Bierze olej. Poza tym ładnie chodzi. Działać?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
castagnet

Bierze olej. Poza tym ładnie chodzi. Działać?

#1 Post autor: castagnet »

Witam,
mam takie pytanie,
Moja zosia 1.8 X18E1 1999r ma apetyt na olej.
Mobil 10W40.
Dolałem do maxa i po 4 tys mam juz prawie minimum! czyli 1L na 4tys km!
Poza tym silnik ładnie chodzi. Nie ma wycieków, pali na dotyk, chodzi równo, ma moc.
Działać? Remont? Mechanik?
Czy jeździć i dolewać?
Przebieg 160tys oryginał. Jeżdże na LPG.
Trasy robie około 80km dziennie do pracy.


PS prosze nie komentować przebiegu bo samochód kupiłem od pewnej osoby i znam jego przeszłość :) a że dopiero przy mnie dowie sie co to konkretne przebiegi to juz inna sprawa.

pentagram

#2 Post autor: pentagram »

A masz jakies konkretne objawy? Niebieski dym przy odpalaniu, albo podczas dodawania gazu?

castagnet

#3 Post autor: castagnet »

Nie kopci. Przynajmniej nie na tyle żebym zauważył.
Dzis zwróce uwage ale raczej nie ma dymu.
Jedyny objaw, bierze olej :)

Mechanik mi mówi że każdy ECOTEC bierze, ale aż tyle?!

pentagram

#4 Post autor: pentagram »

Jasne, że ecotec benzynowe biorą olej... Az tyle? Twój to mało bierze. W instrukcji pisze, że norma to 0,6l/1000 km

W tych silnikach lubią padać uszczelniacze zaworowe.
Zrób prosty test, żeby się przekonać czy to one. Włącz silnik, zostaw go na 8-10 minut na biegu jałowym i po tym czasie daj gwałtownie gaz do oporu. Jak uszczelniacze są do wymiany to ukaże się duża chmura dymu siwo-niebieskiego

castagnet

#5 Post autor: castagnet »

Kiedyś auto stało kilka dni nie odpalane i po odpaleniu zakopcił. Ale to po paru dniach.
I to tylko raz mi sie zdarzyło.
Jak odpalam po jednej nocy to dymu nie ma.
Ale spróbuje twój test.
A jak uszczelniacze to jakie to koszty?

pentagram

#6 Post autor: pentagram »

U mnie w mieście wołają za wymiane od 500 do 1500 w zaleźności czy trzeba głowice ściągać czy nie i czy będzie coś więcej robione, czy same uszczelniacze

castagnet

#7 Post autor: castagnet »

Ło kurde to jak nie kopci i narazie tylko bierze olej to chyba bede tak jeździł.
Jeszcze zmienie z Mobila na GM i będę obserwował.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Bodek »

castagnet pisze:Ło kurde to jak nie kopci i narazie tylko bierze olej to chyba bede tak jeździł.
Jeszcze zmienie z Mobila na GM i będę obserwował.
Ta zmiana raczej nic nie da, miałem Astrę G Eco z 2000 i też tak brała, pytałem co z tym robić, odpowiedź była: dolewać i jeździć, tylko pamiętać, żeby dolewać ;) :>
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Arczi

#9 Post autor: Arczi »

Jesli padna uszczelniacze zaworowe to przy odpalaniu na zimnym silniku powinien puscic niebieska chmure tylko przy uszczelniaczach tyle by nie szamal oleju... Dla samego siebie bym sprawdzil kompresje na cylindrach i wtedy zadecydowal. Jesli na zimnym/cieplym silniku bedzie bardzo podobna i nie bedzie duzych roznic na cylindrach to jezdzic i dolewac (albo odwrotnie). Czesto jest tak ze na cylindrze/cylindrach blizej termostatu cisnienie moze byc slabsze... tylko wszystko zalezy od roznic...

Zmienic olej tez mozesz... pewnie nic to nie da... chyba ze zmienisz na 15W40 tylkojak na przebieg 160kkm to szkoda...

Skasowany użytkownik 6483

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja również bym nic z tym nie robił , skoro Twoje autko odpala , nie kopci a tylko ma zwiększony apetyt na olej a że to Ecotec to norma..więc..szerokiej drogi :piwo: . Pamiętam ,że jak miałem kiedyś VW Golfa z silnikiem benzynowym to w instrukcji było napisane ,że obytki oleju 1l/1000km jest dopuszczalne ale w warunkach dużego obciążenia silnika , czyli pewnie jazda po górach z przyczepką. Jednak jak widzisz, apetyt Twojego autka nie wykracza poza określone normy. Warto jedynie częściej kontrolować stan oleju i to wszystko :)

narkaz

#11 Post autor: narkaz »

Miałem to samo. Też silnik po zakupie fajnie chodził, przebieg 160tyś, a innych objawów poza braniem oleju nie było. Brał podobnie jak Tobie. Ja to zrobiłem tzn. wymieniłem uszczelniacze zaworowe i dla pewności pierścienie i teraz mam spokój. Jeżdżę na syntetyku i praktycznie od wymiany do wymiany doleję może z 0,5L.

castagnet

#12 Post autor: castagnet »

Kurde niedawno robiłem rozrząd a to podobno jedna robota... Szkoda ze wtedy jeszcze nie wiedziałem bo bym kazał zrobić i bym zaoszczędził na robocie :(

Awatar użytkownika
janono1
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 08 lip 2012, 21:49
Lokalizacja: Ząbki
Model:

#13 Post autor: janono1 »

Witam.

mam problem z wyciekiem oleju simering i uszczelka misy oleju była wymieniana dwa razy. Ale dalej po przejechaniu parunastu kilometrów jest mała plama pod samochodem, ubytki oleju w granicach 0,5-1 L na 1 tys km. Co może być nie tak ? Czyżby siemring cały czas puszczał ?

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#14 Post autor: sm »

Sam musisz obserwować skąd olej wycieka. Wytrzyj dokładnie misę olejową i czekaj. Dla lepszej płynności oleju, rozgrzej silnik. Simmering pod kołem zębatym rozrządu też wymieniłeś ? Może jeszcze być wyciek od strony skrzyni biegów, czyli uszczelniacz na wale a także spod filtra oleju i pokrywy zaworów. Posprawdzaj to. Najgorzej byłoby wymieniać simmering na wale, ponieważ skrzynie trzeba wyciągać.
sm

Awatar użytkownika
janono1
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 08 lip 2012, 21:49
Lokalizacja: Ząbki
Model:

#15 Post autor: janono1 »

No właśnie simering na wale był wymieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”