Wymiana rozrządu
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lut 2022, 20:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16dth
- Gender:
Wymiana rozrządu
Panie i Panowie, przymierzam się do wymiany rozrządu w ZC 1.6 CDTI 136 KM 2015 r. I są dwie opcje, rozrząd oryginalny GM https://allegro.pl/oferta/oe-opel-zafir ... 9963676498 i drugi FEBI https://m.intercars.pl/produkty/1975950 ... ein-108993, moje pytanie który lepszy, trwalszy
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2229
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
INA – 559 1008 20 ok 560zł
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3060
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ina to czołowy producent rozrządów, jako zamiennik i na pierwszy montaż. U mnie zawsze na wymianę szedł zestaw INA
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Oryginał i Febi to ten sam rozrząd. Różnią się tylko tym że na oryginale jest wybite GM. Niekiedy na ślizgu Febi jest zamazywany znaczek GM tak samo jak na pokrywach zaworów Febi zamazują oznaczenia GM po prostu produkują to dla Opla.
PS. Kup osobno uszczelkę napinacza 55515025 i każ mechanikowi założyć - skończą się efekty grzechotania. Ja tak nie zrobiłem i musiałem ją dokładać po 20tyś.
Poprawiłem błędy ortograficzne - Sebu$
PS. Kup osobno uszczelkę napinacza 55515025 i każ mechanikowi założyć - skończą się efekty grzechotania. Ja tak nie zrobiłem i musiałem ją dokładać po 20tyś.
Poprawiłem błędy ortograficzne - Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lut 2022, 20:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16dth
- Gender:
Właśnie o tej uszczelce czytałem na forum insigni i byłem ciekaw czy w mojej tez to jest. Ale dzięki za numertomek8308 pisze: ↑13 lut 2022, 09:49 Oryginał i Febi to ten sam rozrząd. Różnią się tylko tym że na oryginale jest wybite GM. Niekiedy na ślizgu Febi jest zamazywany znaczek GM tak samo jak na pokrywach zaworów Febi zamazują oznaczenia GM po prostu produkują to dla Opla.
PS. Kup osobno uszczelkę napinacza 55515025 i każ mechanikowi założyć - skończą się efekty grzechotania. Ja tak nie zrobiłem i musiałem ją dokładać po 20tyś.
Poprawiłem błędy ortograficzne - Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lut 2022, 20:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16dth
- Gender:
A jeszcze pytanie jedno. Numery katalogowe tych co wysłałem to przypisane są pod Astre K 1.6cdth czyli ten sam silnik. Będzie pasować do ZC?
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Masz już warsztat w którym będziesz robił rozrząd. Tu muszą mieć już doświadczenie jak zaczną eksperymentować to będzie źle. Część warsztatów chce wyjmować silnik te co mają już jakieś doświadczenie tylko go trochę opuszczają. Ogólnie lepiej zapłacić parę złoty więcej ale dać tam gdzie robili już takie silniki.
PS. Koniecznie należy wymienić tulejko/uszczelkę chłodniczki EGR dostępna tylko w ASO. Jeżeli mechanik ci powie, że nie trzeba to go olej. Jak się nie zmieni to się poci płyn chłodniczy i trzeba całość zrzucać, bo nie dość, że śmierdzi płynem to jeszcze go bardzo powoli ubywa, a wycieku nie widać więc jest lipa.
PS. Koniecznie należy wymienić tulejko/uszczelkę chłodniczki EGR dostępna tylko w ASO. Jeżeli mechanik ci powie, że nie trzeba to go olej. Jak się nie zmieni to się poci płyn chłodniczy i trzeba całość zrzucać, bo nie dość, że śmierdzi płynem to jeszcze go bardzo powoli ubywa, a wycieku nie widać więc jest lipa.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lut 2022, 20:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16dth
- Gender:
Nie wiem czy piszemy o tym samym silniku, rozrząd mam za skrzynia biegów wiec mechanik będzie rozpinać skrzynie. A co do tulejki/uszczelki to nawet na stronie dixi nie ma czegoś takiego.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Tak piszemy o tym samym silniku.
Jeżeli jakiś mechanik powiedział ci że to tylko zrzucenie skrzyni to go natychmiast zmień. Trzeba zrzucić praktycznie całe zawieszenie razem z sankami dodatkowo demontaż wtryskiwaczy pokrywy zaworów i kompletnej chłodnicy EGR z opuszczenie silnika. Niektórzy mechanicy wolą demontaż silnika i robienie rozrządu na zewnątrz jest podobno łatwiej. Dodatkowo powinieneś się liczyć z tym że trzeba by wymienić uszczelniacz wału korbowego oraz trzy mniejsze uszczelki pod pokrywą rozrządu i czy zmieniać łańcuch pompy olejowej - też podobno sprawiał problemy. No i bezwzględnie wymienić uszczelkę chodnicy EGR o której mówiłem nr 55583122 oraz uszczelki miedziane pod wtryskami, uszczelkę pokrywy zaworów najlepiej FEBI bo to to samo co oryginał i nie twardnieje od oleju.
Rozważyć czy zmienić od razu uszczelniacze półosi w skrzyni bo po demontażu potrafią się pocić i lipa na przeglądzie.
To w skrócie tyle jak chcesz zboczyć jak to na prawdę wygląda to popatrz https://www.youtube.com/watch?v=wBzJeNvjBaw
Jeżeli jakiś mechanik powiedział ci że to tylko zrzucenie skrzyni to go natychmiast zmień. Trzeba zrzucić praktycznie całe zawieszenie razem z sankami dodatkowo demontaż wtryskiwaczy pokrywy zaworów i kompletnej chłodnicy EGR z opuszczenie silnika. Niektórzy mechanicy wolą demontaż silnika i robienie rozrządu na zewnątrz jest podobno łatwiej. Dodatkowo powinieneś się liczyć z tym że trzeba by wymienić uszczelniacz wału korbowego oraz trzy mniejsze uszczelki pod pokrywą rozrządu i czy zmieniać łańcuch pompy olejowej - też podobno sprawiał problemy. No i bezwzględnie wymienić uszczelkę chodnicy EGR o której mówiłem nr 55583122 oraz uszczelki miedziane pod wtryskami, uszczelkę pokrywy zaworów najlepiej FEBI bo to to samo co oryginał i nie twardnieje od oleju.
Rozważyć czy zmienić od razu uszczelniacze półosi w skrzyni bo po demontażu potrafią się pocić i lipa na przeglądzie.
To w skrócie tyle jak chcesz zboczyć jak to na prawdę wygląda to popatrz https://www.youtube.com/watch?v=wBzJeNvjBaw