wycieraczki aero (niskie) i jedna do gory nogami :)
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: 09 sie 2015, 16:27
- Imię: występuje :)
- Lokalizacja: UK
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
wycieraczki aero (niskie) i jedna do gory nogami :)
ma ktos pomysl co z tym zrobic?
moze znacie konkretne modele, numery wycieraczek ktore maja odpowiedni ksztalt?
tak przy okazji. jak po angielsku nazywa sie to rozwiazanie wycieraczek- przeciwsobne?
moze znacie konkretne modele, numery wycieraczek ktore maja odpowiedni ksztalt?
tak przy okazji. jak po angielsku nazywa sie to rozwiazanie wycieraczek- przeciwsobne?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Mam takie do ZB tylko 700 i 550 - w czym problem - u mnie chodzą bez zastrzeżeń
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 08:33
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Brwinów
- Auto: Opel Zafira 2.0dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Cześć,
Na wiosnę zamontowałem bosch aero twin 650 + 600 i niestety przy starcie wycieraczka pasażera biła delikatnie końcówką w tą od strony kierowcy (w miejscu jej mocowania). B. cichy dźwięk uderzenia, aczkolwiek słyszalny.
Kupiłem 550 na stronę pasażera i jest ok. Ściągnięta 600 zostaje jako zapas.
Bosch AR22U (550), Bosch AR24U (600), Bosch AR26U (650).
Dodam, jeszcze, że oryginalne dla ZA miały wymiary 600 + 575 (lub 580).
Wcześniej miałem jakieś płaskie valeo 2x600 i było ok. Nie wiem, czy następnych też nie kupię valeo. Okaże się po zimie jak bosche ją zniosły. Słyszałem, że Bosch jest dobry, ale na jeden sezon. Czas pokaże ile w tym prawdy.
Pozdrawiam
Łukasz
[Dodane]
Dodam, że moje ARxxU są w przekroju symetryczne.
Na wiosnę zamontowałem bosch aero twin 650 + 600 i niestety przy starcie wycieraczka pasażera biła delikatnie końcówką w tą od strony kierowcy (w miejscu jej mocowania). B. cichy dźwięk uderzenia, aczkolwiek słyszalny.
Kupiłem 550 na stronę pasażera i jest ok. Ściągnięta 600 zostaje jako zapas.
Bosch AR22U (550), Bosch AR24U (600), Bosch AR26U (650).
Dodam, jeszcze, że oryginalne dla ZA miały wymiary 600 + 575 (lub 580).
Wcześniej miałem jakieś płaskie valeo 2x600 i było ok. Nie wiem, czy następnych też nie kupię valeo. Okaże się po zimie jak bosche ją zniosły. Słyszałem, że Bosch jest dobry, ale na jeden sezon. Czas pokaże ile w tym prawdy.
Pozdrawiam
Łukasz
[Dodane]
Dodam, że moje ARxxU są w przekroju symetryczne.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2015, 08:49 przez lbg, łącznie zmieniany 2 razy.
Zgodnie z instrukcja do Zafiry A oryginalnie obie wycieraczki maja po 60cm. I ja tez takowe mialem dopoki nie zmienilem na klony aero firmy Motgum, polecane zreszta tutaj na forum. I tez dalem 65 z lewej i 60 z prawej. Nic sie nie haczy, dziala idealnie. Albo te piora Boscha sa nieco dluzsze, albo masz zle zamontowane ramiona. Kupuje taki zestaw juz od 7-8 lat i zawsze dziala bez klopotow.
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 08:33
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Brwinów
- Auto: Opel Zafira 2.0dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
A jak sprawdzić czy są poprawnie zamontowane ramiona? Jest jakiś sposób/wytyczne?
Optycznie, w stanie spoczynku wycieraczki są względem siebie położone równolegle. Przy pracy, w skrajnym wychyleniu są równoległe do bocznych krawędzi szyby - nic więcej nie mogę powiedzieć o nich
Porównałem swoje obecne bosche (aero twin) do poprzednich valeo (płaskie, modelu nie znam) i masz @cbm80 rację:
Bosch: 610x19mm
Valeo: 600x15mm
Optycznie, w stanie spoczynku wycieraczki są względem siebie położone równolegle. Przy pracy, w skrajnym wychyleniu są równoległe do bocznych krawędzi szyby - nic więcej nie mogę powiedzieć o nich
Porównałem swoje obecne bosche (aero twin) do poprzednich valeo (płaskie, modelu nie znam) i masz @cbm80 rację:
Bosch: 610x19mm
Valeo: 600x15mm
A nie da się tego "haczenia" wyeliminować poprzez zmianę kąta mocowania jednego z ramion wycieraczki na wieloklinie, który obraca wycieraczkę? Problem z haczeniem miałem z motgum'ami areo (nie pamiętam teraz długości piór) oraz kompletem boscha areo 600+650. Na szczęście wcześniej zaopatrzyłem się w zestaw Boscha Areo 550+600+650 , więc dobrałem niekolizyjny komplet. Jednak docelowo przymierzam się do próby wyregulowania ramion na wieloklinie, aby móc używać dłuższych piór a także, aby zlikwidować nieczyszczony obszar szyby na lewo od kierowcy, bo czasami ogranicza widzenie. Może ktoś już ten temat przerabiał?
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2015, 07:41 przez Koenig, łącznie zmieniany 1 raz.
To haczenie da się w ten sposób wyeliminować, ale czy będziesz w stanie patrzeć na wycieraczkę wysoko podniesioną nad podszybie? Mnie to o wiele szybciej by wnerwiło niż krótsza wycieraczka. Nie wiem po co kombinować z dłuższą wycieraczką, co ona wam da? 2,5cm wyżej i niżej wytrze. Nie wiem po co to komu, aby samoloty podziwiać albo rozjechanego kota przed samą maską. To nic nie da, minimalnie (dosłownie minimalnie) zniweluje niewytarty trójkąt na środku szyby, ale moim zdaniem nie jest to warte kombinowania, podnoszenia wycieraczek na wieloklinie itp. Ja kupiłem na zimę Alca pseudo aero 2*600mm i chodziły idealnie przez prawie rok, ale mocowanie jest okrutnie szpetne. Przerzuciłem "zregenerowane" poprzednie Bosche aero (kupiłem z autem, a na giełdzie w Gliwicach jest koleś, który za 30zł wymienia gumki na nowe Valeo) i jest wyśmienicie...Koenig pisze:A nie da się tego "haczenia" wyeliminować poprzez zmianę kąta mocowania jednego z ramion wycieraczki na wieloklinie, który obraca wycieraczkę? Problem z haczeniem miałem z motgum'ami areo (nie pamiętam teraz długości piór) oraz kompletem boscha areo 600+650. Na szczęście wcześniej zaopatrzyłem się w zestaw Boscha Areo 550+600+650 , więc dobrałem niekolizyjny komplet. Jednak docelowo przymierzam się do próby wyregulowania ramion na wieloklinie, aby móc używać dłuższych piór a także, aby zlikwidować nieczyszczony obszar szyby na lewo od kierowcy, bo czasami ogranicza widzenie. Może ktoś już ten temat przerabiał?
Wracając do pytania zadanego na początku - Najprostsze wyjście, zamów na eBayu wycieraczki na sztuki od jednego producenta, dokładnie jedną europejską, drugą angielską i będziesz miał spoiler po dobrej stronie czyli lewa europejska, prawa angielska i będzie wszystko git, wymiar oczywiście 600mm by nie kombinować
temat chyba do zamknięcia, bo podobny w tematyce jakie wycieraczki wybrać już się pojawił