Rozrząd A20DTH

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

Rozrząd A20DTH

#1 Post autor: paweldm »

Czy w silniku A20DTH z rozrządem także wymienia się pompę cieczy chłodzącej, bo spotkałem się z informacjami, że pompa cieczy napędzana jest paskiem wielorowkowym ,a nie zębatym rozrządu.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#2 Post autor: radek12 »

paweldm pisze: 20 lis 2019, 21:18 Czy w silniku A20DTH z rozrządem także wymienia się pompę cieczy chłodzącej, bo spotkałem się z informacjami, że pompa cieczy napędzana jest paskiem wielorowkowym ,a nie zębatym rozrządu.
Zafiromaniak, 941 napisanych postów i tego nie wie?!
Pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu a nie paskiem wielorowkowym dlatego się ją wymienia wraz z paskiem bo jeśli wyrobi się jej łożysko, będzie mieć luzy albo pęknie ze starości to spadnie pasek rozrządu-efekt ten sam co pęknięcie paska.
Pasek rozrządu i jego elementy
Pasek rozrządu i jego elementy
Pasek wielorowkowy i jego elementy
Pasek wielorowkowy i jego elementy
Ostatnio zmieniony 22 lis 2019, 20:05 przez radek12, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#3 Post autor: paweldm »

Nie miałem wczesniej doczynienia z tym silnikiem, a w necie znalazłem sprzeczne informacje. Poza tym drugą wersją silnikową jaka mnie interesowała był silnik 1.6 turbo, a tam pompa cieczy nie jest napędzana przez pasek rozrządu więc myslałem, że tu może być podobnie.
Jednakże okazało się, że ze zmianą napędu rozrządu mogę poczekać. Wpisy w książce zostały potwierdzone tam gdzie auto było serwisowane. koleżanka zadwoniła do firmy, którejpieczatki były w książce serwisowej, bo aso ostatni raz "widziało" auto przy ok 50 000km, a obecnie zbliża sie do 180 000km. Auto jest 30 000km powymianie rozrządu.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”