Spadająca temperatura po nagrzaniu
Moderator: Sebu$
Spadająca temperatura po nagrzaniu
Witam mam takie pytanie czy po nagrzaniu silnika do temperatury 85 C, normalne jest ze na postoju temperatura rośnie do ok. 89 za chwile spadnie do 87 a gdy rusze wraca do 85.. Dodam ze termostat wymieniany był ok 6 miesiecy temu.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Nie jest to normalne szczególnie w dieslach. Wymień termostat....u mnie po wymianie mogę grzanie na full puścić i praktycznie wskazówka nie rusza się. Polecam renomowane firmy, żadnych zamienników z dolnej półki.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Właśnie to "wszystko" może być pustym strzałem. Ja miałem 3 różne całe termostaty, wymieniane jeden po drugim w sklepie. Każdy przepuszczał i właśnie efektem tego była spadająca temp. Po doszlifowaniu do starej obudowy wkładki trzyma tak jak powinien.Mattai pisze:No i nie wkładkę przypadkiem...wymieniasz wszystko
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Bo trzeba wydać i kupić oryginał albo markowe OEM.
U mnie po 12 latach wymieniłem termostat i wszystko było idealnie...oczywiście uszczelka nowa. Usterka termostatu jest jedna z najważniejszych przyczyn uszkodzenia oringów układzie dogrzewania kabiny.
U mnie po 12 latach wymieniłem termostat i wszystko było idealnie...oczywiście uszczelka nowa. Usterka termostatu jest jedna z najważniejszych przyczyn uszkodzenia oringów układzie dogrzewania kabiny.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Ja mam chyba jakiś inny - o Wahler-ach słyszałem że są trefne całe serie. Ale wydaje mi się że to mogły być przypadki gdzie były trefne uszczelki. Albo jak zwykle źle montowane..bo tu często się trafiają magicy...
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Nie musi być uszkodzona, wystarczy że nie ma gładzi gniazda i jest kiszka. Nie dociśnie tak jak powinna jakiś rys i tlenków. Gdzieś na jakimś forum czytałem że nawet planowanie ktoś robił, zmarnował kilka uszczelek metalowych - zanim się doszczelniło. U mnie poszło bez najmniejszych problemów
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Przecież tam nie ma uszczelki !! Wkładka przylega do obudowy metal w metal. Uszczelka jest ale na styku obudowa termostatu - silnik.
http://forum.opel24.com/topic/50540-zaf ... ermostatu/
tutaj masz opis - robiłem tak samo i działa.
http://forum.opel24.com/topic/50540-zaf ... ermostatu/
tutaj masz opis - robiłem tak samo i działa.