Kontrolka immobilizera ?

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
arturos2

Kontrolka immobilizera ?

#1 Post autor: arturos2 »

Jako nowicjusz w obcowaniu z Zafirką mam być może banalne pytanie ale wolę się upewnić , otóż po rozruch kontrolka immobilizera ( samochodzik z kluczykiem - tak przynajmniej jest opisana w książce pojazdu ) świeci się jeszcze przez około 30 s , potem gaśnie i jest wszystko OK , ale czy tak długo powinna sie świecić ?, a może to objaw jakiejś niesprawności poprzedni właściciel sugerował że tak ma ma zimnym silniku a potem jest ok ?

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

Błąd immo ta kontrolka sygnalizuje jak miga po włączeniu zapłonu, a auta nie da się uruchomić.

Jak się świeci przez 30 s. po odpaleniu tzn., że jest jakiś błąd, raczej nie groźny.

Spróbuj go odczytać:

Wsiadasz do auta, wkładasz kluczyk, wciskasz i trzymasz pedał gazu i hamulca, przekręcasz kluczyk to pozycji II, bez zapalania silnika.
Na wyświetlaczu z kilometrami powinien pojawić się jakiś kod w postaci: ECN XXXXXX.

Nie wiem czy to na pewno z dieslami działa, ale możesz spróbować.
Daj znać jakie liczby wyświetliły się po ECN.

Jak ten sposób nie zadziała to zostaje podpięcie pod komputer w jakimś przyzwoitym zakładzie... W Zafirze A, w taki sposób kontrolka sygnalizowała walnięte świece, ale w B nie musi być tak samo.



Pozdr.
M.

arturos2

#3 Post autor: arturos2 »

Dzięki za odpowidź jak będę miał możliwość to oczywiście sprawdzę , a co do świec to sam mam takie podejżenie , bo po przestanej nocce ma drobny problem z odpaleniem , tzn mim podgrzania trzeba ją przytrzymać około 8 s , jak silnik jest ciepły to nie ma tego problemu , nie ma też żadnych innych objawów na ciepłym silniku , nie gaśnie i pali około 6-7 l w cyklu mieszanym.

--scalone--

Dzięki Maćku za instruktaż , wczoraj korzystając z Twojej podpowiedzi odczytałem kod ECN 380008 , a to z kolei chyba potwierdza moje podejrzenia co do świec .
Pozdrawiam.

//edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim //BajBus
Ostatnio zmieniony 17 cze 2009, 23:27 przez arturos2, łącznie zmieniany 1 raz.

cbm80

#4 Post autor: cbm80 »

Tak P0380 jest chyba znany kazdemu dieslowcowi, ktory musial wymieniac juz swiece :)

foxessa

#5 Post autor: foxessa »

Witam,
moj problem polega na tym, ze po uruchomieniu zimnego silnika przez okolo 3 minuty swieci sie kontrolka immobilizera. Pozniej gasnie. Natomiast po uruchomieniu cieplego silnika, kontrolka nie zapala sie. Jaka jest przyczyna?

gitesior

#6 Post autor: gitesior »

Na ciepłym silniku się nie świeci ponieważ podgrzewanie świec działa tylko na zimnym silniku a na ciepłym nie, taka sama sytuacja jest latem jak odpala się auto nawet po całej nocy postoju a na dworze jest bardzo ciepło to kontrolka od świec się nie świeci a jak jest chłodniejszy dzień to wtedy czasami tylko mrugnie.









foxessa pisze:Witam,
moj problem polega na tym, ze po uruchomieniu zimnego silnika przez okolo 3 minuty swieci sie kontrolka immobilizera. Pozniej gasnie. Natomiast po uruchomieniu cieplego silnika, kontrolka nie zapala sie. Jaka jest przyczyna?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”