Zasysa korek i piszczy 1.4t

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Mentalway
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 02 cze 2020, 20:53
Imię: Adam
Lokalizacja: Brodnica
Auto: Zafira C 1.4 T
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14net

Zasysa korek i piszczy 1.4t

#1 Post autor: Mentalway »

Dziś wymieniłem pokrywę zaworów na nową ponieważ na starej zasysalo korek oleju i piszczało myślałem o membranie odmy. Na nowej mocniej piszczę i bardziej zasysa powietrze do tego stopnia, że nie idzie wyciągnąć korka oleju. Zaworki sprawdzone. Czy takie mocne zasysanie to norma czy gdzieś jest nie szczelność?

Awatar użytkownika
PolTor
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 12 paź 2017, 10:13
Imię: Kris
Auto: Zafira Tourer A14NET +AT
Model: C
Oznaczenie silnika: A14NET

#2 Post autor: PolTor »

Mentalway pisze:Dziś wymieniłem pokrywę zaworów na nową ponieważ na starej zasysalo korek oleju i piszczało myślałem o membranie odmy. Na nowej mocniej piszczę i bardziej zasysa powietrze do tego stopnia, że nie idzie wyciągnąć korka oleju. Zaworki sprawdzone. Czy takie mocne zasysanie to norma czy gdzieś jest nie szczelność?
A jak sprawdziłeś zaworki ?

Mentalway
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 02 cze 2020, 20:53
Imię: Adam
Lokalizacja: Brodnica
Auto: Zafira C 1.4 T
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14net

#3 Post autor: Mentalway »


Wi1974@interia.pl
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 17 sie 2019, 14:46
Imię: Witek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira taurer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14net

#4 Post autor: Wi1974@interia.pl »

Jak nie świeci się nic na desce to znaczy że wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#5 Post autor: mariusz_technik »

Wi1974@interia.pl pisze: 12 cze 2020, 23:59 Jak nie świeci się nic na desce to znaczy że wszystko jest ok.
Wiem że temat już stary, ale odpowiedź wprowadza w błąd. Nie może być takiego podciśnienia, żeby korka oleju nie można było wyjąć! Prawdopodobnie uszkodzona/źle zrobiona odma - jeśli pokrywa zaworów to tani zamiennik a nie oryginał, to może tak być. Pokrywę najlepiej kupić oryginalną (w serwisie około 1400zł) lub wysłać pokrywę zaworów do regeneracji odmy (koszt około 300-400zł). Ewentualnie zamiennik pokrywy: Swag lub Febi za 800zł - może będzie dobrze bo różnie bywa nawet z niby markowymi zamiennikami... A te tańsze pokrywy za 200zł itp potrafią nie trzymać parametrów, a ich zakup to loteria, raczej zawsze się kończy problemami typu: dalej jest źle (jak wyżej), albo cieknie itd
Przy wymianie pokrywy (aby nie uszkodzić nowej odmy) , koniecznie trzeba sprawdzić zaworek zwrotny w kolektorze (słynny pomarańczowy/czerwony grzybek), oraz przewód plastikowy który idzie z kolektora do turbiny, w tym przewodzie też jest zaworek jednokierunkowy. Opis jak to zrobić jest kilka postów wyżej w tym filmiku. To jest system połączony, i awaria jednej rzeczy psuje drugą
Ostatnio zmieniony 26 maja 2021, 12:00 przez mariusz_technik, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”