Pojechałem dziś do ASO na przegląd po 3 roku (Zafira C Enjoy 1.4 MT6 kupiona w polskim salonie w sierpniu 2015). Zgłosiłem poniższe uwagi do sprawdzenia:
"1.Po rozgrzaniu auta z komory silnika słychać miarowy szum (paska, łańcuszka, łożyska?), którego tempo wzrasta wraz ze wzrostem obrotów silnika. Szum jest słyszalny zarówno podczas jazdy, jak i postoju. Myślałem, że to może kwestia paska wielorowkowego, ale 2 tygodnie temu został w Państwa serwisie wymieniony (okazało się, że rzeczywiście był postrzępiony i groził awarią).
2.W czasie jazdy po wrzuceniu biegów 2, 4 i 6 i puszczenia sprzęgła, drążek zmiany biegów zmienia swoją pozycję (lekko przesuwa się w kierunku przodu auta). Niepokoić może ten objaw, ponieważ przypomina początek awarii niektórych oplowskich skrzyń biegów".
Po 5 (!) godzinach oczekiwania diagnoza: "wyciek oleju z uszczelniacza prawej półosi w skrzyni biegów; głośna praca łożyska alternatora".
Skasowali za przegląd i umówiłem się na poniedziałek 24 września na godz. 7:00 na spisanie zgłoszenia do gwaranta (mam wykupioną do sierpnia 2019 dodatkową gwarancję flexcare). Ponoć nie było dziś w ASO nikogo, kto mógłby to zrobić.
Bardzo proszę o pomoc. Zupełnie na autach się nie znam. Naczytałem się teraz wiele złego o skrzyniach m32. Objawy jakby się zgadzały. Poza tym ten szum to może nie od alternatora? Może ze skrzyni? Poradźcie, jak mam rozmawiać w ten poniedziałek? Czego mogę zażądać? Domagać się wymiany skrzyni? Naprawy? O co wnioskować? Jak długo trwa procedura zgłoszenia auta do centrali Opla? Czy mogę przez ten tydzień jeździć autem?
Z góry dziękuję za pomoc.
Awaria skrzyni biegów m32
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: b20dth
- Gender:
- Kontakt:
czym się denerwujesz ciśnij na likwidację usterek. oni wymieniają według schematu i nic nie przeskoczysz wymieniać będą tak długo aż znajdą. wymienia alternator później pewnie pompę wody albo sprężarkę klimy. maja wytyczne jeśli zrobią inaczej nie zostanie zrefundowany koszt i ASO jest w plecy. ty tylko czekaj aż wszystko naprawia i pilnuj by nie mówili ze coś ma być jak nie ma być
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
Poza tym, w twoim modelu jest już raczej M32-6 WR, co jest niby usprawniona i niby nie ma takich problemów. Sprawdź w http://opelvindekoder.pl/
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 wrz 2018, 17:45
- Imię: Maciej
- Auto: Opel Zafira C 1.4
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
Po skorzystaniu z podanego dekodera VIN wyświetla tylko podstawowe informacje. M.in. numer silnika A14NET, miejsce produkcji, rok modelowy. Niestety, brak informacji o typie skrzyni biegów. W innym miejscu czytałem, że awarie tych skrzyń po modyfikacji są rzadsze, ale wciąż się zdarzają. Na razie ochłonąłem. Zobaczymy, jak zostanie przyjęte zgłoszenie i jaka będzie decyzja centrali opla czy tam teraz PSA.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
Może nowsze roczniki nie są jeszcze tak szczegółowo dekodowane, zapytaj w temacie w tym dziale odnośnie dekodowania VINu, coś tam chłopaki pomogą
- wplus
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 mar 2017, 13:40
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira C
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
- Gender:
Ja zapobiegawczo wymieniłem olej w skrzyni przy 50kkm.
Oczywiście zlałem 1,8l, a wlałem 2,4l - jakiś polecany olej z górnej półki, polecany szczególnie do tej skrzyni (pewnie handlowa popierdółka).
Mam nadzieję, że to ją jakoś ochroni - zobaczymy z czasem.
Oczywiście zlałem 1,8l, a wlałem 2,4l - jakiś polecany olej z górnej półki, polecany szczególnie do tej skrzyni (pewnie handlowa popierdółka).
Mam nadzieję, że to ją jakoś ochroni - zobaczymy z czasem.