1.4T się poci...

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Lucifejro
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET

1.4T się poci...

#1 Post autor: Lucifejro »

Pacjent: A14NET z sierpnia 2011 r.

Rok temu przy wymianie oleju u mechanika przeskoczył łańcuszek przy 139k km.
Ładnie wymienił, nie było większych strat. Dodatkowo nowy olej i po 2k km znów wymieniony, bo poprzedni był mocno zasyfiony. Za każdym razem z płukanką.

Od początku coś lekko jakby spocony silnik był, ale nic poza tym, więc przyjąłem, że po wymianie było niedoczyszczone, nie ubywało oleju na bagnecie (raz na jakiś czas sprawdzam).

Od jakiś 2 miesięcy widzę jednak delikatne przecieki, a nawet krople na misce. Mocniej się poci, chyba po wymianie oleju (teraz ma 150k km).
Na zdjęciach widać, że to pewnie coś od góry.
Mechanik uszczelkę doszczelnił, ale gdzieś leci. Ciężko stwierdzić gdzie, bo na pasek coś skapnie i rozrzuci. Silnik był przeczyszczony, ale pochlapało...

Mechanika mam za 2 tyg., po urlopie. Ale może Wy cos podobnego mieliście i może mu coś pod powiem, bo Ople są specyficzne dość...

Pęknięć nie widać.
Najwięcej potu widać tuż przy śrubie po lewej - na 2 zdj. niedługo po czyszczeniu i wczoraj...
Załączniki
IMG_20210614_121924 (1).jpg
IMG_20210614_121912 (1).jpg
IMG_20210611_162331 (1).jpg
IMG_20210611_162319 (1).jpg
IMG_20210611_162314 (1).jpg
IMG_20210611_162309 (1).jpg
Wczoraj...
Wczoraj...
IMG_20210611_162303 (1).jpg
Niedługo po umyciu.
Niedługo po umyciu.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2021, 09:07 przez Sebu$, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Oczyść silnik , zakup szkolną kredę , porysuj kredą podejrzane miejsca powinno pokazać zaciek

marian81
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2021, 17:56
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira C Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET

#3 Post autor: marian81 »

:witam: Jak wymieniałem pasek osprzętu i odkręcałem łapę silnika to polało się trochę oleju z pod śrub mocujących łapę do silnika . Wyszło, że uszczelka pokrywy rozrządu przepuszcza właśnie w tych miejscach. Łapę przykręciłem na masie uszczelniającej dodatkowo uszczelniłem masą główki śrub.
Przy wymianie rozrządu za ileś tam kilometrów będę musiał to zrobić jak należy.
Teraz sucho wszędzie.
Jak będziesz się zabierał za wymianę paska wielorowkowego to sprawdź czy śruby od łapy silnika nie są w środku zaolejone.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2021, 10:16 przez marian81, łącznie zmieniany 1 raz.

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#4 Post autor: wesolys »

Witam ewidentnie widać zdj. 4 że wyciek jest z pod uszczelki pokrywy zaworów może nie tylko ale między innymi i ktoś pokleił na silikon dekle od zmiennych faz rozrządu zdj. 1powinny być stożkowe uszczelki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: Pszczyna »

No jak zobaczyłem na PC faktycznie jest mokro już nad pokrywami -czyli pokrywa zaworów nie dolega (może wada fabryczna -en typ tak ma ) lub uszczelka pokrywy do wymiany , o ile śruby nie poluzowały się od drgań ( zastosować dodatkowo podkładki sprężynujące )

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#6 Post autor: wesolys »

Poprostu wymienić uszczelkę pokrywy zaworów / na tą lepsza o profilu T / dokręcić odpowiednim momentem 8 nm umyć wycieki i obserwować być moze to tylko uszczelka

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: Pszczyna »

6 42 026 GM 55561429 -USZCZELKA (DLA STOSOWANIA W POŁĄCZENIU Z 55561426 06 07 145)
6 38 156 GM 55573747 -USZCZELKA (DLA STOSOWANIA W POŁĄCZENIU Z 55573746 06 07 697)

Lucifejro
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET

#8 Post autor: Lucifejro »

Po urlopie. Dopiero teraz mam czas się za to zabrać porządnie!
Chyba kupię uszczelkę i membramę odmy, przed założeniem oczyszczę z silikonu (tylko żeby nic nie wpadło do środka). Czy może od razu zestaw z pokrywą? Od taki zestaw:

https://allegro.pl/oferta/opel-adam-ast ... 0229496911
+ Od razu wymiana:
https://allegro.pl/oferta/opel-astra-j- ... 7733122241

Czyli: zero silikonu, moment 8 na kluczu i dokręcanie na krzyż śruby.
Tylko muszę zobaczyć czy mam 55561429 czy 55573747?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#9 Post autor: Pszczyna »

Trzeba by się przypatrzeć pokrywie czy nie jest tzw. wypatrzona -nierówna ,dlaczego nie dochodzi by uszczelniać poprawnie (lub błąd produkcyjny )

Wi1974@interia.pl
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 17 sie 2019, 14:46
Imię: Witek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira taurer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14net

#10 Post autor: Wi1974@interia.pl »

wesolys pisze: 17 cze 2021, 19:12 Poprostu wymienić uszczelkę pokrywy zaworów / na tą lepsza o profilu T / dokręcić odpowiednim momentem 8 nm umyć wycieki i obserwować być moze to tylko uszczelka
Uszczelka musi być taka jak jest obecnie bo ta o której piszesz czuli T jest w nowszych pokrywach, chyba że taką ma obecnie.
A pod śrubami sa oryngi gumowe które puszczają i dlatego pod śrubą się poci.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#11 Post autor: Pszczyna »

Co do ringów to można zastosować :
Oringi Brązowe to kolor używany w pierścieniach wykonanych z mieszanki Viton, FPM oraz FKM.
Oringi czerwone to powszechnie przyjęte oringi silikonowe wykonane z mieszanki VMQ
Czarne typu Oringi Viton nazywane również oringami FKM, FPMlub Fluorowymi są olejoodporne. Wykazują również wysoką odporność na smary, tłuszcze, płyny hydrauliczne, a także wysoką temperaturę do 204°C.

Lucifejro
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET

#12 Post autor: Lucifejro »

Wymieniłem całą pokrywę wraz z uszczelką na podróbkę Dr.Motor DRM15901 za 199 zł. Przejechane 200 km i... NIC nie kapie! Zero silikonu. Tylko moment 8NM. Wczesniej czyszczenie z silikonu. Odkręcając oryginalną musiałem użyć dość dużej siły - tak to jest jak mechanik robi na oko, a nauczony momentu 15, a to 2x za mocno do tego silnika..
W razie czego starek klapy nie wyrzucam! Odma działała dobrze, a gdyby z tym cos było nie tak, to założę oringi czarne i przykręcę starą! 😁
Dzięki Wszystkim za pomoc!
Załączniki
Screenshot_20210726-162326_11zon.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”