmatką. trochę zabrudzić brudem spod nadkoli i bedzie wyglądało jak b y tam nikt nie grzebał od paru lat :D

[ Dodano: Wto Sty 25, 2011 14:27 ]
Ciąg dalszy nierównej walki z akumulatorem.
Jak napisałem wcześniej , bez majzla i młota nie robota. Geniusze z Opla wtopiły okrogłą nakrętkę w plastikową podstawę akumulatora, śruba zapiekła się i zardzewiała na amen (nie pomogło moczenie przez całą noc w WD40) i niestety trzeba było tą śrubę siłowo przekonać do wyjścia z podstawy. Patent Opla może jest dobry ale poprzedni właściciel chyba w ogóle nie tykał się akumulatora i efekt jest jaki jest.

Pomimo tych kaprysów jestem skłonny wybaczyć Zosi że taka z niej zołza i że nie chciała mi dać akumulatora do podładowania. ;)


Temat chyba można już zamknąć.

Pozdrawiam Marek.

emjot

#90 Post autor: emjot »

Miałem wczoraj następującą sytuację. Wymieniałem klocki i olej i kilka innych. Miałem w tym czasie włączony zapłon - przez ok. 3,5h. Światła wyłączone, włączone światła wewnątrz samochodu i nawiew na średnią prędkość. Po tej akcji nie odpaliłem samochodu. Po podaniu prądu odpalił natychmiast, ale bez zewnętrznego "wspomagania" nie chciał kręcić. Dzisiaj już odpala normalnie.

Akumulator Centra 62Ah 600A. Czy to już słaby akumulator, czy zachowanie w normie? Pytam, bo najbliższą zimę samochód będzie spędzał w Szwecji - oprócz dużych mrozów ewentualna wymiana akumulatora też tania nie będzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”