Silniki benzynowe
Moderator: Tunio999
-
- Mieszkaniec
- Posty: 213
- Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: costam
- Gender:
Silniki benzynowe
Przekopując forum mozna się natknąć na poszczególne opinie, ale nie ma chyba takiego tematu (przynajmniej nie znalazłem) gdzie ktoś wypowiedziałby się o wadach i zaletach po kolei wszystkich silników... może nie chciałbym w tej chwili dokładnie wszystkich bo trochę ich jest na przestrzeni lat, ale prosiłbym o wypowiedzi tych, którzy wiedzą albo sami użytkują.
Jeszcze jestem w fazie szukania, prawie na 100% zdecydowałem, że benzyna, roczniki na jakie mnie stać to 2006-2007 i mamy takie silniki:
1.6 CNG ecoFLEX 94KM
1.6 Twinport ecoFLEX 115KM (dopiero od 2007)
1.6 Twinport ECOTEC 105KM
1.8 ECOTEC 140KM
2.0 turbo ECOTEC 200KM
2.2 DIRECT ECOTEC 150KM
Poza oczywistą różnicą jaką jest moc i spalanie czy ktoś coś wie, że dany np. silnik sprawia jakieś specyficzne kłopoty (np. bierze olej, bo coś mi się gdzieś obiło, że 1.8 tak ma, ale nie wiem czy to prawda) albo coś jeszcze gorszego?
ten pierwszy to w ogóle chyba żart żeby 94KM do takiej bryły wpakować, ale jak sobie radzą te silniczki 105 i 115KM? Wspomnę tylko, że dotychczas jeżdżę Astrą F 75KM także chyba każdy mimo większej bryły samochodu i tak będzie bardziej dynamiczny niż ten, który mam
I jeszcze prosiłbym o info jesli ktoś wie, że któryś z tych silników wybitnie nie radzi sobie z gazem.
Jeszcze jestem w fazie szukania, prawie na 100% zdecydowałem, że benzyna, roczniki na jakie mnie stać to 2006-2007 i mamy takie silniki:
1.6 CNG ecoFLEX 94KM
1.6 Twinport ecoFLEX 115KM (dopiero od 2007)
1.6 Twinport ECOTEC 105KM
1.8 ECOTEC 140KM
2.0 turbo ECOTEC 200KM
2.2 DIRECT ECOTEC 150KM
Poza oczywistą różnicą jaką jest moc i spalanie czy ktoś coś wie, że dany np. silnik sprawia jakieś specyficzne kłopoty (np. bierze olej, bo coś mi się gdzieś obiło, że 1.8 tak ma, ale nie wiem czy to prawda) albo coś jeszcze gorszego?
ten pierwszy to w ogóle chyba żart żeby 94KM do takiej bryły wpakować, ale jak sobie radzą te silniczki 105 i 115KM? Wspomnę tylko, że dotychczas jeżdżę Astrą F 75KM także chyba każdy mimo większej bryły samochodu i tak będzie bardziej dynamiczny niż ten, który mam
I jeszcze prosiłbym o info jesli ktoś wie, że któryś z tych silników wybitnie nie radzi sobie z gazem.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Witam. Do codziennej jazdy wybrałbym 1.8 140 KM. Uważam go za trwały i bardzo przewidywalny silnik. Jeśli chce się szybko pojechać trzeba pamiętać, że te silniki lubią wysokie obroty a wtedy i spalanie i hałas rosną niestety (przydałby się 6 bieg jak w dieslach). Z braniem oleju to bywa różnie, jedne go biorą inne nie. Przed zakupem koniecznie pojedź do wyspecjalizowanego warsztatu Opla a zaoszczędzisz późniejszych "niespodzianek" Ja jeżdżę ZA 1.8 125 KM 2003 r. i jest ok, oleju nie bierze
Pozdrawiam i życzę udanego zakupu
Pozdrawiam i życzę udanego zakupu
Damian możesz powiedzieć jak ten silnik przyśpiesza ? Tzn chodzi mi o zakres obrotów, w których auto najdynamiczniej się buja do przodu. Słyszałem, że straaasznie wysoko ten silnik zaczyna przyśpieszać, bo od chyba 5 tyś obrotów i to nie w Zafirze a w Chevrolecie Cruz bodajże, leciał z tym chevroletem odcinek Zakup Kontrolowany na TVN Turbo i mnie to zaciekawiło.
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
.... albo jak w 2.0 litrówkach na benzynceDamiano78 pisze:.....(przydałby się 6 bieg jak w dieslach).
...2.2 Litra sobie radzi z gazem, ale gaz do tego silnika jest nie opłacalny, bo jest tam wtrysk bezpośredni, koszt instalacji wiąże się z kosztami 4500-9000złu99artur pisze:
...I jeszcze prosiłbym o info jesli ktoś wie, że któryś z tych silników wybitnie nie radzi sobie z gazem.
Najbardziej odpowiednim silnikiem będzie dla Ciebie 1.8 140km
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
silnik z fabryczną instalacją na gaz ziemny. Raczej nieopłacalny deal u nas - chyba że kręcisz się w okolicy stacji tankowania CNG.u99artur pisze:1.6 CNG ecoFLEX 94KM
stary poczciwy 1.6 16V znany już z Astry F (tam miał 100KM). Modernizowany pod potrzeby ekologii. Dobry, znany, trwały i bezproblemowy silnik. W Astrze H daje wystarczającą dynamikę, do Zafiry B - podstawowy do przemieszczania się. Jeżeli natomiast notorycznie jeździsz z kpl pasażerów czasami może mu brakować mocy.u99artur pisze:1.6 Twinport ECOTEC 105KM
rozwinięcie poprzednikau99artur pisze:1.6 Twinport ecoFLEX 115KM
czyli słynny XER. Jak wielu tutaj pisze i ja potwierdzę jako użySZkodnik takowego chyba najlepszy silnik do Zafiry B z benzynowych. Wystarczająco mocny i dynamiczny i jak poprzednicy trwały i tani w utrzymaniu. Owszem - zawsze może się zdarzyć awaria KZFR ale w każdym silniku każdego producenta gdzie takowe są stosowane trzeba je raz na jakiś czas wymieniać. Podobnie jak poprzednicy doskonale i łatwo się gazuje, wymaga raz na 60 tys km kontroli luzów zaworowych i tyle.u99artur pisze:1.8 ECOTEC 140KM
To już jest niestety zupełnie inna bajka. Silnik jest norowisty i bardzo mocny. Moim zdaniem zbyt mocny jak na TYLKO napęd FWD. Masakruje opony w błyskawicznym tempie jak ktoś ma cięższą nogę, sporo pali co jest wynikową mocy no i z racji wysilenia i stopnia komplikacji budowy należy się liczyć z tym że można trafić na minę.u99artur pisze:2.0 turbo ECOTEC 200KM
Sama zaś Zafira B zbudowana na tym silniku niewiele wspólnego ma z innymi Zafirami. Zawieszenie, hamulce, układ chłodzenia to zupełnie inna bajka, części trzeba szukać, zamawiać, czekać a wiele z nich dostępnych jedynie w ASO za astronomiczne pieniądze. Auto raczej dla fanów niż dla rodzin.
moim zdaniem totalny niewypał. Aluminiowy silnik o debilnej pojemności i zupełnie przypadkowej mocy jaką udało się uzyskać. Drogi w utrzymaniu, skomplikowany i z racji zastosowanej technologii wtrysku paliwa bardzo kosztowny w zagazowaniu.u99artur pisze:2.2 DIRECT ECOTEC 150KM
Jak już inżynierowie z Opla du**m rady dać nie mogli to mogli pokusić się o zaturbienie dobrej i sprawdzonej jednostki 1.8 uzyskując z niej 170-180KM zamiast tworzyć to coś.
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
.....tego mam nadzieje, że się nie doczekam i raczej stawiałbym tu na OPC 241km,pod kątem dostępności części, a czy moja rzeczywiście tak się różni od innych Zafir, na tą chwilę tego nie jestem w stanie powiedzieć, okaże się to po dłuższym czasie użytkowania , ale w przedziale pół roku, jestem zadowolonyZafek80 pisze:......Sama zaś Zafira B zbudowana na tym silniku niewiele wspólnego ma z innymi Zafirami. Zawieszenie, hamulce, układ chłodzenia to zupełnie inna bajka, części trzeba szukać, zamawiać, czekać a wiele z nich dostępnych jedynie w ASO za astronomiczne pieniądze. Auto raczej dla fanów niż dla rodzin.u99artur pisze:2.0 turbo ECOTEC 200KM
Potwierdzam - są momenty gdy przydałaby się większa moc ale do codziennej eksploatacji zupełnie wystarczający a jednak trochę mniejsze spalanieZafek80 pisze:stary poczciwy 1.6 16V znany już z Astry F (tam miał 100KM). Modernizowany pod potrzeby ekologii. Dobry, znany, trwały i bezproblemowy silnik. W Astrze H daje wystarczającą dynamikę, do Zafiry B - podstawowy do przemieszczania się. Jeżeli natomiast notorycznie jeździsz z kpl pasażerów czasami może mu brakować mocy.
Mam wrażenie że trochę łatwiej też o bardziej zadbany egzemplarz z tym silnikiem.
Choć nie ukrywam że gdybym miał do wyboru w identycznym stanie technicznym zafirke 1.6 i 1.8 to pewnie zdecydowałbym się na 1.8
Witam. Jeśli chodzi o przyspieszenie to rzeczywiście trzeba go kręcić tak ok 4 tys. w górę ale powiem, że od 3 tys. "coś zaczyna się dziać" (to oczywiście moja subiektywna opinia). Najlepszy do zagazowania będzie 18XE. Szkoda troszkę, że charakterystyka silnika z tymi obrotami jest tak wysoka.
100 Km/h - ciut ponad 300 tys obr.
140 Km/h - 4500 tys obr.
Sami przyznacie, że to dużo. Mogłoby być trochę niżej lub ten 6 bieg, którego tak brakuje.
Ponad to silnik jest ok.
Pozdrawiam
100 Km/h - ciut ponad 300 tys obr.
140 Km/h - 4500 tys obr.
Sami przyznacie, że to dużo. Mogłoby być trochę niżej lub ten 6 bieg, którego tak brakuje.
Ponad to silnik jest ok.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 lut 2015, 16:59 przez Damiano78, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Ale silniki które podał to już tylko ZB
x18xe to była jeszcze ZA
Poza tym
i 4,5tyś obr lub 4500 obr
x18xe to była jeszcze ZA
Poza tym
3 tyś obr lub 3000 obrDamiano78 pisze:100 Km/h - ciut ponad 300 tys obr.
140 Km/h - 4500 tys obr.
i 4,5tyś obr lub 4500 obr
-
- Mieszkaniec
- Posty: 213
- Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: costam
- Gender:
Dzięki za wiele uwag - tak, celuję tylko w B ponieważ samochód głównie użytkuje się w środku a jak na dzisiejsze czasy zafira A wygląda w środku chyba gorzej niż moja stara astra
co do wyboru 1.6 a 1.8 to wiadomo, że jak jest wybór to 1.8, ale jak się trafi zadbany 1.6 to czy wybrzydzać? TO już widać kwestia przekonania - jedni mówią, że za słaby, inni, że daje radę... ale wynika, że generalnie bardzo źle chyba nie jest?
co do wyboru 1.6 a 1.8 to wiadomo, że jak jest wybór to 1.8, ale jak się trafi zadbany 1.6 to czy wybrzydzać? TO już widać kwestia przekonania - jedni mówią, że za słaby, inni, że daje radę... ale wynika, że generalnie bardzo źle chyba nie jest?
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
to bierz 1.6u99artur pisze:ale jak się trafi zadbany 1.6
Lepszy taki w świetnym stanie i kondycji niż powypadkowa 1.8 z licznikiem po korekcji i środkiem przypominającym kurnik niż wnętrze samochodu.