[A] Wymiana klocków Hamulcowych przód

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 8511

[A] Wymiana klocków Hamulcowych przód

#1 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Przy okazji czyszczenia hamulców zrobiłem kilka zdjęć,może ktoś skorzysta przy wymianie klocków.

1, odkręcamy koło i ukazuje się nam zacisk,oczywiście niemiłosiernie brudny

Obrazek
2,demontujemy zaślepki prowadnic(tutaj już zdemontowane)
Obrazek
3,Odkrecamy prowadnice kluczem szesciokątnym 7 lub jak ktoś nie ma torxem Tx45
4,Demontujemy spręzynkę z zacisku(sprężyna przed demontazem)
Obrazek
w trakcie demontazu:
Obrazek
po zdemontowaniu:
Obrazek
5,demontujemy zacisk przesuwając go do przodu(trzeba użuć trochę siły i wkretaczka płaskiego do podważenia)
po zdemontowaniu ukazuje sie następujący widok:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
6,Czyscimy za pomocą czczotki drucianej i pilnika powierzchnie z którymi pracują klocki:
o te:
Obrazek
i te:
Obrazek
Obrazek
7,Czyścimy zacisk i sprawdzamy czy prowadnice nie nają wżerów
o te:
Obrazek
i czy gumki nie sa uszkodzone
Obrazek
i czy tłoczek nie ma przecieków oraz czy jego gumka jest cała
Obrazek
8,Po operacji czyszczenia i sprawdzania wszystkich elementów wciskamy tloczek, najlepiej za pomocą specjalnego przyrzadu do tłoczków, odtłuszczamy wszystkie elementy,najważniejsza jest tarcza hamulcowa
9,Jezeli jest taka potrzeba to odpowietrzamy układ odkrecając o ten odpowietrznik:
Obrazek
9ja nie odpowietrzałem)
10,montujemy nowe klocki i skadamy wszystkie elementy w odwrotnej koejności,można posmarować powierzchnie współpracujące z zacisku z klockiem smarem miedzianym.
o tu:
Obrazek
Ale ja nie smarowałem.
to chyba tyle,praca przy wymianie klocków jest banalnie prosta, nie opisałem tutaj odpowietrzania hamulców, ale jak ktoś z was jest dociekliwy to znajdzie sobie jak to się robi.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2013, 00:15 przez Skasowany użytkownik 8511, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Podwozie”