Uklad chlodzenia
Moderator: Sebu$
Uklad chlodzenia
Witam
Mam problem z nieszczesna kontrolka od uk. chlodzenia. Nadmienie, ze przeczytalem chyba wszystkie postyna; ten temat i nic nie pasuje.
Do rzeczy. Poziom plynu w normie termostat byl wymieniany z 3 miesiace temu wszystko posprawdzalem.
Pierwsze zalaczenie wiatraka wszystko ok wiatrak rozlacza sie po schlodzeniu i zaraz po tym zaczyna swiecicsie kontrolka. Temperatura w normie nawet przy zapalonej kontr. Gasze silnik,wlaczam nic sie nie swieci az do kolejnego zalaczenia sie wiatraka. Mam sie martwic czy nie? Jestem za granica i nie mam zamiaru latac po mechaniorach. Z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam Klubowiczow:-)
Mam problem z nieszczesna kontrolka od uk. chlodzenia. Nadmienie, ze przeczytalem chyba wszystkie postyna; ten temat i nic nie pasuje.
Do rzeczy. Poziom plynu w normie termostat byl wymieniany z 3 miesiace temu wszystko posprawdzalem.
Pierwsze zalaczenie wiatraka wszystko ok wiatrak rozlacza sie po schlodzeniu i zaraz po tym zaczyna swiecicsie kontrolka. Temperatura w normie nawet przy zapalonej kontr. Gasze silnik,wlaczam nic sie nie swieci az do kolejnego zalaczenia sie wiatraka. Mam sie martwic czy nie? Jestem za granica i nie mam zamiaru latac po mechaniorach. Z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam Klubowiczow:-)
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Witaj.
Ile masz wiatraków
Ja miałem podobnie tylko że u mnie winowajcą okazał się wiatrak od klimy. Jak załączałem klimę było ok i jak już się czynnik dobrze zagrzał to wentylator od klimy powinien się załączyć na drugi bieg i wtedy wyskakiwała magiczna kontrolka i załączał się wentylator od normalnej chłodnicy.
Rozebrałem wentylator od klimy na części pierwsze i okazało się że szczotki były zawieszone i u jednej ugnił przewód w takim miejscu że nie dało rady go polutować. Miałem większą szczotkę od szlifierki to jej zmniejszyłem wymiary na papierze ściernym i chodzi do dziś.
Może to to
Ile masz wiatraków
Ja miałem podobnie tylko że u mnie winowajcą okazał się wiatrak od klimy. Jak załączałem klimę było ok i jak już się czynnik dobrze zagrzał to wentylator od klimy powinien się załączyć na drugi bieg i wtedy wyskakiwała magiczna kontrolka i załączał się wentylator od normalnej chłodnicy.
Rozebrałem wentylator od klimy na części pierwsze i okazało się że szczotki były zawieszone i u jednej ugnił przewód w takim miejscu że nie dało rady go polutować. Miałem większą szczotkę od szlifierki to jej zmniejszyłem wymiary na papierze ściernym i chodzi do dziś.
Może to to
Witam.
Klima działa,chłodzi.Nie ma potrzeby nabijania bo czynnika jest odpowiednia ilość, ale coś innego mnie zastanawia. Kontrolka zapala się po osiągnięciu ok. 90 stopni wiatrak, załącza się
kręci się przez pewien czas i myślę, że tu jest wszystko ok, ale wiatrak od klimatyzacji obraca się chwilkę przed włączeniem się "dużego" i to z niewielką prędkością, załącza się duży, ten od klimy przestaje się obracać i już później nie załącza się. Z tym drugim jest ok, dochodzi do 90 stopni załącza się i chłodzi. Czy to może być wina przekaźnika czy może czegoś innego?
Z góry wielkie dzięki z podpowiedz.
Klima działa,chłodzi.Nie ma potrzeby nabijania bo czynnika jest odpowiednia ilość, ale coś innego mnie zastanawia. Kontrolka zapala się po osiągnięciu ok. 90 stopni wiatrak, załącza się
kręci się przez pewien czas i myślę, że tu jest wszystko ok, ale wiatrak od klimatyzacji obraca się chwilkę przed włączeniem się "dużego" i to z niewielką prędkością, załącza się duży, ten od klimy przestaje się obracać i już później nie załącza się. Z tym drugim jest ok, dochodzi do 90 stopni załącza się i chłodzi. Czy to może być wina przekaźnika czy może czegoś innego?
Z góry wielkie dzięki z podpowiedz.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Jak pisałem wyżej może być winny wiatrak klimy. Trzeba go rozebrać na części pierwsze i zajrzeć do szczotek (są Cztery) być może któraś się zawiesiła lub po prostu ugnił przewód miedziany który jest połączeniem szczotki z układem elektrycznym. Trzeba zdjąć zderzak i posprawdzać.
witam mam problem z zafira otóż podczs jazd migala sporadycznie kontrolka klimatyzacji dzis temperatura silnika wchodzi na prawie 100 stopni po czm spada do zera wentlatory glupieją
blędy P0115 STORED I P1540 PENDING cz to wina sterownika ecu czy moze jak cztalem na forum wina czujnika położenia wału korbowego, dodam iż sproadycznie wskazówka predkosciomerza też szaleje na postoju wchodzi nawet na 120kmh czym moze być to spowodowane co sprawdzić, dziękuję za pomoc
blędy P0115 STORED I P1540 PENDING cz to wina sterownika ecu czy moze jak cztalem na forum wina czujnika położenia wału korbowego, dodam iż sproadycznie wskazówka predkosciomerza też szaleje na postoju wchodzi nawet na 120kmh czym moze być to spowodowane co sprawdzić, dziękuję za pomoc
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
- Czujnik temperatury silnika -do wymianylukkuz pisze:P0115
Dlatego wariują wiatraki i wskazówka na wskaźniku.
- sensor ciśnienia środka chłodzącego - błąd obwodu - albo siada czujnik albo wtyczka nie łączy na nim.lukkuz pisze:P1540
- za prędkościomierz odpowiada lewy czujnik abs w piaście, wyczyść kostkę łączeniową,lukkuz pisze:dodam iż sproadycznie wskazówka predkosciomerza też szaleje na postoju wchodzi nawet na 120kmh
czujnik temperatury nowy ok 3 miesiecy, sprawdzony czujnik piasty zero korozji i po zmerzeniu miernikiem ok, obwod klimatyzacji nie sprawdzonym czy musi byc czujnik wymontowany do zmierzenia i jakie wartości powinien miec?
może te objawy powoduje sterownik silnika rok temu był w naprawie na obroty jałowe?
pozdrawiam
może te objawy powoduje sterownik silnika rok temu był w naprawie na obroty jałowe?
pozdrawiam
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
nowe też wysiadająlukkuz pisze:czujnik temperatury nowy ok 3 miesiecy
Jeśli masz miernik sprawdź jego opory.
W czujniku od klimy sprawdź czy kostka dobrze łączy,jak go sprawdzić to nie powiem ci bo jeszcze nie przerabiałem tego u siebie.
raczej wątpliwe żeby winny był sterowniklukkuz pisze:
może te objawy powoduje sterownik silnika rok temu był w naprawie na obroty jałowe?