Naprawa zerwanego gwintu mocowania dekielka alufelgi.

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
M
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2017, 21:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira A 2.0DTL COMFORT
Model: ZA
Oznaczenie silnika: DTL

Naprawa zerwanego gwintu mocowania dekielka alufelgi.

#1 Post autor: M »

Witam

Jeśli temat był poruszany to proszę o przeniesienie lub scalenie

Patent na szybką, trwałą i relatywnie tanią naprawę zerwanego gwintu śruby dokręcającej dekielek w alufeldze, tak by nie bujać się z zagadnieniem "od zmiany kół, do zmiany kół" i nie jeździć jak oferma na załączonym obrazku poniżej :)
-Choć w tym przypadku rozsądniej byłoby ściągnąć dekielek także z przedniego koła :lol:

Obrazek

Pierwszym krokiem jest zorganizowanie elementu o nazwie

"Nitonakrętka ze stali nierdzewnej M8"


Do nabycia w dobrych sklepach z artykułami metalowymi, lub na alledrogo po wpisaniu powyższego hasła. Cena za sztukę to około 50gr do 1zł. Istnieją również analogiczne nitonakrętki w wykonaniu ze zwykłej cynkowanej stali, lecz tych ze względu na korozję lepiej unikać.

Występują wersję z różnym rozmiarem kołnierza, najlepiej nabyć z jak najmniejszym rantem, określanym jako "stożek mini"

Obrazek

Oryginalny gwint miał rozmiar M8, w przytoczonym przypadku istniała by możliwość rozwiercenia i nagwintowania na M10, lecz wtedy łeb odpowiedniej śruby byłby duży i pomijając fakt, że nie mieściłby się we wgłębieniu dekla- to wyglądałby to po prostu nieestetycznie.

Obrazek

Rozmiar nowego otworu (średnica wiertła) należy dopasować do wymiaru posiadanej nitonakrętki. W przypadku M8 będzie to około 10,5mm.

Obrazek

Przy dobrze dopasowanym wiertle, nitonakrętkę wbija się młotkiem "na wcisk" z niewielką ilością kleju (np poxipol), oczywiście zarówno otwór jak i tulejkę przed wklejeniem odtłuszczamy spirytusem- jakim kto tam ma (może być Lubelski) :lol: Jeśli ktoś ma możliwość pożyczenia zaciskarki do nitonakrętek, to można również jej użyć, delikatnie rozprasowując tulejkę (byle nie za mocno, bo śruba się nie zmieści po średnicy)

Obrazek

Po takiej małej modyfikacji możemy nadal używać oryginalnych "fikuśnych" śrub antykradzieżowych (rozmiar gwintu nie ulega zmianie) :D


Pozdrawiam
M.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2017, 20:58 przez M, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#2 Post autor: wampir11111 »

No powiem Marcin ze bardzo fajny pomysl :piwo:
Duzo tanszy jak zestaw naprawczy HELICOIL :ok:

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: rafant4011 »

W tym temacie bedzie lepiej pasować ;)
http://www.zafiraklub.pl/viewforum.php?f=106
Ps. Świetna robota :piwo:

Awatar użytkownika
M
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2017, 21:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira A 2.0DTL COMFORT
Model: ZA
Oznaczenie silnika: DTL

#4 Post autor: M »

wampir11111 pisze:No powiem Marcin ze bardzo fajny pomysl :piwo:
Duzo tanszy jak zestaw naprawczy HELICOIL :ok:
Wygooglowałem sobie... fajna sprawa te zestawy. Czy wyszedłby taniej... :mysli:
-Kwota porównywalna (zakładając zakup zestawu Helicoil a do nitonakrętek doliczając wiertło i klej).

No ale ta rozpusta wynikająca ze świadomości użycia elementów ze stali nierdzewnej (na bogato) do naprawy poczciwego auta- bezcenna :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „TUTORIALE”