Skrzynia biegów - lewarek zamarzł :-)
Moderator: Sebu$
Skrzynia biegów - lewarek zamarzł :-)
Przyszły mrozy i po -12 stopniach w nocy, rano lewarek zmiany biegów działał tylko w osi "1" i "2", nie byłem w stanie wybrać żadnego innego położenia (nawet "luzu"). Na co dzień parkuję w garażu, ta mroźna noc była wyjątkowo pod chmurką. Przejechałem się kilka kilometrów na "2" i po rozgrzaniu lewarek zaczął z oporem działać. Ale np. w pozycji N (luz) po przesunięciu do oporu w lewo/prawo-zostawał w tej pozycji (nie wracał do położenia centralnego). Po pełnym rozgrzaniu silnika/skrzyni-wszystko działa normalnie. Auto ma 2 lata i 35.000km, właśnie skończyła mi się gwarancja...PS. Przy ok. 25.000km wymienili mi w ASO koło zębate "2", haczyła przy redukcji...nadal haczy :-( Może coś przy tej wymianie spartaczyli (zakładam, że gdzieś zbiera się woda)? Czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym?
Ostatnio zmieniony 02 sty 2016, 20:30 przez Zenobiusz, łącznie zmieniany 5 razy.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Zamarzają linki od dźwigni biegów - kumpel zgłosił się do ASO i zrobili to w ramach gwarancji , chociaż minęło dwa lata.
Nie mówię, że w Twoim przypadku też tak będzie.
Nie mówię, że w Twoim przypadku też tak będzie.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam
Mam podobny problem.Mam zafire c tourer z 2012 silnik 1.9 tdi 130km, skrzynia manualna,przebieg 44 tys km
Jeszcze rok temu nie miałem takiego problemu żeby przy lekkim mrozie nie dało się wrzucić żadnego biegu, Jak trochę rozgrzeje samochód, wtedy powoli wchodzą biegi ciężko, a później jak się przejade to normalnie, Zawsze zostawiam skrzynie na luzie i rano już nie mogę wbić żadnego biegu, gałka chodzi na lewo i prawo ale nic więcej Dziwne to trochę żeby przy takim przebiegu i moim użytkowaniu był problem z olejem Proszę bardzo o jakieś propozycje rozwiązania problemu
Mam podobny problem.Mam zafire c tourer z 2012 silnik 1.9 tdi 130km, skrzynia manualna,przebieg 44 tys km
Jeszcze rok temu nie miałem takiego problemu żeby przy lekkim mrozie nie dało się wrzucić żadnego biegu, Jak trochę rozgrzeje samochód, wtedy powoli wchodzą biegi ciężko, a później jak się przejade to normalnie, Zawsze zostawiam skrzynie na luzie i rano już nie mogę wbić żadnego biegu, gałka chodzi na lewo i prawo ale nic więcej Dziwne to trochę żeby przy takim przebiegu i moim użytkowaniu był problem z olejem Proszę bardzo o jakieś propozycje rozwiązania problemu
- evolution1zafir
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
- Imię: EVO
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Należy przesmarować linki, najlepiej wazeliną techniczną, dojście jest od strony silnika i pod mieszkiem lewarka. Za dużo się nie zrobi ale coś może pomóc. Jak mam przebieg 170 kkm ale lewarek chodzi jak ta lala, nawet przy dzisiejszych -15 a niczego jeszcze nie smarowałem.
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
Moja "Zofia" finalnie wylądowała w ASO, tam po mroźnej nocy lewarek znów zesztywniał :-), werdykt - linki do wymiany, dostał się woda. Gwarancja minęła w listopadzie 2015, ale udało mi się wynegocjować "dofinansowanie GM". Na moje pytanie jaką mam pewność, że do nowych linek woda także się nie dostanie, odpowiedź Pana z ASO była niejednoznaczna ("nie powinna się dostać"). Teraz pozostaje 7 dni (!) oczekiwania na linki, akurat miną mrozy
- pijacko
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 gru 2015, 15:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Milanówek - Polska
- Auto: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTC
- Gender:
Widzę, że jest to choroba tego modelu, od początku mrozów mam ten sam problem.
Zamarza linka odpowiedzialna za ruchy lewarka na boki, czyli mogę wrzucać tylko te dwa biegi na których zostawiam pojazd na noc.
Wymiana linki z pewnością pomoże, tylko chyba to spory koszt.
Jak zelżą mrozy spróbuję "przesmarować" WD40, z zamarzającymi zamkami w innych samochodach sobie zawsze dobrze radził.
Zamarza linka odpowiedzialna za ruchy lewarka na boki, czyli mogę wrzucać tylko te dwa biegi na których zostawiam pojazd na noc.
Wymiana linki z pewnością pomoże, tylko chyba to spory koszt.
Jak zelżą mrozy spróbuję "przesmarować" WD40, z zamarzającymi zamkami w innych samochodach sobie zawsze dobrze radził.
Odkopię temat bo mnie też dopadło. Auto z 2012 przejechane 100tyś km i teraz mamy mrozy po -20 stopni. Auto mam w garażu gdzie jest -8 a i tak chwyciło. Lewarek można ruszać prawo lewo ale już nie da się przód tył czego efektem jest brak jakiegokolwiek biegu. Po rozgrzaniu auta tak z 30 minut zaczyna to puszczać. Dodam jeszcze że nawet jak na zewnątrz jest około 10 stopni nad zerem to biegi i tak dość ciężko wchodziły.
Czy ktoś coś poradzi? Gdzie to rozebrać żeby przesmarować tą linkę ewentualnie ile kosztuje ta naprawa w aso?
Czy ktoś coś poradzi? Gdzie to rozebrać żeby przesmarować tą linkę ewentualnie ile kosztuje ta naprawa w aso?
Spróbuj przesmarować linki. Dostęp od strony komory silnikowej. Po wyjęciu sterownika ( jest na obudowie akumulatora, można go wyjąć bez odpinania złączy i odłożyć np. na silniku) przesmaruj linki które dochodzą do mechanizmu przy skrzyni biegów. Później powachluj biegami i znowu posmaruj. Zwróć uwagę, że na końcówkach pancerzy są takie nasadki gumowe, które delikatnie należy ściągnąć z pancerzy i dopiero wtedy smarować, ponieważ smar łatwiej dostanie się pod pancerz linki. Używa się do tego porządnych białych smarów, np Wurth. Jeżeli chodzi o drugi koniec linek, to w kabinie należy odsłonić mechanizm lewarka, najlepiej wyciągnąć całą obudowę lewarka (element w którym siedzi mieszek lewarka, wyciąga się do do góry, zamocowany jest na kilku blaszanych spinkach), bo wypięcie samego mieszka za dużo nie pomoże. Po wyjęciu obudowy będzie lepszy dostęp zarówno do mechanizmu lewarka, oraz i jako taki do linek. Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 21:42 przez aszifo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:44
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
- Gender:
Siemka
Miałem podobny problem jak kolega z zamarzającymi linkami od skrzyni biegów. Mam silnik 2.0 CDTI 165 KM. Można bez odłączania sterownika wyciągnąć go z uchwytu i odsunąć na bok aby mieć dobry dostęp do linek. U mnie zauważyłem, że gumki znajdujące się na końcach linek cięgien są już po urywane więc wilgoć i woda spokojnie gromadzi się wewnątrz pancerzy. U mnie poskutkowało, choć nie wiem na jak długo, wlanie odmrażacza smarującego jednocześnie. Kilka razy wpuściłem go strzykawką a potem użyłem samar w płynie do smarowania łańcucha rowerowego (BRUNOX). Ponoć bardzo długo potrafi się utrzymywać na częściach ruchomych. Jak narazie od miesiąca spokój. Zastanawiam się aby wymienić linki w przyszłości na nowe. Niestety nowe linki to koszt 760 zł i ściągane są z Niemiec. Serwis ponad 1000 zł z wymianą
Miałem podobny problem jak kolega z zamarzającymi linkami od skrzyni biegów. Mam silnik 2.0 CDTI 165 KM. Można bez odłączania sterownika wyciągnąć go z uchwytu i odsunąć na bok aby mieć dobry dostęp do linek. U mnie zauważyłem, że gumki znajdujące się na końcach linek cięgien są już po urywane więc wilgoć i woda spokojnie gromadzi się wewnątrz pancerzy. U mnie poskutkowało, choć nie wiem na jak długo, wlanie odmrażacza smarującego jednocześnie. Kilka razy wpuściłem go strzykawką a potem użyłem samar w płynie do smarowania łańcucha rowerowego (BRUNOX). Ponoć bardzo długo potrafi się utrzymywać na częściach ruchomych. Jak narazie od miesiąca spokój. Zastanawiam się aby wymienić linki w przyszłości na nowe. Niestety nowe linki to koszt 760 zł i ściągane są z Niemiec. Serwis ponad 1000 zł z wymianą
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 11:19 przez kowalrat, łącznie zmieniany 2 razy.
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
- evolution1zafir
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
- Imię: EVO
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )