Witam. Jakiś czas temu chciałem zakupić już za wczasu koła stalowe + zimówki do mojej ZA OPC.
Tu z pomocą przyszedł do mnie znajomy który posiada ZB ale on pod koniec poprzedniego sezonu zimowego kupił okazyjnie kpl. alu. dlatego też stwierdził i zaproponował że może mi oddać swoje bo mu zalegają a nie ma u siebie za bardzo miejsca na to.
Opony są w dobrym stanie kondycyjnym felgi (przynajmniej jak patrzyłem), wizualnie też.
Pytanie jak w temacie.
- czy da się taki myk zrobic by z Zafiry B przeszczepić do mojej ZA OPC. Teraz mam Alu snow flake (standard OPC) + letnie gumy bo jeszcze ciepło jest (przynajmniej tutaj w NL)
- Co muszę wiedzieć na temat kół - słyszałem że jakiś rozstaw kół, wymiary itd... ale nic konkretnie .
p.s. stalowe mają 16" a moje Alu 17". Jak trzeba to sprawdzę wiecej danych tyle że muszę wiedzieć gdzie i co.
***Pozdrawiam
Koła od Zafiry B do zafiry A?
Moderator: Sebu$
- RazielBart
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 sie 2018, 23:21
- Imię: Bartosz
- Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC Turbo
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Rozstaw śrub jest ten sam (5x110) ważniejsze jest ET ale na 90 % podejda A nie możesz poświęcić 30 minut i podjechać do znajomego żeby przymiezyc chociaż po jednej na przód i tył? zrobisz kilka metrów i zobaczysz czy nic nie obciera itp
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- RazielBart
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 sie 2018, 23:21
- Imię: Bartosz
- Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC Turbo
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Wielkie dzieki. za odp.
Koła już są u mnie, teraz tylko przymierzę "nowe" kapcie, i ewentualnie jeśli by coś biło to do oponiarza, choć i tak sądzę że tam się udam, żeby było szybciej i bezpieczniej- bałem się tylko że jakieś dystanse, przejściówki do otworu centrującego, czy jakieś tam inne magiczne rzeczy będą potrzebne.
A wiatraki (Holendrzy) bardzo się cenią za takie rzeczy. A niestety Nasi jak sie człowiek nie zna to zaraz wyczują temat i 200% ceny za jakieś "coś" jak to było w przypadku mojego znajomego który mi sprzedał to auto.
Ale to już inna historia.
Wszystko co przeczytałem na kole / oponie to
ET37 (6 1/2Jx czyt. 6,5)
16H2
H2
205/55 R16
91T
Verdestein Snowtrack 3
(to dane z stalówek / zimówek)
***
I takie dodatkowe pytanie - bo napewno w kolejnym roku już nowe gumy chce kupić.
W jakie inwestować
(Firma, parametry - z reguły jeżdżę spokojnie ale nie powiem że wolno - w sensie do pracy śmigam autostradą 110 - 130km/h)
Słyszałem że te Verdestein'y są spoko, Bridgestone
Ale wiadomo że warto zapytać czasami wielu osób i wyciągnąć wnioski samemu.
Koła już są u mnie, teraz tylko przymierzę "nowe" kapcie, i ewentualnie jeśli by coś biło to do oponiarza, choć i tak sądzę że tam się udam, żeby było szybciej i bezpieczniej- bałem się tylko że jakieś dystanse, przejściówki do otworu centrującego, czy jakieś tam inne magiczne rzeczy będą potrzebne.
A wiatraki (Holendrzy) bardzo się cenią za takie rzeczy. A niestety Nasi jak sie człowiek nie zna to zaraz wyczują temat i 200% ceny za jakieś "coś" jak to było w przypadku mojego znajomego który mi sprzedał to auto.
Ale to już inna historia.
Wszystko co przeczytałem na kole / oponie to
ET37 (6 1/2Jx czyt. 6,5)
16H2
H2
205/55 R16
91T
Verdestein Snowtrack 3
(to dane z stalówek / zimówek)
***
I takie dodatkowe pytanie - bo napewno w kolejnym roku już nowe gumy chce kupić.
W jakie inwestować
(Firma, parametry - z reguły jeżdżę spokojnie ale nie powiem że wolno - w sensie do pracy śmigam autostradą 110 - 130km/h)
Słyszałem że te Verdestein'y są spoko, Bridgestone
Ale wiadomo że warto zapytać czasami wielu osób i wyciągnąć wnioski samemu.
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
viewtopic.php?f=33&t=11836&hilit=opony+zimowe&start=150 poczytaj tutajRazielBart pisze: ↑13 paź 2018, 10:01
I takie dodatkowe pytanie - bo napewno w kolejnym roku już nowe gumy chce kupić.
W jakie inwestować
(Firma, parametry - z reguły jeżdżę spokojnie ale nie powiem że wolno - w sensie do pracy śmigam autostradą 110 - 130km/h)
Słyszałem że te Verdestein'y są spoko, Bridgestone
Ale wiadomo że warto zapytać czasami wielu osób i wyciągnąć wnioski samemu.
Miałem w poprzednim aucie Vredesteiny na lato i bardzo sobie chwaliłem, nie każdy je zna, ale podejrzewam, że będą dobre, jeżeli nie są stare. Co do kół z ZB to podejdą bez problemu i nie będzie problemu, będą nawet lepiej wyglądać, ale nie ocierać, bo ZB potrzebuje niższego ET. Dokładnie o co chodzi - koła z ZA w ZB będą się "chować" bardziej i źle wyglądać, w drugą stronę będzie tylko lepiej. Skąd to wiem? Otóż, na lato ma Koła z Vectry C 17" i takie same ma kierownik w ZB i u mnie one prezentują się o niebo lepiej, i noc nie obciera, więc felgi z ZB ori będą dobrze wyglądać i zmieszczą się w ZA, jeżeli gumki w miarę świeże to bierz