Demontaż licznika, czyli jak dostać sie do płytki ze ścieżkami
Z racji, że nie tak dawno musiałem dostać sie do płytki ze ścieżkami w liczniku, aby wprowadzić małe modyfikacje (o nich poinformuje z biegiem czasu), a było to nie lada wyzwanie więc postanowiłem napisać mały poradnik, który krok po kroku wszystko wyjaśnia.
Dodam, że dotyczy to licznika TRW w VDO może być inaczej
Procedury dostania sie do licznika nie będe opisywał, bo jest o tym na forum, a i każdy ma swoje taktyki
Załóżmy, że licznik jest już wyjęty
Pierwsze co robimy to odwracamy licznik i demontujemy tylną ścianke:
jest ona zamocowana na zatrzaski (wystarczy podważyć czymś płaskim):
Pod zaślepką ukazuje sie taki widok:
i odkręcamy wszystkie srebrne śrubki (TORX T7) trzymające przednią obudowe
Dodatkowo demontujemy zatrzask licznika
Jak je odkręcimy to bez problemu odchodzi nam przednia obudowa (razem z szybką)
Oczom ukazują sie zegary, gdzie zaznaczamy położenie wskazówek (ja zrobiłem sobie strzałki z taśmy izolacyjnej):
Ponownie odwracamy licznik i odkręcamy wszystkie pozostałem (złote) śrubki (TORX T7):
Teraz przyszedł czas na zdemontowanie wskazówek przy użyciu specjalnego przyrządu:
Należy wsunąć go tak jak na zdjęciu i ostrożnie wysuwać (do góry) - pewnie i stanowczo, bez obaw
Jak ściągniemy wskazówki - czas na tarcze:
Nie jest niczym przymocowana
Pod tarczą znajduje sie pryzmat, który wypinamy:
Ja użyłem do tego płaskiego śrubokręta zaczynając od góry.
Aha nie zdziwcie się tak jak ja - to są dwa osobne elementy (lewy i prawy)
Po zdemontowaniu pryzmatów, mamy wszystko na tacy i pozostaje tylko uwolnić płytke z zaczepów po bokach oraz jednego umieszczonego na płytce.
Jak wszystko dobrze zrobiliśmy powinien ukazać sie nam taki widok:
Dalsze czynności jakie wykonamy to już nasz sprawa, ważne aby złożyć wszystko w odwrotnej kolejności i żaden element nie pozostał
Aha ważna sprawa, gdy mamy już złożony licznik i chcemy skręcać deske warto podpiąć zasilanie (jeżeli je odłączaliśmy) i sprawdzić czy wskazówki są dobrze założone.
Gdyby jednak wskazówki były źle zamontowane to wystarczy zdemontować przednią szybke (jest umocowana na zatrzaski - strasznie kruche) i ponownie użyć specjalistycznego przyrządu aby je dobrze ustawić - mi to troche zajęło ale teraz jest
Czas operacji: rozebranie deski w celu dostania sie do licznika + sama rozbiórka licznika i ponowne go złożenie (w między czasie wykonanie kilku zdjęć) + skręcenie całości = ok. 1,5h
Gdyby były jakieś niejasności, pytania - pisać, pomoge
Pozdrawiam
GOTI
[TUT/A] Demontaż/rozbiórka licznika
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
[TUT/A] Demontaż/rozbiórka licznika
Ostatnio zmieniony 05 paź 2016, 18:42 przez GOTI, łącznie zmieniany 2 razy.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt: