System S&S
Moderator: Sebu$
- evolution1zafir
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
- Imię: EVO
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
System S&S
Jak u Was działa S&S? U mnie przy nagrzanym silniku, dobrze wypalonym DPF'ie system załącza się gdy stanę i tylko wrzucę luz i sprzęgło. Czy to nie czasem za szybko? Ostatnio po 2h jazdy po autobanie i zatrzymaniu się na bramkach silnik zgasł, a gdzie chłodzenie turbiny i jej wyhamowanie? Czy to jest normalne? Zazwyczaj wyłączam system ale wtedy zapomniałem.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2015, 09:58 przez evolution1zafir, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Zacytuję tekst z pewnej strony poświęconej tematowi S&S ... "Obawy może powodować użycie tego ekologicznego systemu w autach z turbosprężarką. Wyłączenie turbosprężarki po dynamicznej jeździe powoduje odcięcie jej smarowania i przyspieszone zużycie. Choć w założeniu system start-stop może mieć układ monitorujący czy ze względu na turbosprężarkę silnik może zostać wyłączony, ta praktyka pokazuje, że nie zawsze działanie jest zgodne ze zdroworozsądkowym rozumowaniem. Na szczęście, niekiedy stosowane są systemy podtrzymujące obieg olejowy turbosprężarki po wyłączeniu silnika".... Czyli wniosek jest według mnie jeden, jeśli Zafirka nie ma zabezpieczeń opisanych wyżej , lepiej o tym pamiętać i unikać włączenia się systemu po dynamicznej jeździe.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
- evolution1zafir
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
- Imię: EVO
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Masz na pewno możliwość wyłączenia tego systemu. W większości przypadków dostępne z menu pokładowego. Jeżeli jednak Opel zadbał o zyski ASO (i nie umieścił tej funkcji) jechać do ASO i wyłączyć. To i tak taniej niż wymieniać turbinę.