Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Moderator: Sebu$
Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Witam was serdecznie.mam problem z lewarkiem biegów ponieważ coraz ciężej zaczynają wchodzić mi biegi szczególnie jedynka. Byłem z tym u mechanika i zaglądłem do serwisu i wszyscy twierdzą ze już jest to wszystko wyrobione i trzeba zmienić na nowe lub używane. To jest lewarek z jakimiś linkami i nowe to aż 800zł a nie wiem czy używkę się jakąś się dostanie .co mi poradzicie w tej sprawie.pozdrawiam
Opis wymiany tulejki lewarka by opabloo:
Parę osób miało problem z lewarkiem skrzyni biegów, luz lewarka przy ruchach w prawo i lewo, koszt wymiany drogi... tutaj w Szkocji jeszcze drożej (tutaj w ogóle ceny mechaniko to jakaś masakra a poza tym na niczym się nie znają) tak wiec, sam miałem taki problem....
znalazłem na allegro "zestaw naprawczy" w postaci plastikowej tulejki
Zdjecie nr 1: http://yfrog.com/j078683165j
By opabloo at 2010-05-07
Wiec do dzieła
Trzeba zacząć od odkręcenia tunelu trzeba znaleźć 12 śrubek
1. Odkręcić popielniczkę Śrubka znajduje się pod nią
2. po wycięciu popielniczki trafiamy na 3 śruby, odkręcamy tylko te dwie skrajne
3. Po obu stronach tunelu czyli kolo schowka oraz po przeciwnej stronie odkręcamy po 2 śrubki, po odchyleniu panela trafiamy na kolejna śrubkę ta mocująca tunel je rowniez odkręcamy analogiczna sytuacji po drugiej stronie
4. wyciągamy pokrowiec dźwigni hamulca ręcznego i odkrywamy zaślepkę pod nią znajduje się kolejna śrubka
5. mamy jeszcze po dwie śruby na końcu tunela po bokach (fotele do przodu) i odkręcamy
lokalizacja śrubek jak na zdjęciu : http://yfrog.com/jo92610655j
By opabloo at 2010-05-07
Wyjecie tunelu po odkręceniu wszystkich śrubek nie jest trudne
Na kolejnym zdjęciu: http://yfrog.com/ba83555049j
By opabloo at 2010-05-07
Wyjaśniam:
1. Wycisnąć sztyft jak pokazuje strzałka (nr 1)
2. odczepić zaczepy cięgien (3)
3. Można wziąć czarny marker i zaznaczyć pozycję cięgien (nr 2) ( nie zaznaczałem tego ale polecam to zrobić - mniej zabawy po złożeniu by ustawić biegi )))
na fotce http://yfrog.com/0949759880j
By opabloo at 2010-05-07
4. wyjąć spinkę blokady skrzyni biegów nr 2
5 Oraz odpiąć zatrzaski mocujące lewarek, są 3 co ok 180stopni na zdjęciu nr1 pod warzyć lekko i powinno się dać wyjąć
później całość do góry blokować możne jedynie zaczep na dole lewarka jest zakończy kulka, którą wchodzi w zaczep, najtrudniej będzie to włożyć z powrotem by się zaczepiło to mi sprawiło najwięcej problemów.....
Czas na wyminę plastikowej części nie będę opisywał - po prostu wyjąc stara i włożyć nowa
później wszystko w odwrotnej kolejności skręcić i tyle można się cieszyć nowym lewarkiem u mnie dział wyśmienicie plastik wart ceny
Szerokośći
Opis wymiany tulejki lewarka by opabloo:
Parę osób miało problem z lewarkiem skrzyni biegów, luz lewarka przy ruchach w prawo i lewo, koszt wymiany drogi... tutaj w Szkocji jeszcze drożej (tutaj w ogóle ceny mechaniko to jakaś masakra a poza tym na niczym się nie znają) tak wiec, sam miałem taki problem....
znalazłem na allegro "zestaw naprawczy" w postaci plastikowej tulejki
Zdjecie nr 1: http://yfrog.com/j078683165j
By opabloo at 2010-05-07
Wiec do dzieła
Trzeba zacząć od odkręcenia tunelu trzeba znaleźć 12 śrubek
1. Odkręcić popielniczkę Śrubka znajduje się pod nią
2. po wycięciu popielniczki trafiamy na 3 śruby, odkręcamy tylko te dwie skrajne
3. Po obu stronach tunelu czyli kolo schowka oraz po przeciwnej stronie odkręcamy po 2 śrubki, po odchyleniu panela trafiamy na kolejna śrubkę ta mocująca tunel je rowniez odkręcamy analogiczna sytuacji po drugiej stronie
4. wyciągamy pokrowiec dźwigni hamulca ręcznego i odkrywamy zaślepkę pod nią znajduje się kolejna śrubka
5. mamy jeszcze po dwie śruby na końcu tunela po bokach (fotele do przodu) i odkręcamy
lokalizacja śrubek jak na zdjęciu : http://yfrog.com/jo92610655j
By opabloo at 2010-05-07
Wyjecie tunelu po odkręceniu wszystkich śrubek nie jest trudne
Na kolejnym zdjęciu: http://yfrog.com/ba83555049j
By opabloo at 2010-05-07
Wyjaśniam:
1. Wycisnąć sztyft jak pokazuje strzałka (nr 1)
2. odczepić zaczepy cięgien (3)
3. Można wziąć czarny marker i zaznaczyć pozycję cięgien (nr 2) ( nie zaznaczałem tego ale polecam to zrobić - mniej zabawy po złożeniu by ustawić biegi )))
na fotce http://yfrog.com/0949759880j
By opabloo at 2010-05-07
4. wyjąć spinkę blokady skrzyni biegów nr 2
5 Oraz odpiąć zatrzaski mocujące lewarek, są 3 co ok 180stopni na zdjęciu nr1 pod warzyć lekko i powinno się dać wyjąć
później całość do góry blokować możne jedynie zaczep na dole lewarka jest zakończy kulka, którą wchodzi w zaczep, najtrudniej będzie to włożyć z powrotem by się zaczepiło to mi sprawiło najwięcej problemów.....
Czas na wyminę plastikowej części nie będę opisywał - po prostu wyjąc stara i włożyć nowa
później wszystko w odwrotnej kolejności skręcić i tyle można się cieszyć nowym lewarkiem u mnie dział wyśmienicie plastik wart ceny
Szerokośći
Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, 21:07 przez KOPERNIK, łącznie zmieniany 3 razy.
To bolączka w starszych zawciach.Dostać lewarek używany nadający się do płynnej zmiany biegów graniczy z cudem.Jak Ci się trafi używka to zwróć uwagę żeby na spodzie korpusu nie było mąki-białego proszku z kuli przegubu,co świadczy o jej wytarciu /zużyciu/.
W rezultacie tworzy sie duży luz na ów kuli co przekłada się na ciężką pracę lewarka
W rezultacie tworzy sie duży luz na ów kuli co przekłada się na ciężką pracę lewarka
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
w poprzedniej zafirce mialem ten sam problem (ciezko wchodzily biegi)... poczytalem i juz bylem gotowy na wydatek 1000zl na lewarek itd... pojechalem do ASO i okazalo sie, ze wymienili jakis sworzen cos tam jeszcze i kosztowalo to 400zl...i dzialalo jak nowe, tak wiec mozna sie troszke w temat zaglebic i sprobowac zmiejszyc wydatek na nowy lewarek
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
Witam, mam ten sam problem. Ciężko wchodzi 1,2 i 3. Zauważyłem luz na "kuli",. Może macie namiar na jakiegoś handlarza części, Na allegro znalazłem całą kasetę zmiany biegów za 100zł, z tym że silnik 1.6, 1.8. Inaczej wyglądał mechanizm. Proszę o pomoc, w aso część wycenili na 1150 zł(rozmowa tel. może nie zrozumieli jaki element mam na myśli?) poniżej fotki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ad ... f4edf.html
help
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ad ... f4edf.html
help
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Zapytaj tego człowieka:
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10769206
Kiedyś miał cały lewarek za ok 250-300 zł. od OPC
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10769206
Kiedyś miał cały lewarek za ok 250-300 zł. od OPC
Dzięki za info, dziś zamówiłem od tego gościa: http://moto.allegro.pl/item663392447_zd ... a_opc.html
Niby kompletna kaseta zmiany biegów za 250zł. Zobaczę co przyśle. A może ktoś już to zmieniał i ma jakieś cenne uwagi.?
pozdr
Niby kompletna kaseta zmiany biegów za 250zł. Zobaczę co przyśle. A może ktoś już to zmieniał i ma jakieś cenne uwagi.?
pozdr