Zablokowana stacyjka - pomocy!
Zablokowana stacyjka - pomocy!
Dzis zablokowała mi sie stacyjka. Nie moge przekręcić klucza. Problem w tym ze bklokada kierownicy jest właczona, i nie mam jak odkręcić śróbek od obudowy.
Czy musze rwać plastiki?
I czy mozna wymienic samą wkładkę, czy cały zestaw jak na fotce?
wd40 nie działa....
Czy musze rwać plastiki?
I czy mozna wymienic samą wkładkę, czy cały zestaw jak na fotce?
wd40 nie działa....
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Kluczyk da się włożyć ale nie możesz przekręcić?
Jeśli tak to delikatnie ruszaj kierownicą lewo prawo i próbuj przekręcić kluczyk.
Jeśli tak to delikatnie ruszaj kierownicą lewo prawo i próbuj przekręcić kluczyk.
- PiotrWie
- Mieszkaniec
- Posty: 217
- Rejestracja: 24 lip 2014, 09:26
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Auto: Opel Zafira
- Model: Family
- Oznaczenie silnika: A18XEL
Nie chcę Cię straszyć ale jak mi się zablokowała w swoim czasie stacyjka w BMW E 34 to jedynym skutecznym sposobem okazało się rozwiercenie stacyjki, a jest to tragicznie twardy materiał - musiałem zdobyć specjalne wiertło. Czy w momencie zablokowania czułeś jakieś drgania na kluczyku? ja czułem jak się rozsypuje wnętrze wkładki.
PiotrWie
po 4 godz szarpania kierwornicą, kluczykiem itp, zaskoczyło i mogłem odblokować kierownicę. po wyciągnięcu bębenka, 3 zapadki wystawały poza obrys i nie odbijały. Nowy wkład do stacyjki w UK w ASO koszt 81 funtów. wymiana 2 min pracy.
całe szęście ze zablokował mi sie pod domem, bo inaczej doszedł by koszt lawety....
teraz pozostaje wietrzenie auta, bo śmierdzi WD40 w środku....
całe szęście ze zablokował mi sie pod domem, bo inaczej doszedł by koszt lawety....
teraz pozostaje wietrzenie auta, bo śmierdzi WD40 w środku....
Ostatnio zmieniony 25 lut 2015, 11:16 przez gozdawa5, łącznie zmieniany 1 raz.
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Opla wcześniej nie miałem, przewinęły się przez ręce marki Suzuki, Citroen, VW, Honda.
Sytuacja wygląda tak- wkładam kluczyk do stacyjki, chcę przekręcić i stawia mi stacyjka czasem opór, muszę minimalnie poruszać kluczykiem abym mógł go przekręcić. Odkurzyłem, przedmuchałem sprężonym powietrzem, jest trochę lepiej ale nie idealnie- rozumiem że czekać mnie będzie naprawa stacyjki? Nic nie smarowałem (i raczej nie zamierzam lać jakiegoś oleju czy WD-40) aby całkiem nie popsuć.
Druga rzecz- w w/w modelach aby odpalić auto nie musiałem do oporu przekręcać kluczyka (np w połowie ostatniej skali już łapał rozrusznik), w Zafirze B muszę do samego końca (oporu stacyjki) przekręcać kluczyk aby móc odpalić auto- czy to jest w tym modelu normalne? Może jestem przewrażliwiony ale lubię mieć w 100% sprawne auto.
Sytuacja wygląda tak- wkładam kluczyk do stacyjki, chcę przekręcić i stawia mi stacyjka czasem opór, muszę minimalnie poruszać kluczykiem abym mógł go przekręcić. Odkurzyłem, przedmuchałem sprężonym powietrzem, jest trochę lepiej ale nie idealnie- rozumiem że czekać mnie będzie naprawa stacyjki? Nic nie smarowałem (i raczej nie zamierzam lać jakiegoś oleju czy WD-40) aby całkiem nie popsuć.
Druga rzecz- w w/w modelach aby odpalić auto nie musiałem do oporu przekręcać kluczyka (np w połowie ostatniej skali już łapał rozrusznik), w Zafirze B muszę do samego końca (oporu stacyjki) przekręcać kluczyk aby móc odpalić auto- czy to jest w tym modelu normalne? Może jestem przewrażliwiony ale lubię mieć w 100% sprawne auto.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
jeśli zasada działania podobna jak w ZA to byłbym Ci w stanie pomóc, tylko musi to ktoś potwierdzić, ZB jeszcze nie mam
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Jak zobaczyłem w środku jak moją stacyjkę zblokowało to nawet smary grafitowe i inne wynalazki do zamków itp by nie pomogły, no chyba, że smary maja opcję pilnika i szlifowaniejarecki69 pisze:Mnie w ZA pomogło spryskanie WD 40 i juz nigdy mi sie stacyjka nie haczyła
Niestety WD40 wypłukuje smary i czasami przeszkadza bardziej niż pomaga.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam