Panel sterowania klimą i nawiewiem padł
Mam podobnie z kimą i winny jest moduł sterowania nawiewami/chłodzeniem (dokładnie nie pamiętam jak się to nazywało).
Podpięty był pod kompa ale nic nie wskazywało ze są błędy, jednak elektryk stwierdził iż możliwe że walnięty jest moduł i dlatego takie wariacje wychodzą.
Zczytaj błędy tak jak kolega wyżej napisał i zobacz czy coś pokaże jak nie to podjedz do elektryka może coś zdziała
Podpięty był pod kompa ale nic nie wskazywało ze są błędy, jednak elektryk stwierdził iż możliwe że walnięty jest moduł i dlatego takie wariacje wychodzą.
Zczytaj błędy tak jak kolega wyżej napisał i zobacz czy coś pokaże jak nie to podjedz do elektryka może coś zdziała
Rano ok 6 wróciłem z pracy bez problemów, zafira odpaliła jak latem.Do godz 17 stała w garażu gdzie jest -5 stopni.Przekręcam kluczyk i zdziwko- pali się rezerwa a było prawie pół baku paliwa i panel sterowania klimatyzacji ciemny.Normalnie jakby umarł.Szukam po bezpiecznikach i znalazłem spalony w tylnej skrzynce nr 17 i 18. Wymieniłem i nic Sprawdzam po kolei bezpieczniki, są dobre.przekręcam kluczyk i działa wskaznik paliwa.Co jeszcze można sprawdzić zanim pojade do ASO lub innego mechanika? W skrzynkach jest kilka przekazników ale nie mam schematu który do czego.
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Jeśli nie pomaga sama wymiana bezpiecznika, odpal autko i spróbuj wyciągnąć i włożyć kilka razy bezpiecznik, może pomóc.ADAMO_16 pisze:Dwa bezpieczniki wymieniłem, w tylnej skrzynce i nic.
Diagnoza-padł moduł sterowania klimatyzacją.Szukam używki ale do klimy elektronicznej brak.Idę płakać albo nie po browary Jutro też jest dzień i może coś wymyśle
--scalone--
Moduł zakupiony i zainstalowany, oczywiście bez ASO nic nie zrobi sie.Na wyświetlaczu nadmuch na twarz i nogi a dmuchało na szybe.Podpięty Tech, sparowanie modułu z furą i wszystko gra
//scaliłem posty //BajBus
--scalone--
Moduł zakupiony i zainstalowany, oczywiście bez ASO nic nie zrobi sie.Na wyświetlaczu nadmuch na twarz i nogi a dmuchało na szybe.Podpięty Tech, sparowanie modułu z furą i wszystko gra
//scaliłem posty //BajBus
Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 21:34 przez ADAMO_16, łącznie zmieniany 1 raz.
Coś te panele za szybko lecą, u mnie to samo wieczorem wszystko OK rano w garażu -10 zapalam silnik panel ciemny, na wyświetlaczu pustka, na zewnątrz -22. Po 5 km jazdy po mieście wymiękłem.
Padł układ odpowiedzialny za transmisje na linii CAN. Trochę szukania, scalak zamówiony, chwila lutowania i wszystko śmiga jak nowe, nie trzeba ustawiać indeksów kodów techem bo to ten sam panel. Koszt 12zł ;-), w ASO nowy panel 2000zł ;-(
Padł układ odpowiedzialny za transmisje na linii CAN. Trochę szukania, scalak zamówiony, chwila lutowania i wszystko śmiga jak nowe, nie trzeba ustawiać indeksów kodów techem bo to ten sam panel. Koszt 12zł ;-), w ASO nowy panel 2000zł ;-(
wydaje mi sie ze okreslenie "ciemny panel" oznaczalo ze niepodswietlone guziki i galkiLorry pisze:Przepraszam za OT ale ADAMO_16, mógłbyś wrzucić fotkę tego panelu z wyświetlaczem ???
Z czystej ciekawości chciałbym zobaczyć Tam kierunkiem nadmuchu steruje się za pomocą menu w kompie ???
bo w klimatroniku parametry wyswietlaja sie na centralnym ekraniku, tam gdzie radio, komputer i nawigacja.
Właśnie miałem prostować swój post-oczywiście chodzi o wyświetlacz centralny.W trybie auto fura grzała jak zwariowana, w trybie manualnym co innego ustawiłem co innego działo się.Jak użyłem przycisku nadmuchu na szybe to nogi chciało zaparzyć.Ciemny panel to brak podświetlenia.W takich nerwach to brak składu i logiki w moich postach.Gdybym miał jako takie pojęcie o elektronice to pewnie oś był szukał, ale to jest dla mnie czarna magia.Kolego Pedro ten scalak do gdzie padł ?Jak to znalazleś ? Ja miałem tak samo, -20 wjazd do garażu gdzie było ok -5, rano zonk ciemno i zimno
Ten układ to transceiver linii CAN znajduje się tam gdzie dochodzi magistrala CAN do danego modułu np. do panelu od klimy. Po rozebraniu panela okazało się, że jakieś przepięcie lub zwarcie upaliło jedną nóżkę układu ( sterowanie zasilaniem całego panela). Gdyby nie było widać fizycznego uszkodzenia na płytce panela nie byłbym w stanie zdiagnozować przyczyny uszkodzenia w domowych warunkach. Układ wymieniłem w ciemno i poszło.