Masa własna Zafira c

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

Masa własna Zafira c

#1 Post autor: wesolys »

witam i mam pytanie do użytkowników Zafir c 2.0 cdti i 1.4 t jaką masę własną mają te pojazdy w dowodzie rejestracyjnym

qtom
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: RZESZÓW
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: b20dth
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: qtom »

Masa jest zależna od wyposażenia masz widełki po lifcie jest chyba trochę cięższa średnio około 1600kg silnik będzie miał mniejsze znaczenie gdy weźmiemy pod uwagę koło zapasowe czy 3 rząd siedzeń

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#3 Post autor: wesolys »

dzięki za odzew chodzi mi o różnicę między 1.4t a 2.0 cdti bo chciałem porównać gdzieś czytałem że 2.0 cdti może ważyć nawet 1840 kg to trochę sporo i myślałem że 1.4t będzie sporo lżejsza stąd moja prośba do użytkowników jak by mogli spojrzeć w dowód

olo018
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
Imię: J.O
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#4 Post autor: olo018 »

Moja 20CDTI ma około 1780kg.

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#5 Post autor: wesolys »

olo018 pisze: 24 maja 2019, 23:37 Moja 20CDTI ma około 1780kg.
dzięki kolego olo018 to mi trochę wyjaśnia sprawę prosił bym jeszcze kogoś z kolegów co ujeżdza 1.4t o masę własną pojazdu
Ostatnio zmieniony 25 maja 2019, 19:08 przez wesolys, łącznie zmieniany 1 raz.

qtom
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: RZESZÓW
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: b20dth
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: qtom »

wesolys pisze: 24 maja 2019, 20:08 2.0 cdti może ważyć nawet 1840
producent twierdzi ze 1767 po lifcie to max https://dixi-car.pl/doc/cennik-zafira-2018.pdf a pzred liftem 1739kg https://www.opel-siedlce.pl/getImage?pa ... _16_22.pdf różnicą podejrzewam ze jest bardzo mała pewnie około 50-70 kg miedzy silnikami i jak mówiłem wczesniej ważne by podana była masa z wersją wyposażenia ile miejsc czy jest koło zapasowe i bagażnik rowerowy
Ostatnio zmieniony 25 maja 2019, 20:50 przez qtom, łącznie zmieniany 1 raz.

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#7 Post autor: wesolys »

qtom pisze: 25 maja 2019, 20:46
wesolys pisze: 24 maja 2019, 20:08 2.0 cdti może ważyć nawet 1840
producent twierdzi ze 1767 po lifcie to max https://dixi-car.pl/doc/cennik-zafira-2018.pdf a pzred liftem 1739kg https://www.opel-siedlce.pl/getImage?pa ... _16_22.pdf różnicą podejrzewam ze jest bardzo mała pewnie około 50-70 kg miedzy silnikami i jak mówiłem wczesniej ważne by podana była masa z wersją wyposażenia ile miejsc czy jest koło zapasowe i bagażnik rowerowy
dzięki kolego qtom to wszystko wyjaśnia :piwo:

Awatar użytkownika
camill1982
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 03 lip 2017, 11:27
Imię: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#8 Post autor: camill1982 »

W ZCfl 1.4T (7 miejsc) z LPG masa własna wg dowodu wynosi 1589kg.

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#9 Post autor: wesolys »

camill1982 pisze: 29 maja 2019, 07:24 W ZCfl 1.4T (7 miejsc) z LPG masa własna wg dowodu wynosi 1589kg.
dzięki kolego camill1982 za info jednak benzyna sporo lżejsza od diesla i trzeba by to wziąć pod uwagę przy zakupie.

qtom
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: RZESZÓW
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: b20dth
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: qtom »

bardziej KM/tonę i momentem obrotowym miałem astrę z 1.4 140km i szału nie było tu mamy inna bryłę i wagę cięższą czyli będzie jeszcze słabiej porównując to jest w osiągach kosmos Nawet teraz jak porównuję zafirę z 2.0 do Astry J 1.4 T to tylko mogę sobie wyobrazić jakim mułem będzie zafira z tym silnikiem. Bardziej sugerował bym się kosztami i tu benzyna jest na plus ale szukałbym benzyny 1.6T 170KM lub 200KM tylko to zbyt drogie i silniki to ciężko będzie wyrwać na rynku wtórnym
Ostatnio zmieniony 30 maja 2019, 14:36 przez qtom, łącznie zmieniany 1 raz.

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#11 Post autor: wesolys »

witam też się obawiam że zafira z 1.4t przy swojej masie może szału nie robić chociaż brałem ją pod uwagę dlatego że teraz jeżdżę dieslem chciałem zmienić na benzynę lecz 1.4 t jest bardzo mało na rynku wtórnym nie wspomnę już o 1.6t natomiast w dieslu jest spory wybór lecz ich masa jest większa niż zafir b chociaż przyspieszenie zafiry c 2.0 165km na papierze wygląda nie żle ale trzeba będzie to rozważyć może lepiej zostać przy dieslu ??

qtom
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: RZESZÓW
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: b20dth
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: qtom »

przyspieszenie to jest małe piwo nikt nie startuje od 0 do 100 ważna jest elastyczność i tu jestem miło zaskoczony bo naprawdę czuć różnice natomiast masy są na stronie 305 instrukcji z 2013/14 https://dixi-car.pl/doc/instrukcje/Inst ... 2013.5.pdf i strona 300 wersja poliftowa https://www.opel.pl/content/dam/opel/po ... my17_5.pdf

olo018
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
Imię: J.O
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#13 Post autor: olo018 »

Moja 20CDTI ma dokładnie 1768kg w dowodzie.

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#14 Post autor: wesolys »

qtom pisze: 01 cze 2019, 15:02 przyspieszenie to jest małe piwo nikt nie startuje od 0 do 100 ważna jest elastyczność i tu jestem miło zaskoczony bo naprawdę czuć różnice natomiast masy są na stronie 305 instrukcji z 2013/14 https://dixi-car.pl/doc/instrukcje/Inst ... 2013.5.pdf i strona 300 wersja poliftowa https://www.opel.pl/content/dam/opel/po ... my17_5.pdf
dzięki kolego qtom za dostarczenie cennych informacji .Rozumie że w tym poście porównujesz astrę j 1.4t do zafiry c którą posiadasz ze 170KM i twoje zaskoczenie jest oczywiście na korzyść zafiry

qtom
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: RZESZÓW
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: b20dth
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: qtom »

tak jak najbardziej do Astry j bo spodziewałem się podobnych osiągów ale po 1/5 roku nadal jestem pod wrażeniem ze przy tej masie różnica 300kg więcej osiągi i tak są o niebo lepsze ale myślę ze najlepiej zrobić jadze testową dla porównania. Tylko jest jedno małe ale u mnie jest moment obrotowy 400Nm jest to dwukrotnie większy power niż w 1.4T i tak naprawdę to robi tą różnicę to czy mam 140KM czy 170 KM aż takiego znaczenie bo nigdy praktycznie tej mocy nie osiągam zarówno w benzynie nie kręciłem obrotów na 5000/min jak i w dieslu 4000/min a moment wykorzystujemy od dołu jak tylko turbina ruszy i ta moc jest nam potrzebna
Ostatnio zmieniony 01 cze 2019, 21:39 przez qtom, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”