BUCZENIE PO PRZEKROCZENIU 80KM

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
arek1285
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 06 lut 2014, 19:10
Imię: Arek
Lokalizacja: WLKP
Auto: Zafira b
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19cdti

BUCZENIE PO PRZEKROCZENIU 80KM

#1 Post autor: arek1285 »

Mam taki problem, że od około 4 m-cy pojawiło się buczenie podczas jazdy, po uzyskaniu 80km/h i więcej. Na początku mówiono mi, że jest to łożysko z tym, że trudno zlokalizować które. Dlatego miałem jeszcze pojeździć, aż dźwięk będzie wyraźniejszy, żeby określi które to. Niestety po tych kilku miesiącach nic się nie zmienia i te irytujące buczenie jest nadal na tym samym poziomie i nadal zaczyna się od 80km/h. Zasugerowano mi, że buczenie może pochodzić ze skrzyni biegów natomiast, mechanik obalił tę tezę ustalając, iż buczenie jest słyszalne zarówno podczas jazdy na biegu jaki i na tzw. "luzie". Wymieniłem też opony na zupełnie nowe - tutaj też brak efektu. Dodam tylko, że zauważyłem, iż buczenie nasila się jeżeli na zewnątrz pojawia się silniejszy wiatr. Czy to może być coś wspólnego? Może koledzy będziecie mieć jakieś pomysły bo ręce opadaja:/
Arek1285

bolid

#2 Post autor: bolid »

z twojego opisu wynika, że prawdopodobnie to łożysko - bo zakładam, że nie zapomniałeś zdjąć belek bagażnika po wakacjach ;)

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Tunio999 »

arek1285 pisze:a początku mówiono mi, że jest to łożysko z tym, że trudno zlokalizować które.
Rozpędź samochód do 90km/h i zacznij wykonywać skręty w lewo i prawo (po całej ulic). Następnie słuchaj odgłosów - jeżeli podczas któregoś skrętu przestanie na chwilę (ucichnie) to na bank łożyska...
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Awatar użytkownika
DzidekGb
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 20 wrz 2014, 08:55
Imię: Dzidek
Lokalizacja: Repty Sląskie/UK
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer

#4 Post autor: DzidekGb »

Łożysko to jedna sprawa a może być też bat z anteny dachowej :lol:
Co do łożyska to zazwyczaj jak już jest wywalone to minimalnie ściąga samochód w tą stronę w którym kole jest usterka (...ale nie jest to regułą )
Każdy dobry mechanik wysłucha na podnośniku...
Ostatnio zmieniony 17 sty 2015, 17:49 przez DzidekGb, łącznie zmieniany 1 raz.

sqniarz

#5 Post autor: sqniarz »

I co było przyczyną podzielisz się :D? Mam Zafirkę A i ten sam problem i podejrzewam zawieszenie, opony albo piasty, we wtorek bede zakladal nowe więc powiem, ale strach jezdzic bo odglos jak zarzniety odkurzacz...
Ostatnio zmieniony 08 maja 2016, 21:31 przez sqniarz, łącznie zmieniany 1 raz.

robas

#6 Post autor: robas »

Czołem.
U mnie buczenie zaczyna się od ok 50 km/h. Mechanik dzisiaj powiedział, że to nie łożysko piasty tylko coś bardziej na środku. Odgłos buczenia niezależny od tego czy na biegu czy na luzie. Jak szybciej jadę rośnie buczenie. Jak zwalniam to buczenie obniża swoje tony niezależnie czy na biegu czy na luzie. Taka sytuacja nie ma chyba nic wspólnego ze sprzęgłem? przynajmniej mam taką nadzieję. Czy już ktoś zdiagnozował tą przypadłość?

Skasowany użytkownik 6483

#7 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Albo łożysko albo opona Ci buczy. ma początek pozamieniaj opony. Mi tak buczały zimówki ,że kumpel na 100% typował łozysko. Jak zmieniłem na letnie...błoga cisza... :piwo:

robas

#8 Post autor: robas »

Jeżdżę na letnich. Mechanik wykluczył łożysko, w konsultacji z innym stawia na kończącą się skrzynię, co podobno jest typową bolączką tego auta. Auto było na podnośniku, uruchomione i na biegu. Podłamałem się, bo naprawa się nie opłaca, a regenerowana w ciul pieniądzów kosztuje.

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: lawless »

Mi też buczały opony w moim przypadku letnie nie jeden obstawiał łożysko nawet jak mówiłem że po zmianie opon się zaczęło :lol:
Po zmianie opon cisza :lol:
Myśl samodzielnie!

robas

#10 Post autor: robas »

To może najpierw przełożę tył na przód? Niczym nie ryzykuję &#128522;

robas

#11 Post autor: robas »

Opony przełożone. Hałasuje dalej niestety &#9785;

robas

#12 Post autor: robas »

Hmm. Wracam do tematu. Inny mechanik powiedział po diagnostyce na rozpędzarce, że to jednak przednie prawe łożysko. Dziwne, bo dzień wcześniej stwierdził, że to tylne, a dzisiaj zmienił zdanie. Koszt dramat coś koło 650 + robocizna. Pytanie do gawiedzi... Ogarniając temat mechaniki samochodowej w sposób dostateczny (szkoła średnia samochodówka wprawdzie 15 lat temu skończona), rozróżniając rodzaje kluczy i mając je w miarę w komplecie, czy jestem w stanie wymienić sam taką piastę? No i co jest z tymi częściami.... Na allegro, w sklepach motocyklowych taka piasta to niecałe 200 zł, ze wzmacnianą bieżnią i gwarancją 36 miesięcy bez limitu km. Jakieś rady, uwagi, wskazówki?

k@niu

#13 Post autor: k@niu »

za dobrą piastę na przód około 6 stówek musisz położyć są trzy rodzaje do słabszych wersja z przed 2006 roku i po i trzeci do mocniejszych silników. Ja za SKF po 2006r. zapłaciłem 560zł. i zmieniałem sam, będziesz potrzebował duży klucz do odkręcenia głównej śruby piasty ja założyłem metrową rurą i odkręcałem z założoną felgą stalową a amora nie wyciągałem.

Zadzwoniłem do serwisu podałem nr vin podano mi nr oryginału najlepsza była cena tylko 1600zł. spytałem czy za dwie nie za jedną, to może zamiennik SKF jedyne 800zł.
Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2016, 17:47 przez k@niu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PiotrWie
Mieszkaniec
Posty: 217
Rejestracja: 24 lip 2014, 09:26
Imię: Piotr
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Opel Zafira
Model: Family
Oznaczenie silnika: A18XEL

#14 Post autor: PiotrWie »

robas pisze:Hmm. Wracam do tematu. Inny mechanik powiedział po diagnostyce na rozpędzarce, że to jednak przednie prawe łożysko. Dziwne, bo dzień wcześniej stwierdził, że to tylne, a dzisiaj zmienił zdanie. Koszt dramat coś koło 650 + robocizna. Pytanie do gawiedzi... Ogarniając temat mechaniki samochodowej w sposób dostateczny (szkoła średnia samochodówka wprawdzie 15 lat temu skończona), rozróżniając rodzaje kluczy i mając je w miarę w komplecie, czy jestem w stanie wymienić sam taką piastę? No i co jest z tymi częściami.... Na allegro, w sklepach motocyklowych taka piasta to niecałe 200 zł, ze wzmacnianą bieżnią i gwarancją 36 miesięcy bez limitu km. Jakieś rady, uwagi, wskazówki?
A dźwięk zmienia się podczas slalomu z prędkością ok 80/h? Hałas z łożyska przedniego koła musi się zmieniać przy skrętach.
PiotrWie

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#15 Post autor: Crazy »

No. Przy mocnym skręcie w lewo jeśli głos się nasili to będzie to prawe łożysko i na odwrót
Sprawdź jeszcze dobrze opony czy nie są wyschodkowane
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”