Koło pasowe wału z tłumikiem drgań
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 cze 2014, 12:01
- Lokalizacja: czestochowa
- Model:
Koło pasowe wału z tłumikiem drgań
Witam.Przyszedł czas na wymianę koła pasowego wału z tłumikiem drgań(to metalowo-gumowe). Czy ktoś wie jakim momentem należy dokręcić śrubę tego koła do wału?Od dłuższego czasu podczas przyśpieszania miałem dziwne drgania silnika, mam nadzieję że to od tego koła.Aha silnik 2.0dti(dth),Zośka 2003r. Myślę że ktoś mi pomoże z góry dziękuje.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Jak nie masz solidnego klucza to lepiej podjechać do aso, wymiana to 120pln błąd będzie kosztował znacznie więcej. Tam naprawdę trzeba zachować procedurę. Właściwe momenty (duże) i kąty muszą być zachowane.Żadnych kluczy pneumatycznych i takich pomysłów.
Gdzieś na forum na 100% była mowa o tym, trzeba poszukać.
Gdzieś na forum na 100% była mowa o tym, trzeba poszukać.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Solidny klucz, siła z głową i upór... Śruba jest na Loctide czerwonym wkręcana fabrycznie... i tak też należy zamontować nową śrubę po wymianie koła...
Moje koło pasowe rozleciało się, ale nie było powodem żadnych drgań, gdyż one po jego wymianie nie ustały... Mówimy o drganiach podczas przyspieszania, u mnie szczególnie odczuwalne w zakresie obrotów 1700 - 2200 rpm...
Moje koło pasowe rozleciało się, ale nie było powodem żadnych drgań, gdyż one po jego wymianie nie ustały... Mówimy o drganiach podczas przyspieszania, u mnie szczególnie odczuwalne w zakresie obrotów 1700 - 2200 rpm...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Zgadza się, po wymianie u mnie również nie ustąpiły drgania, jak masz jakieś wyraźne trzęsienia, sprawdź w pierwszej kolejności w jakim stanie masz mocowania silnika z przodu i tłumik momentu obrotowego ( tylne mocowanie silnika).
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 cze 2014, 12:01
- Lokalizacja: czestochowa
- Model:
Witam.Dzięki za zainteresowanie.Moment dokręcania znalazlem-150Nm+45*+15*,był na kartce w opakowaniu koła.Dorobiłem przyrząd do przytrzymania koła ,klucze odpowiednie mam ,nie było problemu.Jednak tak jak piszecie drgania nie zniknęły .Przednia poduszka silnika wymieniona ,tylną wyjmowałem jest dobra ale dla spokojności chyba wymienię.Wydaje mi się że problem może być faktycznie w półosiach,przegubach ,skrzynia przy przegubach suchutka.Podejrzewam jeszcze dwumase choć nie jestem pewien czy ona tam jest .Mam nadzieje że zwykłe sprzęgło
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 cze 2014, 12:01
- Lokalizacja: czestochowa
- Model: