[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Cray123
Zafiromaniak
Posty: 519
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:21
Imię: Maciej
Lokalizacja: Ropczyce
Auto: ZA OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#796 Post autor: Cray123 »

Jak się domyślam DP już opchnąłeś, tak? :>

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#797 Post autor: wampir11111 »

Sumik dobry ruch z tym DP 3 cale zapewne troszke spadnie EGT ;)

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#798 Post autor: ryba1 »

wampir11111 pisze: DP 3 cale zapewne troszke spadnie EGT
na pewno.miedzy 2,75 a 3 cale jest różnica.mam nie wystrojone auto jeszcze EGT nie przekroczyło 900 C

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#799 Post autor: Wojti »

Marcin jak zwykle długa lista rzeczy wykonanych i do wykonania :lol: DP 3 calowy bardzo dobry ruch ,u mnie sprawdza się rewelacyjnie to i u Ciebie posłuży :piwo: Co do dokładki no niestety nie jest stalowa :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#800 Post autor: Sumik »

Cray123, tak.
Kolega Wamka ma go juz u siebie pod podlogą :)

organista15

#801 Post autor: organista15 »

Gratki za turbinę i kolektor, ledowe żarówki również robią wrażenie :) jak się jeździ po wymianie turbo ?

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#802 Post autor: Sumik »

Witam ponownie po dłuższej przerwie. Miło Was znowu wszystkich poczytać :lol: :piwo:
Widzę, że dużo się wydarzyło jak mnie nie było.

U mnie ostatnimi czasy również stąd moja nieobecność na forum. Będę się starał nadrobić :)

Jako, że zima odpuściła, a przynajmniej w tym stopniu, że grunt przed moim garażem opadł i mogę w końcu otworzyć drzwi, postanowiłem ogarnąć kilka rzeczy. Kolega poprosił mnie o zmierzenie kompresji w AH OPC tak więc przy okazji sprawdziłem i u siebie. Podają że ma być ok 8.6 a nawet i 9. Poza tym miałem do dyspozycji 2 x Z20LEH tak więc mogłem porównywać.
Nie wyszło źle. Ale jak to się mów "jaj nie urwało"
1: 8,6
2: 8,6
3: 7,9
4: 7,5

Stwierdziłem, że nie będę podejmował pochopnych decyzji z rwaniem głowicy i najpierw zaaplikuję chemioterapię :)
Obrazek
Użyłem tylko jednej płukanki bo 2 mogły by zrobić spustoszenie.
Następnie wymiana filtra i nowa oliwa z Cera Tec'iem. Akurat przejechałem już 2100 km od wymiany turbiny tak więc
Obrazek
Teraz jestem zmuszony przez co najmniej 1500km przemieszczać się emerycko żeby ceramizer osiadł jak powinien.

Do tego usunąłem wodę z tylnych lamp i pozostało mi jeszcze zlokalizować walnięty przewód lub zamoczoną wtyczkę z lewej strony z przodu, bo jak jest wilgotno to wywala mi błąd IDSa.

Oczywiście to nie wszystko po zimie bo muszę jeszcze poskładać przedniego Mxtona bo zima dała mu radę, ale większość części posiadam tak więc nie będzie większego problemu. Dodatkowo muszę uszczelnić dolną miskę olejową bo zaczęła się pocić. Tak poza tym jest :ok:

W tygodniu mam zamiar ogarnąć troszkę silnik. I tutaj niestety idę w przeciwną stronę jak zakładałem.
Troszkę zmieniły mi się priorytety i muszę wrócić do takich ustawień gdzie nadal będę miał porównywalne parametry jak na początku i bez obaw o uszkodzenie silnika będę mógł normalnie użytkować auto.
Po zamontowaniu krótkiego kolektora, wałka i regulowanego koła rozrządu powyżej 4000 obr auto broni się i zmniejsza doładowanie na 0,5 bar. Nie ma błędów itp. Wszystko było sprawdzane i przyczyn musi leżeć w którymś z w/w elementów.
Wydaje mi się że już tyle elementów jest zmienione, że tylko CHIP jest w stanie to naprawić. A niestety programu na razie nie będzie :(

Musze ustalić co wpłynęło na pogorszenie parametrów auta i to zlikwidować.

organista15, Jeżeli chodzi o turbo to wstaje szybciej i nie halsuje tak jak wcześniej. No i nie gubi oleju.

Aha, zaglądałem jeszcze do puszki filtra gdzie wprowadziłem odmę. Ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolony z efektu, jednak Catch Tank by się przydał.

Awatar użytkownika
doktor
Mieszkaniec
Posty: 298
Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
Imię: Sebek
Lokalizacja: Rotterdam
Auto: Astra H OPC 'Burg
Model: AH
Oznaczenie silnika: z20leh

#803 Post autor: doktor »

Sumik,
u mnie po zmianie kolektora i wałka auto od 5 tys nie jechalo wogle, jakby przyczepe z gruzem podczepili :)
niestety opel ma mega slaba autoadaptacje :/

dopiero program rozwiazal problem i auto rozwija moc do samej odcinki teraz

kolejna sprawa... to czy mierzyles stopien sprężania czy kompresje bo to dwa inne swiaty :)
przyzadem ktory podaje cisnienie w cylindrach mierzysz kompresje, stopnia sprezania nie da sie zmierzyc :) to dane producenta ktore sie wylicza ze wzoru

LEH stopien sprezana ma 8,6:1

Kompresje 11-14 przy czym te 11 to juz takie minimum na pograniczu remontu,wiec jak masz kompresje 8-9bar to panie silnik juz do kapitalki :/

Do tego pytanie jak to bylo mierzone??
W LEH mierzysz z otwarta przepustnica czyli gaz w podloge i wszystkie swiece musza byc wyjete i bateria pod jakis prostownik zeby mialo sile kręcic, innaczej co cylinder bedzie slabszy pomiar
Ostatnio zmieniony 26 lut 2017, 12:46 przez doktor, łącznie zmieniany 8 razy.
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#804 Post autor: Wojti »

Marcin ja przed rozebraniem silnika mierzyłem ciśnienie na cylindrach i wszystkie były ok 11 (zerknij u mnie str 35)Dziwne...
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#805 Post autor: wampir11111 »

Marcin u mnie po zmianie kolektora i wałka auto nie jedzie miedzy 4 a 5 tysięcy a tak to jest ok :lol:

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#806 Post autor: rafant4011 »

oby chemia podziałała, bo ta kto trzeba będzie szykować się na remont...
PS;
Sumik pisze:Witam ponownie po dłuższej przerwie...
...moja nieobecność na forum.
mamy taki temat :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=13951 ;)
już mieliśmy sprawę na policję zgłaszać o zaginięcie :lol: :piwo: ;)

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#807 Post autor: paweldm »

Stopień sprężania się nie zmienia, chyba że spalanujesz głowicę. To co Sumik mierzył to ciśnienie sprężania.
Za wikipedią:
Stopień sprężania (pot. kompresja) – stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.

Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.

Rozróżnienie stopnia sprężania i ciśnienia sprężania jest istotne w tłokowych silnikach lotniczych, gdzie w miarę wzrostu wysokości pracy silnika maleje ilość ładunku dostarczana do cylindra i ciśnienie sprężania jest coraz niższe – mimo iż stopień sprężania jest niezmienny.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#808 Post autor: Sumik »

doktor, tak jak piszesz. Bateria naładowana, wszystkie świece wykręcone, przepustnica otwarta. Mierzyłem przyrządem, który wkręca się w gniazdo świecy i który mierzy ciśnienie w komorze cylindra które pokazuje na manometrze.
Jeżeli faktycznie tak ma być jak piszesz to jest źle... i tutaj chyba chemia nie pomorze.

Co do braku mocy to jest tak jak piszesz. Tylko co az tak wpłynęło na tą zmianę. Czy kolektor czy wałek??
rafant4011, wiem :piwo: bo się wpisałem, że mnie będzie troszkę mniej.

Awatar użytkownika
doktor
Mieszkaniec
Posty: 298
Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
Imię: Sebek
Lokalizacja: Rotterdam
Auto: Astra H OPC 'Burg
Model: AH
Oznaczenie silnika: z20leh

#809 Post autor: doktor »

Sumik i kolektor i wałek :) zmieniaja sie zueplnie przeplywy w silniku i ECU sie nie zaadaoptuje
niektorzy maja farta i wloza i im jedzie lepiej... ale to jak napisalem... niektorzy maja farta :)

jeszcze sprawdz czy ten manometr mial skale w barach napewno :) jesli bar i miales takie wyniki to przykra sprawa niestety i czeka cie ladny wydatek :/

no i widze masz LPG, moze zawory wypalilo i temu nie trzyma kompresji
Ostatnio zmieniony 26 lut 2017, 15:57 przez doktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#810 Post autor: Sumik »

Mam LPG ale nie przypuszczam żeby załatwiło wszystkie gniazda. Zobaczymy po płukaniu i ceramice jakie będą wyniki.

Co do zegara to były bary i psi. Sprawdzałem w barach tak więc...

Dodatkowo udało mi się na poczekaniu zasięgnąć o fachową literaturę i faktycznie współczynnik sprężenia w silniku z zapłonem iskrowym wynosi 0.125, a wzór tak jak wspominałeś:
ciśnienie w komorze cylindra=E (greckie epsilon, stopień sprężenia podawany przez producenta) x współczynnik.

Po przeliczeniu fabrycznie powinno wychodzić ok. 11bar. (0,125*8,6)

Ale to co uzyskałem to i tak za mało...

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”