Witam
W ciągu dwóch najbliższych miesięcy planuje zmianę samochodu. Aktualnie poruszam się Peugeotem 307 ale z racji powiększenia się rodziny do wersji 2+2 oraz potrzeby większego bagażnika w celach zarobkowych przymierzam się do zakupu Zafiry C. Auto ma być wzięte w leasing operacyjny w cenie do ok 56000 brutto i potrzebna mi pełna faktura VAT co dość ogranicza ilość dostępnych egzemplarzy. Przeglądając ogłoszenia nasunęło mi się kilka pytań i prosiłbym o pomoc w ich rozwiązaniu
1. Wystawione egzemplarze są najczęściej z roku 2012 i mają przebieg w okolicach 150-180 tyś km i silnik diesla. Czy kupując taki egzemplarz nie wpadnę za chwilę w pułapkę remontów i usterek? Ile średnio w zafirze wytrzymują takie elementy jak sprzęgło, skrzynia, wtryskiwacze czy też co najbardziej mnie martwi dpf?
2. Jak się sprawuje dpf w zafirze C? Czy mając z nim pierwszy kontakt będę w stanie ogarnąć wypalanie i inne problemy?
Jak na razie to tyle ale pewnie jeszcze im bliżej zakupu tym więcej będę miał pytań
Kilka pytań przed zakupem Zafiry C Tourer
Moderator: Tunio999
Kilka pytań przed zakupem Zafiry C Tourer
Ostatnio zmieniony 14 lut 2016, 20:55 przez katny, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Każdy ci napisze, że 200 000km, to taka magiczna liczba we współczesnych dieslach. W tej okolicy pojawia się zazwyczaj potrzeba wymiany sprzęgła z kołem dwumasowym, turbiny, filtra pdf czy fap w zależności od marki. To przy zakupie auta musisz uwzględnić. Tu wpływ ma sposób eksploatacji. Jednym te elementy padają szybciej innym później.
Co do filtra cząstek stałych, to nie ma z nim żadnych problemów jeśli jest auto eksploatowane w odpowiedni sposób, tzn. czy ma on możliwość wypalić się co jakiś czas.
Co do filtra cząstek stałych, to nie ma z nim żadnych problemów jeśli jest auto eksploatowane w odpowiedni sposób, tzn. czy ma on możliwość wypalić się co jakiś czas.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308