Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji
Moderator: Sebu$
Chłodzenie silnika
Mam od niedawna Zafirę 1.8 ben/gaz i zapala mi się kontrolka z chłodnicą i gwiazdka w środku
sprawdziłem że wentylator chłodnicy włącza się na pierwszy bieg razem z wentylatorem klimy (jak jest włączona) po nagrzaniu silnika włącza się drugi bieg w wentylatorze klimy a wentylator chłodnicy przestaje pracować (zapala się w/w kontrolka). Sprawdzałem wentylator chłodnicy pracuje na dwóch biegach podłączony bezpośrednio do akumulatora natomiast na kostce zasilającej jest napięcie na jednym z bolców a po włączeniu się wentylatora klimy na drogi bieg nie ma napięcia na kostce wentylatora chłodnicy. Słyszałem że jest sterownik Wentylatorów ale nie wiem na razie gdzie go szukać. może ktos miał podobny problem ???
sprawdziłem że wentylator chłodnicy włącza się na pierwszy bieg razem z wentylatorem klimy (jak jest włączona) po nagrzaniu silnika włącza się drugi bieg w wentylatorze klimy a wentylator chłodnicy przestaje pracować (zapala się w/w kontrolka). Sprawdzałem wentylator chłodnicy pracuje na dwóch biegach podłączony bezpośrednio do akumulatora natomiast na kostce zasilającej jest napięcie na jednym z bolców a po włączeniu się wentylatora klimy na drogi bieg nie ma napięcia na kostce wentylatora chłodnicy. Słyszałem że jest sterownik Wentylatorów ale nie wiem na razie gdzie go szukać. może ktos miał podobny problem ???
Będę musiał sprawdzić.
Wczoraj jeszcze zawołałem znajomego mechanika który po oględzinach i przedstawieniu sytuacji (auto wjechało pod coś tak że maska i lewe nadkole było wgniecione właśnie tam gdzie znajduje się zbiorniczek do płynu od chłodnicy) stwierdził że możliwe że zbiorniczek pękł i kilkukrotnie auto zostało zapalone bez tego płynu i komputer zakodował sobie ten błąd i dlatego świeci się kontrolka.
Zaradził aby na kilka godzin odłączyć akumulator aby komputer się zresetował i zobaczyć jeszcze raz. Wrócę do domu i zobaczymy czy pomogło.
Zdam z tego potem relacje
Wczoraj jeszcze zawołałem znajomego mechanika który po oględzinach i przedstawieniu sytuacji (auto wjechało pod coś tak że maska i lewe nadkole było wgniecione właśnie tam gdzie znajduje się zbiorniczek do płynu od chłodnicy) stwierdził że możliwe że zbiorniczek pękł i kilkukrotnie auto zostało zapalone bez tego płynu i komputer zakodował sobie ten błąd i dlatego świeci się kontrolka.
Zaradził aby na kilka godzin odłączyć akumulator aby komputer się zresetował i zobaczyć jeszcze raz. Wrócę do domu i zobaczymy czy pomogło.
Zdam z tego potem relacje
Zmień mechanika bo sie g..no zna.giant19s pisze:Będę musiał sprawdzić.
Wczoraj jeszcze zawołałem znajomego mechanika który po oględzinach i przedstawieniu sytuacji (auto wjechało pod coś tak że maska i lewe nadkole było wgniecione właśnie tam gdzie znajduje się zbiorniczek do płynu od chłodnicy) stwierdził że możliwe że zbiorniczek pękł i kilkukrotnie auto zostało zapalone bez tego płynu i komputer zakodował sobie ten błąd i dlatego świeci się kontrolka.
Zaradził aby na kilka godzin odłączyć akumulator aby komputer się zresetował i zobaczyć jeszcze raz. Wrócę do domu i zobaczymy czy pomogło.
Zdam z tego potem relacje
Pęknięcie zbiorniczka i brak płynu od spryskiwacza nie wygeneruje żadnych błędów komputera, jedynie wyświetli sie komunikat na wyświetlaczu deski rozdzielczej o braku płynu.
Jeśli był walnięty stroną od kierowcy to uszkodzeniu mógł ulec moduł wentylatorów znajdujący się w zakolu po stronie kierowcy
Takie coś : http://www.allegro.pl/item790176925_ope ... ropel.html
Żeby się do tego dostac konieczne jest zdjęcie zderzaka.
.
Musisz się podpiąć do komputera i zobaczyć jakie wywala błędy , bez tego ani rusz.
Ale może zacznij od sprawdzenia bezpieczników , są w komorze silnika za akumulatorem.
Będę musiał wszystko sprawdzić ale z czasem naprawdę kiepskojacek76 pisze: Zmień mechanika bo sie g..no zna.
Pęknięcie zbiorniczka i brak płynu od spryskiwacza nie wygeneruje żadnych błędów komputera, jedynie wyświetli sie komunikat na wyświetlaczu deski rozdzielczej o braku płynu.
Jeśli był walnięty stroną od kierowcy to uszkodzeniu mógł ulec moduł wentylatorów znajdujący się w zakolu po stronie kierowcy
Takie coś : http://www.allegro.pl/item790176925_ope ... ropel.html
Żeby się do tego dostac konieczne jest zdjęcie zderzaka.
.
Musisz się podpiąć do komputera i zobaczyć jakie wywala błędy , bez tego ani rusz.
Ale może zacznij od sprawdzenia bezpieczników , są w komorze silnika za akumulatorem.
Może uda się w weekend coś zdziałać zobaczymy.
Dzięki za info o tym module może faktycznie coś z nim jest nie tak.
No nic bez wizyty u elektryka się nie obejdzie.
Witam Kolegów. Ja też mam kłopot z kontrolką chłodnicy. (2.0 DTI 2003) Próbowałem to wyczuć na różne sposoby i zaobserwowałem, że po dwukrotnym włączeniu zapłonu kontrolka się nie zapala. Jednak zbytnie grzebanie kluczykiem dezorientuje komputer i zaczyna się dyskoteka.
Mimo że świeci się kontrolka, komputer nie wykazuje błędów. Ktoś pisał, że warto przeczyścić sterownik wentlatorów itp. Podejrzewam jednak, że skończy się serwisem opla. Dwóch mechaników rozłożyło już bezradnie ręce.
Mimo że świeci się kontrolka, komputer nie wykazuje błędów. Ktoś pisał, że warto przeczyścić sterownik wentlatorów itp. Podejrzewam jednak, że skończy się serwisem opla. Dwóch mechaników rozłożyło już bezradnie ręce.
Miałem tak sam problem z wentylatorami, od chłodnicy i od klimy. Kręciły się oba non stop i świeciła się kontrolka chłodnicy z gwiazdką w środku. Byłem u kilku mechaników i każdy miał inną wersję. Aż w końcu jeden zrobił symulację na komputerze i się okazało strzałem w dziesiątkę bo to tylko był czujnik ciśnienia klimatyzacji. czujnik został wymieniony. I wszystko wróciło do normy i jest ok
Jacek , gdzieś czytałem że te poliftowe mają jeden wentylator i nie maja tego głupiego sterownika od wentylatorów.
Jak bedziesz miał chwilę to odkręć kawałek zakola od strony kierowcy i zajrzyj w zderzak. Zobaczymy czy to masz czy nie.Wtedy bedziemy wszyscy mieli pewność i większą wiedzę na ten temat.
Nawiasem Wam powiem , że jak bym miał gdzie to już bym ten samochód rozebrał i złożył.
Jak bedziesz miał chwilę to odkręć kawałek zakola od strony kierowcy i zajrzyj w zderzak. Zobaczymy czy to masz czy nie.Wtedy bedziemy wszyscy mieli pewność i większą wiedzę na ten temat.
Nawiasem Wam powiem , że jak bym miał gdzie to już bym ten samochód rozebrał i złożył.