Kod błędu na wyświetlaczu

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
bogumil67
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2016, 10:42
Imię: Bogumił
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

Kod błędu na wyświetlaczu

#1 Post autor: bogumil67 »

Witam Panowie...Szukam po całym necie i nie mogę znaleźć co znaczy ten kod. 000000C00F na wyświetlaczu w menu. Na zdjęciu wygląda to tak...Jak to odczytać co mu dolegało?...wiem, że to zapamiętany kod, które samoczynnie się kasuje, tylko bez powodu go nie zapamiętał...Pozdrawiam
Załączniki
WP_20170107_13_56_41_Pro - Kopia.jpg

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#2 Post autor: Flora »

Nie jest to żaden kod błędu, a jedynie informacja diagnostyczna dotycząca stanów wewnętrznych. Kody błędów pojawiają się po wypedałowaniu na wyświetlaczu przebiegu.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Bodek »

Wygląda jak zakładka w TestMode:

Obrazek

tylko co oznacza końcówka C00F :?:

u mnie są same zera
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 00:10 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#4 Post autor: Flora »

Bodek pisze: u mnie są same zera
Właśnie nie, w pozycji STORE masz wartość 84

Jest to informacja o bieżących i zapamiętanych informacjach oraz komunikatach ostrzeżeń.
BUS to aktualnie nadawane informacje. 1 to np niski poziom płynu, 40 to wciśnięcie hamulca.
WARN to komunikaty prezentowane kierowcy, a ACK to komunikaty potwierdzone.
Oczywiście wszystko to zapisane jest binarnie, a prezentowane w zapisie szesnastkowym.

bogumil67
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2016, 10:42
Imię: Bogumił
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: bogumil67 »

Flora pisze:Nie jest to żaden kod błędu, a jedynie informacja diagnostyczna dotycząca stanów wewnętrznych. Kody błędów pojawiają się po wypedałowaniu na wyświetlaczu przebiegu.
Witam kolegę. Dawno tu nie byłem..Wytłumacz mi o co tu chodzi z tą " informacją diagnostyczną dotyczącą stanów wewnętrznych"
Miałem też i takie cyferki
"0000008003" To często mi się wyswietlało

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#6 Post autor: Flora »

W samochodzie cały czas odbywa się komunikacja między poszczególnymi modułami. Aby ułatwić "wtajemniczonym technikom" analizę bez wykorzystania narzędzi diagnostycznych, na wyświetlaczu pojawiają się informacje o komunikatach, które właśnie są/były transmitowane. Każdy z czujników przypisany jest do jednego bitu w tym ciągu. Nie mam dokładnej rozpiski, ponieważ nigdy tego nie potrzebowałem, ale jak już wcześniej napisałem, wystarczy naciskać pedał hamulca aby zobaczyć zmianę.

bogumil67
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2016, 10:42
Imię: Bogumił
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: bogumil67 »

Flora pisze:W samochodzie cały czas odbywa się komunikacja między poszczególnymi modułami. Aby ułatwić "wtajemniczonym technikom" analizę bez wykorzystania narzędzi diagnostycznych, na wyświetlaczu pojawiają się informacje o komunikatach, które właśnie są/były transmitowane. Każdy z czujników przypisany jest do jednego bitu w tym ciągu. Nie mam dokładnej rozpiski, ponieważ nigdy tego nie potrzebowałem, ale jak już wcześniej napisałem, wystarczy naciskać pedał hamulca aby zobaczyć zmianę.
Ok..Własnie coś czytałem o tym wypedałowaniu, ale u mnie jakby to nie działa,a może źle to robię. Mam problem z rozładowywaniem się aku...I myślałem, że może te cyferki coś mi podpowiedzą. Jak na dzień dzisiejszy mam wszędzie same zera to i jeden problem z głowy..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”