Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
Nie podpinałem się pod kompa,a wiem ,ze od tego powinienem zacząć. Mam po drugiej stronie domu mechaników i pogadam z nimi może po sąsiedzku mnie policzą
A przypuszczalnie może zawór EGR daje się we znaki,ze traci tą moc ?, nie wymieniałem go nigdy od kupna auta. Powierzchownie raz go czyściłem czy on jakieś ruchy wykonuje ten w środku grzybek?. No i przy ruszało jak by szarpało na benzynie. Kontrolka żółta (silniczek) zapala sie po 3 min od odpalenia i silnik chodzi jak traktor 80'siątka ;-)...
A przypuszczalnie może zawór EGR daje się we znaki,ze traci tą moc ?, nie wymieniałem go nigdy od kupna auta. Powierzchownie raz go czyściłem czy on jakieś ruchy wykonuje ten w środku grzybek?. No i przy ruszało jak by szarpało na benzynie. Kontrolka żółta (silniczek) zapala sie po 3 min od odpalenia i silnik chodzi jak traktor 80'siątka ;-)...
No i po sąsiedzku podlaczalem sie dzis pod kompa, wyskoczylo cos z sonda lambda wlasnie.. Ale w zeszlym roku jakos wymienialem ta sonde to znow by moglo sie cos z nia zrobic?. Czy ajk ja odkrece i przeczyszcze szczotką drucianą na wiertarkę po wierzchu to czy coś to da ?. Bo taka nowa sonda to kolo 280-300zl.. ..zalamka
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Ty o ile się nie mylę masz dwie sondy lambda,pierwsza od kontroli mieszanki a druga od badania stanu katalizatora,teraz tylko błąd której Ci wykazało.Najczęściej przy jeździe na gazie wyskakuje błąd tej drugiej,wtedy wystarczy tylko podłożyć podkładkę pod sondę żeby wysunąć ją lekko ze strumienia spalin.Napisz dokładnie jaki miałeś numer błędu..
A właśnie,ze numeru błędu nie spisałem nie wiedziałem bo bym spisał sobie hm.. Wydaje, mi się,że jedną mam sondę nie widać tam więcej sond..
I tak nie wiem , czy reanimować w jakiś sposób tą swoją starą,czy kupować nową?, szkoda czasu i męk...
Swoją drogą teraz zajrzałem do gwarancji sondy i kupowałem ją 16-11-2009r, miała na rok gwarancji i rok pochodziła:)),
I tak nie wiem , czy reanimować w jakiś sposób tą swoją starą,czy kupować nową?, szkoda czasu i męk...
Swoją drogą teraz zajrzałem do gwarancji sondy i kupowałem ją 16-11-2009r, miała na rok gwarancji i rok pochodziła:)),
Wyjąłem sondę,przeczyśćiłęm,podłożyłęm nawet podkładkę miedzianą ale czy z podkładką czy bez i tak nie dało to rezultatów, chodzi tak samo - nie równo tak jak by na "3 gary".. No jezdzę na gazie, po wyjęciu sondy miała biały nalot na sobię. I znów powtórka z rozrywki bo zapala się zółta lampka bo wyłapuję błąd z tej sondy. Może po prostu ją wymienić ale jezeli to nie zadziała?, a koszt nie miały bo prawie 300zl nie chciałbym na marne ryzykować..
Szkoda,ze wcześniej przed połączeniem mi tego nie napisałeś bo teraz się gdy bym się znów podpinał to będę miał sąsiedzki kolejny wydatek .... Nie wiem czy pisałem, ale jak silnik rano po odpaleniu jest zimny,to chodzi równo. Natomiast jak się nagrzeje zaczyna pracować jak by na 3 cylindry,ale gdy uruchomi się klimatyzację znów pracuje równo.Nie wiem czy to pisałem tak więc dopisuje,czy to na pewno by była wina sondy ?. No ale jak z sondy wyskakuje błąd to już nie wiem..