koła nie są w pionie

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

koła nie są w pionie

#1 Post autor: twardypt91 »

Zauważyłem, że wszystkie koła w aucie są lekko nachylone do wewnątrz (gdy patrzy się na auto z tyłu lub z przodu). Czy to normalne? Jeśli nie to co może być tego przyczyną i co jest do wymiany?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#2 Post autor: Kacperuch »

Czy zauważałeś ciecie opony? jakieś dziwne falowanie tyłu na drodze?

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#3 Post autor: twardypt91 »

Nic z tych rzeczy. Być może przesadzam, bo raz na mieście stała przede mną na światłach inna ZA i to samo widziałem.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

leeoon

#4 Post autor: leeoon »

:) lekki negatyw musi być...

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#5 Post autor: twardypt91 »

Negatyw, czyli pochylone do środka jak rozumiem. Ale z czego to wynika, jakie jest uzasadnienie. Dlaczego nie na zewnątrz jak to w wywrotkach czasem widzę.
I co ważne, w trakcie jazdy nic nie ściąga gdy puszczę kierownicę.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

leeoon

#6 Post autor: leeoon »

Lepsze prowadzenie.Szczególnie w zakrętach.Na wywrotki nie patrz...Są przystosowane do przewozu dużych ciężarów.Pod obciążeniem,zawias siada i jest ok.Na pusto na maxa się podnosi...
Pochylenie kół nie wpływa na ściąganie,tylko zbieżność.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#7 Post autor: twardypt91 »

Rozumiem. Ale z drugiej strony opona zużywa się nierównomiernie...
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

leeoon

#8 Post autor: leeoon »

:) Nieprawda.Przy skręcaniu bardziej pracuje opona na zewnątrz,a przy jeździe na wprost wewnętrzna strona opony.Wszystko się wyrównuje... Opony tnie przy złej zbieżności. :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”